מבחן דת

הרבנים לבנות הדתיות: היזהרו מפרופיל לא צנוע בוואצאפ

רבנים דתיים בעלון הדרכה מיוחד לבנות המכינות הדתיות: כך תתנהגו בלשכת הגיוס ותקבלו פטור מטעמי דת • צה"ל: מטרת הריאיון אינה לכפות גיוס, אלא לאמת את הצהרת הדת (צבא)

אילוסטרציה. למצולמת אין קשר לכתבה (צילום: shutterstock)

אלפי מדריכים בצורה של פנקסי-כיס יחולקו בימים הקרובים לצעירות דתיות בגילאי מכינה, כאשר רבנים בכירים יעבירו דרכם מידע חיוני בדבר התנהגות בלשכות הגיוס - כך עולה מדיווח באתר 'החדשות'.

בציבור החרדי, כידוע, קיים הסכם לפיו בנות חרדיות לא צריכות להתייצב בלשכת הגיוס על מנת להסדיר את מעמדן כפטורות משירות צבאי מטעמי דת. בציבור הדתי לעומת זאת, המצב שונה.

צה"ל פועל כל העת לאתר בנות שאינן שומרות מצוות, אשר מתחזות לדתיות בכדי להיפטר משירות. לפי נתוני הצבא, כשליש מן המצהירות על עצמן כדתיות נמצאו משקרות. מסיבה זו חוקר הצבא בנות מכינות דתיות בלשכת הגיוס, ומוודא את דתיותן.

אלא שתלונות שהגיעו לרבני הציונות הדתית בדבר התנהגות הצבא כלפי בנות דתיות, גרמו לתגובות שונות. חלק מאותם רבנים הצטרפו לעמדה החרדית, וקראו לצעירות דתיות שלא להתייצב כלל בבקו"ם; אחרים, כך על פי הדיווח, הפיקו חוברת מידע לבנות דתיות, שעשויה לסייע להן בתהליך זה.

מכינה דתית. למצולמות אין קשר לכתבה (צילום: הדס פרוש, פלאש90)

ניסוח מתוך עלון המידע, כפי שפורסם ב'החדשות':

1. מתחילת כיתה י"א, ובוודאי לפני שאת מצהירה, תדאגי שלא תהיינה ברשת תמונות שעל פיהן מישהו יכול לחשוד שאת אינך נערה דתייה (כולל תמונות הפרופיל בוואטסאפ). לא להעלות לרשת תמונות שאינן צנועות.
2. החוק לא מגדיר ענייני צניעות כמדד לקבלת הפטור. בצה"ל חושבים שהם יכולים להחליט מי דתייה ומי לא לפי רמת הצניעות.
3. את ממש לא חייבת לענות על שאלות שמטרידות אותך או חודרות לפרטיותך, ובוודאי שאינך צריכה לתת את הסלולרי בשביל שיחטטו בו. אי אפשר לדרוש להסתכל במכשיר הסלולרי שלך ללא צו של בית משפט.
4. מטרת החוקר היא למצוא סתירות בדברייך, להוכיח לך שאת טועה, ולגרום לך להגיד דברים שיקדמו את המטרה אליה הוא חותר - גם כשזה עלול להזיק ולפגוע בך. לכן, שמרי על קור רוח ואל תתני לו להוביל אותך למקומות לא רצויים מבחינתך.

תגובת דובר צה"ל: "ככלל, מלש"ביות (מועמדות לשירות ביטחון) אשר לומדות במוסד ממלכתי-דתי ומגישות הצהרת דת בזמן על פי החוק, לא נקראות לריאיון. במצבים בהם קיים פער במידע שיש לצה"ל ואו לומדת במוסד חילוני, תזומן לריאיון אשר נועד לאימות הצהרתה וקביעת גיוסה או אי גיוסה לצה"ל. מטרת הריאיון אינה לכפות גיוס, אלא לאמת את הצהרת הדת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר