אנטי טרור

צפו באימון הטרור המיוחד עם צבא קפריסין

כוחות מיוחדים של צה״ל וצבא קפריסין סיימו שבוע המדמה לחימה כנגד גורמי טרור. תורגלו מגוון תרחישים בתחומי הלוחמה בטרור, לוחמה בשטח בנוי ופתוח יכולות פריצה וחבלה ועוד (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל מוסר כי היום (חמישי) הגיע לסיומו אימון ‪ של כוחות מיחידת מגלן וכוחות מיוחדים שנערך באי קפריסין בשבוע האחרון. באימון השתתפו גם כוחות חיל האוויר.

מדובר באימון משותף של כוחות מיחידת מגלן עם יחידות צבא קפריסין במסגרתו תורגלו מגוון תרחישים ויכולות בתחומי הלוחמה בטרור, לוחמה בשטח בנוי, לוחמה בשטח פתוח, יכולות פריצה וחבלה ויכולות בתחומי הרפואה המבצעית. זהו אימון ייחודי המביא לידי ביטוי יכולות מיוחדות של צה״ל למול תרחישי התמודדות עם גורמי טרור שונים.

אימון זה הוא אבן דרך נוספת בשיתוף הפעולה ההדוק והמשמעותי בין הצבאות, שכן מדובר באימון השלישי שמבצע צה״ל בשיתוף פעולה עם הצבא הקפריסאי על אדמת קפריסין. בנוסף, התבצעו אימונים משותפים עם צבא קפריסין גם בישראל.

מדברי מפקד יחידת מגלן, סגן-אלוף ר׳: "במהלך האימון עמדו לוחמי יחידת מגלן במשימות מורכבות והפגינו מבצעיות ומקצועיות. מדובר באימון משותף עם צבא קפריסין, זאת כחלק משיתוף הפעולה המתמשך בין הצבאות בשנים האחרונות. במהלך השבוע לוחמי היחידה התמודדו עם מגוון תרחישים תוך התמודדות עם שינויי משימה רבים, תנאי מזג אוויר מורכבים ודימוי אויב איכותי. ייחודיות תרגיל מסוג זה היא היכולת להציב בפני הכוחות אתגר טקטי, פיזי ומנטלי. אני גאה להגיד שהמפקדים והלוחמים התמודדו עם כלל המשימות בצורה יוצאת דופן״.

מדברי ראש ענף קשרי חוץ בצבא קפריסין, סגן-אלוף אדוניס קרלמבוס: ״מדובר באימון משמעותי אשר ממחיש את שיתוף הפעולה המתמשך בין צבא קפריסין לצה״ל בשנים האחרונות. הלוחמים שלנו מבצעים למידה משמעותית בכל אימון משותף עם יחידות הקומנדו של צה״ל, בעיקר בתחומי הלוחמה בשטח בנוי והטכניקות הקרביות. אנו מסכמים אימון מוצלח מאוד, ובטוחים ששיתוף הפעולה המוצלח עם צה״ל יימשך בעתיד״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר