מעצרו הוארך

אסון משפחת עטר: הנהג חשוד בשימוש בסם

הנהג שפגע ברכבם של משפחת עטר מפסגות והביא למות שמונת בני המשפחה הובא הבוקר לבית המשפט שם הוארך מעצרו וישנו חשד כי עשה שימוש בסם בעת הנהיגה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הרכב השרוף של משפחת עטר (צילום: דוברות זק"א)

הטרגדיה בכביש 90: הנהג בן ה-52 שנעצר אמש (שלישי) ונחקר בחשד להריגה לאחר שהתנגש עם הג'יפ בו נהג בכביש 90 סמוך לעין בוקק במכוניתם של בני משפחת עטר מפסגות - ושמונת בני המשפחה נהרגו במקום - הובא הבוקר לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בבאר שבע, שם התברר כי המשטרה חוקרת חשד שהשתמש בסם.

עוד נודע בדיון, כי הנהג הפוגע הוא בעל עבר תעבורתי של יותר מ-20 עבירות תנועה. מעצרו הוארך בשישה ימים. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו ל-10 ימים. השופט צבי פורר הורה על איסור פרסום שמו ותמונתו לבקשת סנגורו.

בהחלטת הארכת המעצר כתב השופט פורר, כי "החשד להריגה מתבסס בים השאר על ממצאים שהעלו חשד כי החשוד השתמש בסם". השופט ציין, כי החשוד משתף פעולה עם החוקרים. "קיימות פעולות חקירה רבות שיש לבצע, אם כי אינני רואה מקום להיעתר למלוא ימי המעצר".

השופט אמר, כי "לא היו הרבה מקרים שבהם נתקלנו בתאונה כל כך קטלנית. הלב נחמץ. אני לא מאחל לאף אחד להיות במקום האיש שנמצא פה. אין מחלוקת לעניין החשד. אין צורך בהמשך החקירה".

זירת התאונה המחרידה

סנגורו של החשוד, עו"ד אביעד חייט, המייצג את הנהג יחד עם עו"ד ינון היימן, אמר: "מדובר במקרה שתוצאותיו עגומות לכולם. הנהג מסר גרסה עוד בזירה; לאחר מכן, כשקיבל ייעוץ משפטי - חזר על גרסתו. הוא שיתף פעולה. הוא לא מפסיק לבכות".

השופט פורר סיכם במסמך ההארכת מעצר: "התאונה הקטלנית גבתה את חייה של משפחה שלמה, אולם אי אפשר להתעלם, כי בשלב הזה של המעצר ישנן השלכות גם בעניינו של החשוד. הוא לא ברח מהזירה. לאחר עיון בתיק ובנוגע לחשד להריגה, הרי שמדובר עדיין במידע רגיש שייתכן שישתנה לאחר חקירה. אינני רואה כל מקום להתיר את פרסום שמו לנוכח החשש מהנזק שעלול להיגרם לו בשלב הראשוני של החקירה".

כאמור, אמש הותר לפרסום כי המשפחה שנהרגה בתאונה - שנחשבת לקשה ביותר בארץ בשש השנים האחרונות - היא משפחת עטר מהיישוב פסגות: יריב בן 45, שושי, בת 47, והילדים יעקב ישראל (12), עטרת (11), איילה (9), מוריה (7), ידיד (5) ואביגיל (3).

משפחת עטר ז"ל. באדיבות המשפחה

בפני הנהג, שנפצע קל ושאשתו ובתו נפצעו אף הן בתאונה, הוצגו ממצאי החקירה הראשוניים. רכבו נלקח לבדיקות מכניות כדי לשלול סיבות אחרות לתאונה. הוא לא שיתף פעולה עם החוקרים בתחילה ואמר כי אינו זוכר מאומה מה שהעלה את החשד לשימוש בחומרים אסורים. מצבה של בתו בת ה-12 המאושפזת בבית החולים סורוקה השתפר הבוקר משמעותית.

"הרגתי אותם, אני לא נוהג יותר", אמר מיד לאחר התאונה הנהג, שלפי עדויות בשטח רץ לרכב השני וניסה לסייע לבני משפחת עטר שנלכדו במכונית שהחלה לבעור - ונשרפה כליל.

משפחת עטר התיישבה בפסגות לפני כ-13 שנים, זמן קצר לאחר חתונתם של יריב ושושי. האב עבד בחברת מחשבים והאם הייתה מורה לחינוך מיוחד בעמותת "קרן אור" בירושלים. חמישה מהילדים למדו בבית הספר היסודי ובגנים ביישוב, והבן הבכור, יעקב ישראל בן ה-12, למד בישיבה התיכונית מטה בנימין שבבית אל.

ההורים יריב ושושי ז"ל

התאונה התרחשה אתמול בסביבות 12:30 בצהריים. נציב הכבאות, רב-טפסר דדי שימחי, סיפר על התאונה הקשה מזווית אנשי הכיבוי: "צוות כיבוי שנמצא באזור המלונות הגיע במהירות גדולה מאוד, תוך כ-8 דקות".

"ראינו תאונה של שני רכבים, ברכב אחד שלושה נפגעים כבר היו מחוץ לרכב, הרכב השני, המסחרי, עלה באש. הכבאים התחילו לכבות את האש על ידי תותח מהכבאית ואחרי זה גם עם זרנוקים. בהתחלה גילינו שתי דמויות בתוך האש. תוך כדי שהרכב בוער פתחנו את הדלת הקדמית והמשכנו לכבות את הרכב. לצערי, בסוף פעולות הכיבוי, התגלה האסון הנורא עם כל הנפגעים שהיו ברכב".

קצין אגף התנועה במשטרת מחוז דרום, סגן-ניצב שמעון בוטבול, מסר לאחר התאונה: "סטייה של אחד מכלי הרכב גרמה לתוצאה קטלנית. אנחנו כרגע בבירור נסיבות הסטייה. כתוצאה מההתנגשות החזיתית רכב אחד נשרף כשיושבי הרכב נמצאים בו. כתוצאה מכך כל יושבי הרכב, שמונה, נהרגו במקום. כל האירוע נמצא בחקירה ראשונית של יחידת הבוחנים של המחוז".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר