לקראת הבחירות

סקר "כיכר השבת": מי תהיה הרשימה שתוביל? התוצאות

ביום שלישי יתקיימו הבחירות המקומיות בכל חלקי הארץ, קבלו את תוצאות סקר 'כיכר השבת' שנערך באמצעות 'גוגל' בערים ירושלים, בני ברק, אלעד, ביתר, חיפה, אשדוד ובית שמש (חדשות חרדים)

(צילום: פלאש 90 ובאדיבות המצלם)

רגע לפני הבחירות לרשויות המקומיות, אנו מפרסמים את תוצאות סקר הבחירות שערכנו בקרב גולשי 'כיכר השבת' ובו השתתפו כ-9,000 נסקרים. בעריכת הסקר הקפדנו לשמור על סטנדרטים מקצועיים בכדי להשיג רמת אמינות גבוהה.

כך, ערכנו את הסקר באמצעות פלטפורמת הסקרים של גוגל (google forms), המאפשרת, מחד, הצבעה אחת בלבד לכל נסקר באמצעות מספר פרמטרים טכנולוגיים; ומאידך, מגינה על פרטיות הנסקרים. כמו כן, גודל המדגם (כ-9,000 נסקרים) בסקר משפר משמעותית את העוצמה הסטטיסטית של המחקר ואת יכולתו של המדגם לייצג את כלל תת-האוכלוסיות שבאוכלוסייה הנחקרת (ליטאים, חסידים, ספרדיים ודתיים לאומיים). כמו כן, היכן שנפלו תקלות בניסוח תשובות הסקר, אשר ביחס לגודל המדגם היו עלולות להטות את הנתונים, כפי שקרה בעיר בני ברק, בחרנו שלא להציג את התוצאות.

ביום ראשון נציג גם את תוצאות הסקר לראשות הערים וננתח את הפילוח על פי המפלגות השונות.

הסקר פורסם לראשונה ביום שישי האחרון, הוא אינו עדכני ואין ללמוד ממנו על דפוסי ההצבעה ועמדות הציבור כיום.

ירושלים

הבחירות בירושלים מעוררות סקרנות רבה במיוחד, המתמודדים עושים מאמצים אחרונים כדי לשכנע את המתלבטים. בש"ס ודגל התורה תומכים במשה ליאון ואילו באגודת ישראל מריצים את המועמד החרדי יוסי דייטש, זאת לצד המועמד החילוני המוביל עופר ברקוביץ' ומועמד הליכוד השר זאב אלקין. גם בזירת המפלגות ישנה תחרות רבה בין המפלגות החרדיות השונות, כשמועמדים חרדים מתמודדים בלא פחות מחמישה רשימות שונות.

לשאלה לאיזו רשימה תתנו את קולכם, אלו התוצאות:

רשימת דגל התורה צפויה לגרוף על פי הסקר 30.4% מקולות המצביעים, במקום השני אגודת ישראל עם 26.6% מהקולות ואילו ש"ס מסתפקת ב-16.2% בלבד. רשימת 'מאוחדים' של אריה קינג ויחד, מקבלת על פי הסקר הישג נאה עם 12.4 אחוז.

אלעד:

פסילתו של המועמד יצחק פינדרוס והחלטתו של השר צחי הנגבי שלא לדחות את הבחירות טרפו את הקלפים בעיר וכעת עדיין לא ברור כיצד ינהגו מצביעי דגל התורה וש"ס שתמכו בפינדרוס. נראה כי ישראל פרוש הוא המועמד החזק בינתיים והסיכוי שתמיכה באחד ממתחריו הקטנים תקרה, נמוך למדי. בדגל התורה וש"ס ינסו לקבל את מספר הנציגים הגבוה ביותר במועצה וכך לכפות את כוחם על פרוש.

לשאלה לאיזו רשימה תתנו את קולכם, אלו התוצאות:

אגודת ישראל מובילה את המפלגות באלעד עם 28.2 אחוזים מהקולות, במקום השני עם 22.2. אחוזים רשימת ש"ס ואילו במקום השלישי דגל התורה עם 19.7% מקולות הגולשים.

חיפה:

דגל התורה תומכת במועמדותה של עינת קליש לראשות העיר כנגד ראש העיר המכהן יונה יהב. קליש כמעט נפסלה השבוע, אך הצליחה לחזור למירוץ בבג"צ. בדגל התורה יקוו כי הימרו על הסוס הנכון. מנגד בש"ס ואגודת ישראל תומכים דווקא ביהב לראשות העיר בטענה כי מדובר בסכסוך אישי בין הנציג הליטאי ליהב.

לשאלה לאיזו רשימה תתנו את קולכם, אלו התוצאות:

במקום הראשון מפלגת דגל התורה עם 46.8 אחוזים מהקולות של החרדים בעיר, אגודת ישראל 29.7 אחוז מהקולות ואילו ש"ס עם 23.4 אחוזים.

בית שמש:

ראש העיר המכהן משה אבוטבול, הזוכה לתמיכת המפלגות החרדיות כולל הפלג הירושלמי שמועמדו מלאכי כי טוב יסיר את המועמדות בתחילת השבוע, מתמודד מול המועמדת הדתית לאומית עליזה בלוך הזוכה לתמיכת הציבור החילוני בעיר לצד קהלים מסוימים בקרב החרדים המודרניים יותר. אבוטבול גם כמעט ונפסל בבית המשפט בשל הגשת מועמדותו מאוחר מידי והוא בכלל רשום במפלגת דגל התורה.

לשאלה לאיזו רשימה תתנו את קולכם, אלו התוצאות:

יהדות התורה המקומית מקבלת 41.6 אחוזים מהקולות, אחריה מגיעה מפלגתה של בלוך "עיר מאוחדת" עם 18.4% מהקולות. במקום השלישי ש"ס 12.8% מקולות הגולשים.

ביתר עילית:

ראש העיר המכהן, מאיר רובינשטיין, זכה שוב לתמיכת כל המפלגות החרדיות הגדולות, אך הוא צריך להתמודד עם אופוזיציה עירונית הולכת וגדלה שככל הנראה תתן את המשמעות שלה בעיקר במועצת העיר על חשבונן של המפלגות הגדולות.

לשאלה לאיזו רשימה תתנו את קולכם, אלו התוצאות:

אגודת ישראל מובילה את רשימת המפלגות בעיר עם 23.5 אחוז מקולות הגולשים. במקום השני דגל התורה עם 19.4% ואילו במקום השלישי חולקים ש"ס ומפלגת "אנשים" עם 12.1%.

אשדוד:

הקרב המרכזי באשדוד בין ראש העיר המכהן יחיאל לסרי לבין המתמודדת הלן גלבר. הבחירות בעיר היו ארסיות במיוחד כנגד הציבור החרדי שהושמץ רבות על ידי המועמדים השונים כולל גלבר עצמה. ההתקפות על הציבור החרדי בעיר עברו הפעם את גבול הטעם הרע והמפלגות החרדיות יעשו הכל כדי להראות את כוחן

לשאלה לאיזו רשימה תתנו את קולכם, אלו התוצאות:

רשימת ש"ס האשדודית גורפת 36.1% מקולות הגולשים מול 34.4% ליהדות התורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר