לאחר שנתיים וחצי

המחבל שהביא למות אליאב גלמן הי"ד הורשע רק בהריגה

מקומם: אליאב גלמן הי"ד נהרג בטעות מאש כוחות צה"ל לעבר מחבל בגוש עציון. המחבל שהתקרב למקום עם סכין וגרם למותו של גלמן הורשע בביהמ"ש בהריגה בלבד (משפט)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אליאב גלמן הי"ד (צילום: באדיבות המשפחה)

בית המשפט הצבאי ביהודה הרשיע היום (רביעי) את המחבל ממדוח יוסף מוחמד עמרו שהביא למותו של אליאב גלמן הי"ד בעבירה של הריגה וכן בעבירה של החזקת סכין בלבד.

מהכרעת הדין עולה כי המחבל הגיע ביום 24 בפברואר 2016 לטרמפיאדה בצומת גוש עציון כאשר הוא מצויד בסכין במטרה לבצע פיגוע דקירה.

כוח צה"ל שהיה במקום הורה לו לעצור אך המחבל המשיך לכיוון העומדים בטרמפיאדה, ביניהם רס"ן (מיל') אליאב גלמן הי"ד, תוך שהכוח פותח באש לעברו.

גלמן הי"ד אשר ראה את המתרחש פתח באש לעבר המחבל בנשקו האישי גם כן. כתוצאה מהירי, המחבל נפגע ונפל ונורה שוב על ידי קצין בזירה. כתוצאה מהירי לעבר המחבל, נפגע ונהרג רס"ן גלמן.

זירת הפיגוע

הכרעת הדין התקבלה ברוב דעות. שניים מהשופטים קבעו, כי יש להרשיע בהריגה. נשיא בית המשפט הצבאי, בדעת מיעוט סבר כי יש להרשיעו בעבירה של גרם מוות בכוונה, עבירה המקבילה לעבירת רצח זאת בשל כוונתו הברורה לבצע פיגוע.

התביעה תלמד את הכרעת הדין ותשקול האם לערער.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו אשר מלווה משפחות נפגעי טרור תוקף את ההחלטה: "החיפוש אחר יסוד נפשי של מחבל כאשר ברור שאותו מחבל הוא חלק מטרור של השמדת ישראלים אינו מובן ואינו מקובל, מטרת המחבל הייתה לרצוח ולצערנו הרב הוא אף הצליח להשיג את התוצאה. אנו קוראים לתביעה לערער על הכרעת הדין כדי שהמחבל הרוצח יבוא על עונשו".

משפחתו של גלמן דורשת עונש מוות למחבל כעניין לאומי: "גם אם יקוצצו ידיו ורגליו של המחבל עד שירקב וימות ביסורים זה לא ישנה את מצבנו, זה לא ינחם, ייאש ולא ירגיע את הכאב. אנו דורשים עונש מוות למחבל - עניין העונש והמוות של המחבל הוא עניין לאומי ציבורי למען עם ישראל שידע כל ארור מה הדין כשמנסה לפגוע ביהודי", מסרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר