בשל מזג האוויר

אסון בירדן: 18 תלמידים ומורים טבעו ונהרגו

אוטובוס ובו תלמידים ומורים נסחף בשיטפון בצדו הירדני של ים המלח. לפחות 18 נהרגו באירוע וכוחות הביטחון הישראלים הצטרפו למאמצי החיפושים אחר הנעדרים (העולם הערבי)

פינוי אחד הפצועים (צילום: תקשורת ערבית)

כלי תקשורת בירדן מדווחים הערב (חמישי), כי לפחות 18 תלמידים ומורים ירדנים נהרגו בשיטפון שהחל בצד הירדני של ים המלח בשל הגשמים העזים שירדו.

לפי הדיווחים, הנפגעים כולם יושבי אוטובוס טיולים שיצא לטיול באזור. רוב ההרוגים הם ילדים ומוריהם. 31 בני אדם חולצו מהשיטפון, ובין המחולצים יש פצועים קשה.

במשך שעות חיפשו כוחות ירדניים – גם בסיוע צה"ל וכוחות חילוץ ישראלים נוספים אחר נעדרים שנסחפו בשיטפון העז.

עם הגעת הדיווחים על האסון יצאו כוחות הביטחון של ירדן לסרוק את האזור בחיפוש אחר נעדרים, והם נעזרו במסוקים של חיל האוויר הירדני. גם ראש הממשלה עומאר אל-רזאז הגיע למקום כדי לעקוב אחר מאמצי החיפושים. קודם לכן הוא שוחח בטלפון עם שר הפנים הירדני ועם ראשי הרשויות הנוגעים בדבר, והנחה אותם לתת לאירוע עדיפות עליונה.

הערב החל צה"ל לסייע בחילוץ הילדים. לבקשת ממשלת ירדן יצאו לאזור כמה מסוקי חיל האוויר הישראלי ובהם לוחמי יחידה 669 בפיקוד מפקד היחידה, והם הצטרפו לפעולות החילוץ. מתנדבי יחידות החילוץ חזרו לישראל מאוחר יותר עם רדת החשיכה.

מזג אוויר סוער פקד היום כמה ממדינות האזור. בלבנון ובסוריה דיווחו על גשם עז ורוחות חזקות. בביירות ירד ברד כבד בחתיכות גדולות, והוא ניפץ שמשות של כלי רכב וחלונות. ברחבי ביירות גרם הגשם להצפות וכבישים נסגרו בהוראת המשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר