מירושלים ועד מעלות

שבועיים של מתח: אלו הערים בהן יהיה סיבוב שני

בכמה ערים אף מועמד לא חצה את קו ה-40% והמועמדים המובילים ייגשו לסיבוב שני שיתקיים בעוד שבועיים. המתח הגדול הוא בעיר ירושלים בה יתמודדו ליאון וברקוביץ' (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש ונועם רבקין פנטון, פלאש 90)

ברוב הערים בארץ הושגה הכרעה הלילה בנוגע לזהות ראש העיר, אך בכמה ערים כולל ירושלים בה המתח הגדול ביותר אף מועמד לא חצה את קו ה-40%, ורק בעוד שבועיים יתקיים הסיבוב השני, שייקבע מי המנצח בבחירות לראשות העיר.

ירושלים היא כאמור הזירה המתוחה ביותר ובה יתמודדו משה ליאון שקיבל את תמיכת ש"ס ויהדות התורה וזכה ל-33% מקולות הבוחרים אל מול עופר ברקוביץ' החילוני שקיבל 29% מהקולות. בסיבוב הראשון הודחו השר זאב אלקין שקיבל 19% בלבד מהקולות ויחזור לתפקידו בממשלה והמועמד החרדי יוסי דייטש שקיבל 17% בלבד מקולות הבוחרים בעיר.

כעת נותר לראות מה תעשה 'אגודת ישראל' ולאן ילכו ממצביעיו של דייטש, האם הם יחליטו לתמוך בליאון הדתי או להמשיך בתקדים מבחירתו של ברקת לו הצביעו לא מעט חסידויות ויתמכו בברקוביץ'.

גם בראשון לציון, אחת הערים הגדולות בישראל יתקיים סיבוב שני לאחר שראש העיר המכהן, דב צור, הצליח לקבל רק 31.8 אחוז מקולות הבוחרים אל מול 21.7% לרז קינסטליך.

ראש עיר אחר שנגרר לסיבוב שני הוא ישראל זינגר מרמת גן, שקיבל 27% מהקולות ופיגר אחרי ח"כ לשעבר כרמל שאמה הכהן (28%), בעבר שגריר ישראל ל-OECD ולאונסק"ו.

גם בבת ים יתקיים סיבוב שני בעוד שבועיים. יוסי בכר, שבו תמך נתניהו, קיבל 35% והקדים את מועמד הליכוד צביקה ברוט (30%), שיתמודד מולו לסיבוב שני. היה זה חסר תקדים שנתניהו הביע תמיכה כנגד מועמד הליכוד שרץ מטעמה לראשות העיר.

עוד עיר שתלך לסיבוב שני היא רעננה - חיים ברוידא גרף 32% והקדים את איתן גינזבורג, שקיבל 28%. שכנתה כפר סבא תלך גם היא לקלפי לסיבוב שני, רפי סער קיבל 28% ויתמודד ככל הנראה מול ניצב לשעבר יוסי סדבון (18%) בסיבוב השני. גם המאבק בהוד השרון, לא הוכרע - אמיר כוכבי קיבל 27% ויתמודד כנראה בסיבוב שני מול ח"כית לשעבר יפעת קריב (18%).

גם באילת מסתמן סיבוב שני בין ראש העיר המכהן, מאיר יצחק הלוי ובין דובי כהן. במעלות מסתמן סיבוב שני בין שלמה בוחבוט, שמכהן כראש העיר מאז 1976, ובין ארקדי פומרנץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר