10 כללים שיחסכו לכם כסף וזמן בצביעת הדירה

מי לא עשה ומי לא נתקל? צביעת דירה היא אחת הפעולות הנפוצות שבעלי דירות רבים עושים בה שימוש כדי לרענן ולחדש את הבית בתקציב מינימאלי בתוך זמן קצר ובלי להיכנס לתסבוכות שמאפיינות כל כך שיפוצים מסוגים שונים.

kikar.co.il בשיתוף BuyPost | כיכר השבת |
דירה מעוצבת שעברה צביעה אומנותית (צילום: Pixabay)

על פניו נשמע שאין יותר מדי מה לחדש אך המציאות רחוקה מהדמיון. הבנה של התהליך יכולה להוזיל את העלויות באופן ניכר ובמקביל להביא לכך שהתוצאה תהיה מקצועית במיוחד.

איך עושים את זה? באיזה צבע לבחור? האם לעשות שימוש בשירות צביעת דירה מקצועי או לצבוע לבד? ואיך מגיעים לתוצאות הכי טובות במחיר הכי זול? עקבו אחר עשרת הטיפים שיעזרו לכם להגיע לתוצאות הכי טובות במחיר הכי זול.

בחרו בגוון הנכון

מן הסתם בחרנו להתחיל בשאלות בסיסיות שסביר להניח גם אתם עומדים להיתקל בהן ואיך אפשר בלי שאלת השאלות – באיזה גוון של צבע לבחור? התשובה כאן מאוד פשוטה – הגוון הנכון לדירה שלכם – כזה שיתאים לרהיטים, לארונות המטבח ולדלתות בדירה.

עוד גורם שעשוי להשפיע על ההחלטה הוא איזה צבע אופנתי היום. כאן התשובה הולכת ונהיית מעניינת מאחר שבעוד שלפני שנים הייתה מגמה לשלב של שני גוונים או לבחור בצבע מגוון כלשהו (לא לבן), היום ההעדפה הברורה היא לצבוע בצבע לבן – דבר שהופך את הבחירה להרבה יותר פשוטה וגם זולה משום שהמחיר שלו נמוך יותר ביחס לכל הגוונים האחרים.

בחרו בצבע אקרילי

לא משנה אם אתם צובעים את הדירה לבד או אם בחרתם להזמין צבעי מקצועי שמתמחה בכך. אחד הדברים שאסור לכם להתפשר עליו הוא סוג הצבע. מדובר בנקודה מאוד מעניינת מאחר שמצד אחד ברור שאנחנו לא הולכים להמליץ על סוג זול אך מצד שני אין הצדקה גם לבחור במוצר יקר במיוחד.

לצביעת קירות בדירה הבחירה המומלצת היא צבע אקרילי של חברה מוכרת שיראה יפה ויהיה הרבה יותר עמיד ביחס לצבע זול. המחיר אינו יקר מצד אחד ובטח שלא זול במיוחד מצד שני. רוצים לחסוך ברכישה של הצבע? כדאי שתדעו שהגודל כן קובע ורכישה של פח צבע בנפח של 18 ליטר תוזיל את העלויות בעשרות אחוזים לכל ליטר צבע.

הקפידו על הכנת הדירה

נכון שאתם כבר רוצים לראות איך הצבע נראה על הקירות אבל חכו רגע וזכרו שסביבת עבודה מסודרת תייעל את התהליך, תזרז את העבודה ותמנע נזקים לריהוט, מסגרות של חלונות וכדומה.

לכן אחד הצעדים שחייבים להקפיד עליהם הוא הכנה של החדרים שהולכים לצבוע ובכלל זה יש לפנות את אזור העבודה ככל שניתן ולעטוף בעזרת נייר דבק עבה וקרטונים חלקים שיכולים להתלכלך כגון רהיטים, מסגרות של חלונות, שקעי חשמל וכו'.

תיקוני קירות חשובים יותר מהצביעה

גם הצעד השני בתהליך אינו קשור בשום אופן למברשת או לצבע. אנחנו מדברים על תיקונים של חורים וסדקים בקירות וממליצים לכם להקפיד באופן מיוחד על תיקון נכון לרבות מילוי של שתי שכבות לפחות ושיוף יסודי עד אשר מתקבל משטח חלק נעדר גבשושיות ושקעים. רק אחרי שתעברו על הקיר עם היד ותראו שאין הבדלי גובה, ניתן יהיה להתחיל ולצבוע – וגם זה רק אחרי שהסרנו שאריות אבק ולכלוך מהקיר.

שימו לב שבמקרים שבהם ביצענו תיקונים נרחבים מומלץ למרוח אותם בשכבה אחת של צבע יסוד אשר יבטיח את העמידות של התיקון כשנצבע אותו.

לא להסתפק בצביעת שכבה אחת

אחת הטעויות הנפוצות בקרב מי שצובע את הבית היא לא להשלים את העבודה עד סופה ולהסתפק בצביעת שכבה אחת של צבע. הטעות נובעת מכך שלאחר צביעה ראשונית, הקיר נראה ממש יפה – בטח שמסתכלים עליו בשעות הערב (עם סיום העבודה) כשהתאורה חלשה. למרות זאת, אפשר להגיע לתוצאות הרבה יותר יפות אם צובעים בשכבה נוספת. אל תוותרו על כך משום שבאופן הזה תקבלו בית שצבוע טוב יותר ושהקירות בו הרבה יותר עמידים.

לא לשכוח את התקרה

ישנם מקרים שצריך לצבוע את התקרה וישנם כאלה שלא ממש. העניין הוא שמאוד קשה לדעת כיוון שהצבע מתלכלך ודוהה בתהליך איטי עד כדי כך שאנו כבר לא מבחינים בכך – ורק כאשר נצבע את הקירות נוכל לראות את ההבדלים.

תוכלו לבדוק אם צריך לצבוע את התקרה על ידי קירוב של נייר לבן (באופן זהיר) ובדיקה וויזואלית מהירה שמטרתה לבדוק כמה שונה הגוון. אם מדובר בשינוי בולט לעין, כדאי לצבוע את התקרה בצבע נושם על בסיס סיד שעושה את העבודה והמחיר שלו יותר זול.

לפעמים כדאי להזמין צבעי

אם הצלחנו לשים דברים בפרופורציות, אתם וודאי מבינים שצביעת דירה משמעותה עבודה ולעתים כדאי להזמין צבעי שמתמחה בעבודה הזאת על פני ביצוע עצמי שלה. כלל האצבע אומר שככל שהדירה גדולה יותר, כך ההפרשים בין צביעת דירה באופן עצמאי לבין שכירת צבעי ילכו וירדו בעוד שאם מדובר בצביעת חדר או דירה קטנה, משתלם יותר לצבוע לבד.

בדקו את מפרט העבודה בכל הצעת מחיר

אז החלטתם בסופו של דבר להזמין צבעי וכשערכתם סקר מחירים גיליתם שההפרשים בהצעות המחיר מאוד גבוהים. יכול להיות שמישהו מנסה לעשות קופה על הגב שלכם? יכול להיות אבל לא בהכרח ולעתים דווקא ההצעות הנמוכות ביותר יהיו גם היקרות.

כדי לענות על השאלה איזו הצעת מחיר טובה יותר בדקו מה היא כוללת. אי אפשר להשוות צבעי שמסדר את הדירה ומנקה אותה לכזה שלא עושה את זה כמו שלא ניתן להשוות מישהו שעובד עם צבע איכותי לכזה שבא לחסוך עליכם.

תזמינו בעיתוי הנכון ותרוויחו

הדרישה לצבעים מקצועיים מושפעת מעונות השנה. בעוד שבקיץ הביקוש נמצא בשיאו כתוצאה ממעברי דירה מרובים, בחורף המצב הרבה יותר שקט. למה כדאי שתדעו את זה? מפני שבחורף אתם יכולים להזמין צבעי במחירים נמוכים בעשרות אחוזים.

אז נכון שלא תמיד ניתן לתזמן את המועד של הצביעה אבל אם אתם יכולים, כדאי שתעשו את זה כבר בשבועות הקרובים ותחסכו לא מעט כסף.

עוד באותו נושא: אתגר השבוע - לשפץ את הבית בפחות משבעה ימים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר