"ננצח בסיבוב הראשון"

מכחיש, תוקף, מאשים ומאמין; משה ליאון ב"אולפן כיכר"

הטענות ל'דיל הגיוס' עם דרעי וליברמן, מאמין שיש לו את מרב הקולות לנצח בסיבוב ראשון, מאשים את זאב אלקין במודעות נגדו ולא חושש מזליגת קולות החרדים • משה ליאון באולפן 'כיכר' (אקטואלי)

ישי כהן ואבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

כיממה נותרה עד הבחירות. אלפי תושבי ירושלים יצעדו אל הקלפיות, מי ינהיג אותם בחמש השנים הקרובות? יוסי דייטש, זאב אלקין, עופר ברקוביץ או אולי בכלל משה ליאון? ישי כהן ואבי רבינא התיישבו לשיחה עם המועמד משה ליאון.

כותרות הראיון עם משה ליאון

ציפיות: "אני מודה לקב"ה שיש לי כנראה את הסכום המינימלי של הקולות כדי לעבור את הסיבוב הראשון. מעל 100 אלך איש. אני לא מתעסק בחלוקה לפי מגזרים, אבל בעז"ה מנצחים בסיבוב הראשון.

"אני אומר את זה על סמך דבר מאד פשוט: משה ליאון, מביא למשה ליאון את הקולות. אני 5 שנים מסתובב בשכונות, יום יום, שעה שעה. פרשתי מעסקים, עבדתי עבור העיר ותושביה. התושבים אוהבים אותי, ובעז"ה יחד עם עופר איובי, ודני בונפיל, ומשה ליאון, כולנו יחד מביאים מספר גדול מאד של תומכים".

חושש מזליגת קולות מדגל וש"ס למועמדים אחרים? "ביום חמישי הייתי בכנס גדול באולמי תמיר, פעם ראשונה שהתרגשתי ככה במערכת הבחירות. אחרי ברכה ואמירה של כל גדולי התורה שהיו שם, אני לא חושב שעדיין יש אנשים שיצביעו למישהו אחר.

"גם בשבת, התפללתי בבוכרים, אתה ראית שבסופו של דבר אתה נתקל לא רק בהוראה חד משמעית של הרבנים, גם באהבה מחבקת מצד התושבים. זה לא שנתנו להם איזו הוראה לא הגיונית. בסופו של דבר הם גם יבצעו את 'ככל אשר יורוך'.

"אני מרגיש קרבה כזו גם בקרב מצביעי ש"ס מהפריפריה, קירבה שלא נוצרה עכשיו, אני נמצא במוסאיוף הרבה, אוהבים ומחבקים אותי. ומרגישים שמישהו משלהם רץ לראשות העיר".

סיבוב שני, טוב עבורך? "אמרו לי מקודם שאני בכלל לא במשחק. עכשיו, לפי הפרשנים, אני כנראה עולה מסיבוב ראשון לסיבוב שני. לפני כ-5 חודשים עמית סגל אמר באיזה סקר, שיש לי 10 אחוז. ב"ה הרבה דברים השתנו. אני מצפה לנצח בסיבוב הראשון.

"אין לי אף הסכם מול מועמדים במידה ואתמודד מולם בסיבוב שני. אני חושב שאם אפגש עם ברקוביץ בסיבוב שני, התוצאה צפויה".

האם אגו"י תתמוך בך במידה ותעלה לסיבוב שני מול ברקוביץ? "יש לי מערכת יחסים נהדרת עם פרוש וליצמן, ונפגשתי איתם הרבה מאד בחודשים האחרונים, ובטח עם דייטש שהוא חבר טוב שלי. בסופו של דבר זו דמוקרטיה, כל אחד מנסה להשיג, וכל אחד משיג כמה שיותר. אבל צריך לקבל החלטות.

"אם אעלה לסיבוב שני, אני לא רואה אפשרות שאגוי"י לא תתמוך בי. אבל אני לא מתעסק עם זה. לא שמרתי אף תיק לאף אחד, אני מחכה ליום שלישי בלילה להתחיל לחלק תיקים".

יש לך הסכם עם ש"ס על 2 סגנים? "ממש לא".

דיל ליברמן-דרעי-ליאון: "אין שום הסכם ביני ובין ש"ס. שום דיל ושום כלום. יש הערכה הדדית ביני ובין החרדים, ח"כ גפני, מנהיג ש"ס אריה דרעי, וגם ליברמן בהחלט מעריך אותי. אנחנו חברים, יש בינינו הבדלי השקפות מפה ועד להודעה חדשה בכל מה שקשור לדת ומדינה.

"מערכת ההיכרות שיש לי עם נציגי החרדים מקבלי ההחלטות, כבר מעל 20 שנה. מה שחשוב שלירושלים יהיה ראש עיר מקצוען שיודע לנהל, ויודע גם להסתדר במסדרונות הממשלה.

אני חושב שכל הדברים האלו ברוך ה' יש לי אותם. כשגפני ודרעי צריכים לקבל החלטה הם אומרים 'רגע, הוא יכול לעשות את התפקיד הזה על הצד הטוב ביותר?' ומגיעים למסקנה שכן.

הפשקוילים נגדך: "לא חשבתי שתהיה כזו מערכת מלוכלכת. אבל זה בגלל שנכנס לשם גורם שקוראים לו אלקין, ומי שפיזר את הפשקוילים דקות לפני שבת היה אלקין, לא דייטש ולא אגודת ישראל, בא לא נתבלבל.

"מעבר לכך שמדובר בשר לאיכות סביבה, אני לא חושב שזה מזיז משהו. הציבור מספיק חכם להבין את מי הם רוצים כראש עיר".

הפלג הירושלמי: "אני חושב שזה צעד נואש של אלקין לצרף את הפלג. אני הייתי רוצה את כולם, אבל אנחנו יודעים שהיה ביניהם הסכם מעל חודש, ולא פורסם.

"אני מצרף את כולם לקואליציה, אני לא מחרים אף אחד".

השכונות המעורבות: "תושב שכונה מעורבת יכול להיות מרוצה מכך שאהיה ראש עיר בעז"ה. לגבי גני ילדים אין ויכוח, אני אומר את זה בכל מקום. אני נגד שיסיעו ילדים מחוץ למקום מושבם.

"מה קורה? אתה לא מאשר, אז בונים בצורה בלתי חוקית. לכן תסדיר את הנושא הזה, תגיע להבנות. הילדים, במיוחד הקטנים, ילמדו בגנים ליד הבית".

שבת: "יש סטטוס קוו שאומר 'אין מסחר בשבת'. אדאג לשמור אותו בלי משוא פנים. ברור שלא אתן למרכולים לעבוד. אין חוכמות, אם זה החוק צריך לשמור על החוק.

"כל מקרה לגופו, וכל מקרה אדון עם החרדים והחילונים. סוד ההצלחה בתפקיד רה"ע ירושלים, הוא הידברות".

יועצים לענייני חרדים: "אני בהחלט חושב שאני יכול להיות יועץ לענייני חרדים מעולה".

במה אתה יותר טוב משאר המועמדים? "כשמרן רבי עובדיה יוסף המליץ לפני 5 שנים לבחור בי לראשות העיר, הוא עשה זאת מהיכרות, שהוא ידע מה עשיתי לאורך כל הקריירה שלי.

"אני טוב בזה שאני יודע לגשר בין כל חלקי העיר, ולהוריד את המתח הדתי. ברור שבלי החרדים אין ראש עיר, זה לא סוד, במערכת הבחירות הזאת לא היה הרבה מתח דתי, זה צריך להמשיך ככה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר