"השתלטנו על השיח"

כך ניצחנו בחיפה • האסטרטג החרדי מדבר

רבות נכתב על ניצחונה של עינת קליש את ראש העיר יונה יהב בחיפה. האסטרטג החרדי, יוסי לוין, שהיה חלק מהצוות שלה, חושף בפני 'כיכר השבת' את חלק מהשיטות (ברנז'ה)

אריאל אלחרר | כיכר השבת |
יוסי לוין עם ענת קליש (באדיבות המצלם)

מערכת הבחירות המוניציפלית סיפקה לא מעט רגעים דרמטיים בכמה ערים בישראל, אחת מהם היא העיר חיפה, השלישית בגודלה בישראל, שם חל מהפך היסטורי בראשות העיר לאחר שעינת קליש רותם ניצחה את ראש העיר יונה יהב לאחר 15 שנות כהונה.

כשהגיעו תוצאות מדגם 'רדיו חיפה' המקומי, פרץ הרחוב החרדי בחיפה בריקודי שמחה עד השעות הקטנות של הלילה. המלחמה של הציבור החרדי בחיפה ביונה יהב, באה על רקע ההתנכלויות, לטענת הקהילה בעיר, נגד "קודשי ישראל" ונגד הקהילה החרדית.

מאחורי הצלחתה של קליש, נמצאים לא מעט אנשים שהיו לצידה בשנים האחרונות וליוו אותה במערכת הבחירות. לפני כשלושה חודשים שכרה קליש את שירותיו של האסטרטג החרדי והיחצ"ן יוסי לוין (26) שטיפל בכל הפעילות שנעשתה במגזר החרדי והדתי. לוין, חסיד חב"ד משמש גם כחבר מערכת שבועון תנועת חב"ד 'כפר חב"ד' ומייעץ שיווק ותקשורת למספר גופים נכבדים במגזר החרדי ומחוץ.

איך הגעת לחיפה, וכיצד התחברת לפעילות של קליש?

"נולדתי בחיפה. כל משפחתי הקרובה מתגוררת בעיר ואני מתארח בבית הורי לעתים קרובות מאוד. אני חי את העיר ומכיר כל אבן בעיר. במיוחד באזורים החרדים והדתיים בעיר, ובכלל את מרקם החיים היפה והמשותף בעיר הזאת.

"לפעילות של קליש נחשפתי בשנים האחרונות, באמצעות המלחמה שהיא ניהלה מול מערכת השלטון בחיפה מתוך ספסלי האופוזיציה. לצד המלחמה, היא ניהלה קשר ישיר עם התושבים באמצעות הרשתות החברתיות ובאמצעות חוגי בית שאני נחשפתי אליהם, על ידי ידידים קרובים תושבי העיר.

הריקוד במטה 'דגל התורה' (באדיבות המצלם)

"לפני כארבעה חודשים התחלתי את העבודה עם קליש. חשוב לי לציין שאני ניהלתי אך ורק את הקמפיין ברחוב החרדי והדתי. את הקמפיין ברחוב הכללי ובשאר המגזרים בעיר ניהלו טובי המוחות שהמטה שכר וביניהם האסטרטג עופר גולן יועצו האישי של ראש הממשלה בנימין נתניהו".

מאחורי הקמפיין שלכם עמדה אסטרטגיה כלשהי, תוכל לשתף אותנו?

"הקמפיין שלי התבסס בעיקר על תוכנית ברורה שבניתי לפני כשלושה חודשים. בדרך כלל, הרחוב החיפאי הוא די 'מנמנם' שלושה חודשים לפני הבחירות, והמערכה עצמה מתחילה לזוז שבועיים לפני יום הבוחר. הפעם, השלטון הרגיש שהקרקע נגדו והמערכת הפוליטית החלה להתחמם מוקדם מהצפוי. כמובן, שהפסילה בבית המשפט בעיר והבג"ץ גם הוסיפו שמן למדורה".

ובכל זאת, נקודה אחת כיצד הצלחתם לגרוף את רוב המגזר מאחוריכם?

"ראשית, הרחוב החרדי בעיר הרגיש במהלך כהונתו של יהב התנכלויות חוזרות ונשנות, ככה שמבחינת התחושה ברחוב לא הייתה לנו בעיה בכלל וזה עמד לצידנו.

"הבעיה הגדולה שהיתה לנו שראשי הקהל - למעט חבר המועצה ונציג 'דגל התורה' בעיר, מיכאל אלפר שבמשך השנים האחרונות "לא זע ולא קם ממנו" - פחדו לצאת נגד ראש העיר מחשש לנקמה במידה והוא ינצח, לצד זה שהרחוב החרדי היה כבר מיואש מהיכולת לנצח ולהחליף את ראש העיר יונה יהב. על שני המכשולים הללו גברנו באמצעות שיטות שונות שאת רובם לא ארצה לחשוף, אך השיטה שבהחלט הביאה תוצאה טובה בשטח הייתה להשתלט על השיח הציבורי של עשרות קבוצות 'וואטסאפ' של קהילות חרדיות ודתיות בעיר וקבוצות בכלל.

יוסי לוין (באדיבות המצלם)

"לקבוצות הללו התחברנו מספר מצומצם של פעילים ובעצם חשפנו את הפעילות של קליש, ונלחמנו חזיתית בחכמה וביושרה מול כל רצון להציג את ראש העיר בצורה חיובית, באמצעות הוכחות מוצקות שהמערכת השלטונית בעיר פוגעת ברחוב החרדי בפרט וברחוב הכללי בכלל".

מה הייתה נקודת השיא בקמפיין הזה?

"ראש העיר ד"ר עינת קליש רותם היא אישיות מיוחדת מאוד, שהצליחה לאחד באהבה גדולה המון כוחות חיפאים סביבה: חרדים, חילונים, שמאלנים ודתיים. במהלך התקופה האחרונה היא חתמה עם מרצ לצד דגל התורה, הנכים וישראל ביתנו ועוד ארגונים וקבוצות מובילות בעיר.

"מטבע הדברים, האסטרטגים והיח"צנים שעמדו מולנו ניסו לשדר מסרים לא נכונים כלפי כל ציבור אחר בעיר, ולצייר את עינת בצורה שלילית. ב"ה הצלחנו לעמוד מול ההתקפות הללו בצורה חכמה, ובסופו של דבר בעיר חיפה רב המאחד על המפריד, ועובדתית שזה הוכיח את עצמו".

בסרטונים ראו אותך בתוך השמחה הגדולה שהייתה במטה דגל התורה, איך התחושות שלך, אתה, כחסיד חב"ד, באחדות שכזאת?

"האחדות בחיפה בין הקהילות החסידיות והליטאיות בעיר קיימת כבר שנים. אפשר לומר, שזוהי קהילה שיש הרבה מה לציבור החרדי ללמוד ממנה איך חיים ביחד, ומנהלים חיים משותפים. הריקודים במטה דגל התורה היו בהחלט רגע היסטורי ומרגש. אנשי דגל התורה בעיר חיפה ובראשם הנציג מיכאל אלפר נתפסו בעיני הציבור בכל מערכת הבחירות כאנשים ששומרים על הכבוד כולו של המגזר החרדי אחרי 15 שנה האחרונות שכבודו נרמס עד עפר. זוהי גם הסיבה שהם הצליחו לסחוב קולות מקהילות נוספות בעיר והגיעו ל2 מנדטים בזכות ולא בחסד".

לסיום, מה השלב הבא?

"כרגע הגיעו הצעות מעניינות מהפוליטיקה הארצית שהבחירות אליהן מתחילות כבר להתבשל. מאמין שבעז"ה אדע בימים הקרוים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר