הדיל נחשף

גבאי סירב להתמנות ליו"ר האופוזיציה - תמורת חוק הגיוס

שר מהליכוד ניהל מגעים עם אבי גבאי - בידיעת רה"מ נתניהו - לשנות את החוק כדי שימונה ליו"ר האופוזיציה למרות שאינו ח"כ - בתמורה לתמיכת 'המחנה הציוני' בחוק הגיוס. גבאי סירב (חדשות)

אבי גבאי (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

הדיל נחשף: שר הבכיר ממפלגת 'הליכוד', המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, ניהל משא ומתן עם יו"ר 'המחנה הציוני' אבי גבאי, והציע דיל - תמיכה בחוק הגיוס תמורת שינוי החוק ומינויו של דבאי ליו"ר האופוזיציה, כך חושף הבוקר (שני) יובל קרני ב'ידיעות אחרונות'.

לפי הדיווח של קרני, לא מדובר ביוזמה מקרית אלא נוהלו מגעים טלפוניים ואף פגישה מסודרת בעניין. גורם שהיה מעורב במשא ומתן, מספר ל'ידיעות' כי "הפגישה הזו התקיימה בידיעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו".

לדברי הגורם: "באותה תקופה הליכוד ונתניהו באמת ניסו לפתור את משבר הגיוס, ולא להשתמש בו כתירוץ לפרק את הממשלה".

מפרטי הדיל עולה כי בחודש יוני הוצע לגבאי לשנות את החוק כך שיוכל להתמנות ליו"ר האופוזיציה למרות שאינו חבר כנסת, זאת לאחר התפטרותו של יצחק הרצוג מהתפקיד בעקבות מיונויו ליו"ר הסוכנות היהודית, ובתמורה סיעת 'המחנה הציוני' תתמוך בחוק הגיוס.

גבאי, ניסה באותה ימים - לפי הדיווח בחברת 'החדשות' - לגבש רוב בכנסת כדי לשנות את החוק כך שימונה ליו"ר האופוזיציה ובמסגרת הזו התקיימו המגעים עם השר הבכיר מהליכוד.

כאמור, לפי הדיווח, לאחר שיחת טלפון בין השניים ופגישה מסודרת בעניין, הודיע אבי גבאי כי אינו מוכן לעסקה - מפני שאינו מוכן לתמוך בחוק הגיוס. בעקבות כך ציפי לבני מונתה ליו"ר האופוזיציה.

מלשכתו של אבי גבאי נמסר בתגובה ל'ידיעות אחרונות': "לא נשתף פעולה עם דילים פוליטיים מסריחים. סיעת המחנה הציוני עומדת לצד החיילים והמשרתים ותצביע נגד קומבינת הגיוס שרקחו ליברמן, לפיד וליצמן - קומבינה שלא תביא אף חרדי נוסף להתגייס לצה"ל".

מטעם השר הבכיר בליכוד נמסר בתגובה ל'ידיעות אחרונות': "אכן התנהלו מגעים בין הליכוד למחנה הציוני על אפשרות כי הליכוד יתמוך בחקיקה כדי לאפשר לגבאי לכהן כיו"ר האופוזיציה. המגעים לא הבשילו, בין היתר כי היה ברור שמשה כחלון לא יתמוך במהלך כזה. במהלך השיחות עלתה גם השאלה האם המחנה הציוני יהיה מוכן לתמוך בחוק הגיוס, אבל לא כתנאי לאישור חוק יו"ר האופוזיציה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר