הקרב על צפת

נחמן גלבך: 'אני לא 'המועמד החרדי'; 'דגל' שותפה טבעית'

בבירת הגליל צפת, הרוחות סוערות לקראת הסיבוב השני של הבחירות שייערך בשבוע הבא, ובו ייקבע מי יהיה ראש העיר הבא • המועמד החרדי, נחמן גלבך, מספר על השאיפות והתוכניות • צפו (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מנהל אולפן: אריאל ליבא (צילום: כיכר השבת)

הרוחות סוערות בעיר צפת לקראת הסיבוב השני שייערך בשבוע הבא, ובו ייקבע מי יהיה ראש העיר הבא. המתמודדים: הנציג החרדי, נחמן גלבך - מול המועמד החילוני ונציג תנועת הליכוד, שוקי אוחנה.

בראיון מיוחד ב'אולפן כיכר', מתייחס גלבך לשאלת התמיכה של 'דגל התורה' במועמדותו, החשש החילוני ויש גם תוכניות ושאיפות.

כותרות הראיון עם נחמן גלבך:

איך תנצח? "אני לא המועמד החרדי, אני המועמד של כל העיר צפת. אני רוצה שכל תושב ירגיש בעיר הכי טוב בעולם. הציבור החילוני מעריך כנות, אני מגיע כמו שאני עם הפאות, ועם יכולות הביצוע שלי.

"לעיר יש פוטנציאל מטורף מבחינת תיירות, היא מס' 3 בתיירות הארצית, אחרי הכותל ומירון. העיר לא מרוויחה מכל התיירים שמגיעים אליה, הם רואים את ההזנחה ועוזבים כמה שיותר מהר. כדי להזניח את העיר מספיק לא לעבוד קשה. אני אשנה את זה, לא לחרדים, בעיקר לחילונים, נעשה להם עיר חדשה".

הציבור החילוני: "זה צריך להיות ברור שבאנו לעיר כדי לנהל אותה, המטרה שלנו היא לא לחרד את העיר. צפת תמיד היתה ידועה ברבגוניות שלה. צפת של מחר תהיה הרבה יותר מכבדת, גם לאורחים ובעיקר לתושבים".

ש"ס: "תמכה בי גם בסיבוב הראשון, התמיכה שלה חד-משמעית ולא נתונה לדיון. רבני ועסקני ש"ס העניקו לי מהרגע הראשון תמיכה בלתי מסויגת".

"בתקשורת הארצית לפעמים יש רסיסים שמגיעים, ועד שיורדים את הירידות של צפת הם מתקררים בדרך. צפירת הרגעה: ש"ס איתנו, חב"ד איתנו, הציבור הדתי והחרדי איתנו. אנחנו שווים אלפי קולות, בעז"ה ננצח ונרים את צפת למקומות שהיא לא חלמה להיות בהם".

דיל ארצי? "תמיכת דרעי בי היתה מהרגע הראשון, בגלל מי שאני מייצג, והרב אריה דרעי שמאד מכבד את צפת רואה לראות את העיר מתפתחת".

דגל התורה: "דגל היא סיעה עצמאית, אכבד כל החלטה שלה. אני רואה אותם שותפים הכי טבעיים בהנהגת העיר, ואעשה הכל לחבר אותם לתוך ההנהגה ולתת להם תפקידים טובים. אני חי בעשייה בצפת, לא מכיר פוליטיקה אחרת".

שוקי אוחנה: "אנשים שתומכים בו יודעים מצוין מה אני מסוגל לתת לצפת. משיחות שלי איתם אני שומע רשרושים שהם אומרים 'נחמן, אנחנו יודעים את האמת, אתה זה שמסוגל להוביל את העיר קדימה'. אני מזמין את שוקי להצטרף לקואליציה שלי בשמחה. מיד אחרי הבחירות אקרא לו ואזמין אותו".

אילן שוחט: "אפשר לראות את תמיכתו בי בהודעה הרשמית שפרסם. אתה יכול לתאר לעצמך שבסיבוב הראשון לא הלכנו ביחד, ותמיכתו לא היתה דבר שמובן מאליו. אני מאד מכבד ומעריך אותו על זה".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר