מודיע שוב

נשיא ברזיל: נעביר את השגרירות לירושלים

נשיא ברזיל החדש, ז'איר בולסונרו, אמר אמש כי הוא מתכוון להעביר את שגרירות ארצו בקרוב. נתניהו בירך בתגובה את הנשיא ואמר: "זהו צעד היסטורי, נכון ומרגש!" (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

נשיא ברזיל הנבחר, ז'איר בולסונרו הצהיר אמש (חמישי) בחשבון הטוויטר שלו, כי הוא מתכוון להעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים. בולסונרו כתב בציוץ כי "כפי שהצהרתי במהלך קמפיין הבחירות, אנחנו מתכוונים להעביר את השגרירות שלנו בישראל מתל אביב לירושלים. עלינו לכבד את העובדה שישראל היא מדינה ריבונית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך בתגובה את נשיא ברזיל: "אני מברך את ידידי נשיא ברזיל הנכנס, ז'איר בולסונרו, על כוונתו להעביר את שגרירות ברזיל לירושלים. זהו צעד היסטורי, נכון ומרגש!".

גם השר נפתלי בנט בירך על ההחלטה, "אני מברך את נשיא ברזיל הנבחר על הודעתו ההיסטורית על העברת השגרירות לירושלים. משך שנות דור סיפרו לנו שרק אם נוותר על חלקים מארץ ישראל נזכה לכבוד ולמעמד בינלאומי. ההיפך הוא הנכון: העולם בז לאומה שמוותרת על אדמתה. הנה, דווקא מתוך עמידה, מעמדנו הולך ומתחזק. יום חשוב לישראל".

עם העברת השגרירות, תהפוך ברזיל למדינה השלישית שתעביר את השגרירות לירושלים אחרי ארה"ב, גואטמלה ופרגוואי - שמאז הספיקה להחזיר אותה לת"א ולגרור לתגובה חריפה של ישראל, שסגרה את השגרירות הישראלית במדינה בתגובה.

במסגרת הקמפיין לנשיאות הצהיר בולסונרו כי בכוונתו אף לסלק את שגרירות אש"ף מארצו ואמר כי "פלסטין איננה מדינה". גורמים מדיניים אמרו אתמול כי קיימת סבירות גבוהה שראש הממשלה בנימין נתניהו ישתתף בהשבעתו של הנשיא הברזילאי ב-1 בינואר כאות הערכה על התייצבותו לצדה של ישראל.

ראש הממשלה נתניהו שוחח שלשום עם בולסונרו ובירך אותו על היבחרו לתפקיד. "אני סמוך ובטוח שבחירתך תביא לידידות גדולה בין העמים ולהידוק הקשרים בין ברזיל לישראל. אנו מחכים לביקורך בישראל", אמר לו נתניהו.

בולסונרו נחשב לתומך נלהב של ישראל. יש לו קשרים הדוקים עם הכנסייה האוונגליסטית שמתחזקת בארצו.

בולסונרו בן ה-63 ניצח בסיבוב השני והמכריע של הבחירות עם 55.2% מהקולות. יריבו מהשמאל פרננדו חדד, איש מפלגת הפועלים ששלטה בברזיל בשנים האחרונות, הסתפק ב-44.8%. תומכיו של הנשיא החדש יצאו לרחובות לחגוג כשחלקם אף מנופף בדגלי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר