הקרב בבית שמש

עליזה בלוך: העירייה לא תהיה של מקורבים

עליזה בלוך, המתמודדת לראשות עיריית בית שמש, בראיון באולפן 'כיכר' מדברת על האתגרים ניצבים בפני העירייה, היעדים אותם רוצה לממש והתמיכה החרדית. צפו (אקטואליה)

(צילום: כיכר השבת)

עליזה בלוך, המתמודדת לראשות עיריית בית שמש, בראיון באולפן 'כיכר' מדברת על האתגרים ניצבים בפני העירייה, היעדים אותם רוצה לממש והתמיכה החרדית.

בפתח הראיון אומרת בלוך כי "ניצחון בבחירות הוא מאוד חשוב, אבל הדרך לניצחון חשובה לא פחות. אני רוצה להיות ראש עיר של כולם, שכל תושב ירגיש שהוא ניצח, אני לא רוצה שאף אחד ירגיש שהוא הפסיד".

בלוך מספרת קצת על עצמה: "אני תושבת העיר בית שמש ב-20 השנים האחרונות, נשואה לארהל'ה שהוא רופא בהדסה עין כרם, נולדתי בקרית גת להורים שעלו ממרוקו, שם המשפחה שלי בילדות הוא בן חמו. אנחנו שילוב מצוין של מרוקו גרמניה, כל השורשים ביחד", לאחר מכן היא מספרת על התיכון ובית הספר להכשרת מנהלים שהקימה.

"אם יש משהו שאני מביאה למהלך הזה", אומרת בלוך, "זה ניהול מקצועי וניהול עם חזון כי אני חושבת שזה מה שבאמת בית שמש צריכה".

מה האמירה המרכזית מבחינתך?

בלוך: "אני באתי לגור בעיר בית שמש כי אני רוצה לחיות בעיר מעורבת, העיר בית שמש יכולה היתה להיות אחת הערים המוצלחות בישראל, אנחנו מכירים את העיר היא נמצאת במרכז הארץ, כולנו יודעים שהרבה פעמים יש לנו תדמית מאוד נמוכה. אבל יש סיכוי גדול, הנתונים על העיר בית שמש הם בגלל המנהיגות הנוכחית שלה, יש לנו מנהיגות הובילה לשיסוי הזה, להזנחה, בית שמש צריכה להיות מודל לעיר בישראל שהיא גם מודרנית, גם מנוהלת במקצועיות וגם עיר מעורבת, לכולם יש מקום בבית שמש".

למה שחרדי יבחר בך?

בלוך: "למה שחרדי לא יבחר בי? הראשונים שסובלים מהניהול הנוכחי זה המגזר החרדי, חלק מהיחס כלפיהם כאל קהל שבוי שאין לו ברירה והוא צריך להצביע לאבוטבול ואז גם אין סיבה להשקיע בהם. תושב חרדי צריך שלמישהו יהיה אכפת ממנו".

בלוך מתייחסת לפטורים מארנונה ואומרת כי "כולם יודעים שיש מהפך בדרך, אני שומעת אמירות על זה שיהיה ביטולים של הפטור מארנונה או טיפול בבניה, אז אני רוצה להגיד לא רק שלא יהיה ביטול של הפטור מארנונה, מי שמגיע לו פטור מארנונה אני מתחייבת באופן אישי להילחם כדי שהוא יקבל את זה. אנשים שצריכים, צריכים לקבל את כל התמיכה מהרשות, הם לא צריכים להרגיש נזקקים. הם צריכים לקבל את העזרה בדין ולא בחסד".

"יש בבית שמש לא מעט חריגות בניה, אני לא יכולה להאשים את התושבים בזה, אני מאשימה את הניהול של העיר שאפשר את הבלגן, אני לא הולכת להעניש אף תושב, התפקיד שלי לקצר הליכים, לבנות, לעזור, אני מבינה משפחות שצריכות להגדיל את הדירה, התפקיד שלנו להרחיב את הטבעות לעזור להם, לייצר סדר חדש בעיר ולהפסיק לדבר בשפת האיומים".

בשביל מה את צריכה את כל זה?

בלוך: "כאישה אני אשת בית מצוינת ואני אוהבת את השבת עם הילדים שלי ויש לי ילדים מקסימים, אבל דווקא כאישה, כאם לארבעה ילדים, יצאתי למסע הזה כי הרגשתי מחויבות כלפי הילדים שלי. זה לא על חשבון הילדים, הם מתחנכים ומקבלים חינוך גם כשהם רואים שההורים שלהם נאבקים בניקיון כפיים על הדברים החשובים באמת, וזה חלק מהקידוש השם שאנחנו צריכים לעשות".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר