מסרבים להתייאש

ש"ס ודגל התורה עתרו לבג"צ נגד הנגבי

בש"ס ודגל התורה מסרבים להיכנע והמפלגות הגישו היום שוב עתירה לבג"צ כנגד החלטת השר צחי הנגבי שלא לדחות את הבחירות בעיר אלעד לאחר פסילתו של פינדרוס (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
בית המשפט העליון, אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

סיעות ש"ס ודגל התורה עתרו הצהריים (שישי) לבג"צ כנגד החלטת השר צחי הנגבי שלא לדחות את הבחירות לראשות העיר אלעד. העתירה הוגשה כנגד השר הנגבי, ראש העיר ישראל פרוש, חברי המועצה אבי דיין, ברק צברי ושי נתן.

המשיבים יצטרכו להגיב לעתירה עד ליום ראשון בשעה 9 בבוקר. גורמים משפטיים מעריכים כי הסיכוי לנצח בעתירה מסוג זה - קלוש עד אפסי.

כזכור, ימים ספורים לאחר שהועברה אליו הסמכות משר הפנים אריה דרעי, השר צחי הנגבי החליט אתמול (חמישי) כי הבחירות בעיר אלעד יתקיימו במועדן - ביום שלישי הקרוב, בניגוד לדרישת 'דגל התורה' וש"ס, זאת לאחר שקיים שימוע לשני הצדדים, והחליט כי הן יתקיימו במועדן.

בהחלטתו כתב הנגבי, כי "עם כל ההבנה המתחייבת לכאבם של תושבים רבים בעיר אלעד, והצער על כי רשלנות בתום לב מצד המועמד המועדף גרמה לפסילתו, אינני יכול לקבוע כי ניתן להחיל על הנסיבות בעיר אלעד את ההלכה החד משמעית שנקבעה כמפורט לעיל בבית המשפט העליון".

הנגבי מציין כי "בבחירות המקומיות הנוכחיות נפסלו 657 מועמדים, מתוכם 14 מועמדים לראשות רשות מקומית. מתן פרשנות מקילה לעיקרון "הנסיבות המיוחדות" במקרה של העיר אלעד, יקעקע את עקרון השוויון לגבי החלטות הפסילה שכבר ניתנו, ויקבעו רף נמוך במיוחד, שספק אם יעמוד במבחן ההלכה הפסוקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר