סוער בבני ברק

באמצע הלילה: גן הילדים הפך לשטיבל של גור

בימים האחרונים של שליטת חנוך זייברט בעיריית בני ברק, עולות טענות למחטף בהקמת שטיבל של גור במקום גן ילדים. בגור טוענים כי זה שטח שלהם ורובינשטיין מספר כי רב עם ראש העיר על כך (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: אחינועם גלזר)

הגננות פנחסי ועופר, המכהנות כגננות בגנים ברחוב רמב"ם 22 פינת שמעיה בבני ברק, הופתעו כאשר קיבלו טלפון מראש עיריית בני ברק בכבודו ובעצמו, חנוך זייברט, המודיע להם כי הגן נסגר והופך לבית מדרש (שטיבל) של חסידות גור.

ההודעה הגיעה במוצאי השבת האחרונה, כאשר לפיה, כבר ביום שני אין לקיים לימודים בגן, למרות שאין תחליף לילדי הגן. טענתו של ראש העיר, המשתייך בעצמו לחסידות גור, היא שהשטח הוקצא לחסידות גור לפני כעשרים שנה אלא שחסידות גור ביצעה החלפת שטח עם שטח אחר של העירייה. לטענתו, השטח שעליו כיום נמצאים גני העירייה שייך לחסידות גור מימים ימימה.

הלילה (שני) בגלל עימות בשטח בין אנשי ראש העיר לגננות וההורים, הגיעו שוטרים ונתנו צו אזהרה לגננות שלא להיכנס לשטח לעת עתה. הגננות לא וויתרו ופנו לתחנת המשטרה להתלונן ולהסביר את השתלשלות העניינים, המשטרה החליטה לאפשר בנתיים את המשך הפעלת הגן בשטח, כך שהבוקר הגיעו ילדי הגן והלימודים נמשכו כסדרן.

לטענת הגננות, החשש הוא שביום הבחירות עצמו השטח יפונה. "מחר זהו היום האחרון שזייברט יכול להפעיל סמכותו, ביום רביעי רובינשטיין יחליט לטובתינו, הוא איתנו ולא יכול לסייע, אנחנו חוששים ממחטף", אומר אחד ההורים בשיחה עם "כיכר השבת".

מחר, יום שלישי, כאמור, אין לימודים בגלל יום הבחירות וביום רביעי סומכים ההורים כי ראש העיר הבא אברהם רובינשטיין ימנע את מה שהם מגדירים כמחטף. "מה דחוף לזייברט לפנות אותנו, ללא חלופה? זאת אומרת שזה לא חלק ולא חוקי אלא ניצול סמכויות ראש עיר ברגעיו האחרונים", אומר לנו אחד ההורים.

לידי "כיכר השבת" הגיעה שיחת טלפון שקיים אחד ההורים עם ראש העיר הנכנס אברהם רובינשטיין בה מתברר כי הנושא הזה גרר עימות בינו לראש העיר היוצא חנוך זייברט.

ההורה שבתו לומדת בגן המדובר, מספר לרובינשטיין: "קיבלנו היום הודעה שמפנים את הגן ביום ראשון". רובינשטיין משיב לו כי "זה נגד דעתי, תעשו מה שאתם יכולים למנוע את הדבר, אני רבתי על זה עם ראש העיר, תעשו מה שאתם יכולים".

גורם בחסידות גור אומר ל"כיכר השבת" כי "הסיפור פשוט מאוד. גור קיבלו שם הקצאה לפני 20 שנה. רק שבגלל שבית ספר מרכז אמור להתרחב בעוד אגף עוד 3-5 שנים, הם עשו החלפה עם שטח אחר. הלכו אנשים "טובים", והגישו עתירה על השטח המוחלף.

"אז בגור אמרו, עד שהעתירה לא יורדת הם מחליפים חזרה את השטח, שהיה מוקצה להם במקור, קרי הגנים, שהם גני עירייה. הגנים מילא אמורים לצאת כשהבית ספר יבנה, והם בנתיים חוזרים לאיפה שקיבלו בעבר. הכל מגובה בכתובים".

"בקשר לגנים", הוא מוסיף, "כבר מסדרים להם מקום אחר, עם רחבה וכניסה וגדר נפרדת. הם לא פונו עד שלא יהיה חלופי. אבל למי אכפת מזה, אם ניתן לשקר...".

גורמים בשטיבל של חסידות גור מסרו בתגובה כי "מדובר בשטח ששייך בכתובים בצורה מפורשת לחסידות גור, הגנים היו שם רק בנתיים, כעת על השטח שהחלפנו יש כוונה לבנות אז החלטנו לחזור לשטח שלנו. דינה סמט, ממבקר המדינה היתה שם עכשיו ואמרה שאנחנו צודקים במאה אחוז והיא מוציאה מכתב על זה. הם הגישו לנו עתירה, אז פשוט החזרנו את ההקצאה להקצאה המקורית, יש גן חילופי והגן בתהליך העברה לגן החילופי".

מלשכת ראש העיר היוצא חנוך זייברט נמסר כי "הכל נעשה לפי החוק".

לא הצלחנו לקבל את תגובת אברהם רובינשטיין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר