"מתוכנן מראש"

טורקיה: גופת העיתונאי הומסה בחומצה

הטורקים טוענים כי לאחר שהסעודים רצחו את העיתונאי הסעודי-אמריקאי ג'מאל חשוקג'י הם ביתרו את גופתו והמיסו אותה בחומצה. הרצח מסעיר את העולם כולו (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ג'מאל חשוקג'י (צילום מסך: ערוץ היוטיוב koerberstiftung)

רצח העיתונאי הסעוד-אמריקאי ג'מאל חשוקג'י ממשיך להסעיר את העולם הערבי עם היחשפות של פרטים נוספים מהאירוע המזעזע. סגן נשיא טורקיה, פואט אוקטאי, אמר כי על פי דיווח שהגיע אליו גופתו של העיתונאי הומסה בחומצה על ידי צוות הרוצחים שהמתין לו בשגרירות הסעודית באיסטנבול.

אוקאטי אמר את הדברים לסוכנות הידיעות הטורקית "אנדולו". "על פי המידע שיש לנו רצח חאשוקג'י תוכנן מראש. השאלה עכשיו היא מי נתן את ההוראות, ואיפה הגופה. יש דיווח שהיא הומסה בעזרת חומצה. כל הדברים האלו צריכים להיבדק".

זהו שלב נוסף בחשיפת המידע על האירוע לאחר שבשבוע שעבר פרסם התובע הראשי באיסטנבול הודעה רשמית, שבה הוא תיאר את ממצאי חקירת הרצח. על פי התובע, חשוקג'י נחנק ונרצח מייד כשנכנס לקונסוליה הסעודית באיסטנבול. גופתו בותרה לחתיכות, וסולקה מהקונסוליה במהירות. התובע הוסיף שהרצח היה מתוכנן מראש וכי לא מדובר בסיטואציה שהסתבכה כפי שניסו לטעון הסעודים בהתחלה.

לפני כשבועיים רשת CNN פרסמה דיווח דומה, שהסתמך על שלושה גורמים טורקים. חשקוג'י, כזכור, נעלם בתחילת החודש, לאחר שהגיע לקונסוליה הסעודית באיסטנבול לקבל מסמכי גירושים.

אחד הגורמים מסר כי החיסול תוכנן על ידי גורם בכיר בשירותי המודיעין הסעודיים. על פי אותו מקור טורקי, הבכיר שהיה מעורב במבצע מגיע מהמעגל הראשון סביב יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן. טרם ברור אם יורש העצר ידע על המבצע, אולם גורמים סעודים טענו כבר כי מהלך שכזה לא יכול לצאת אל הפועל ללא אישור של בן סלמאן שעשה ככל כוחו להתנער מהאירוע והצהיר כי מי שאחראי לו יוענש בכל חומרת הדין.

ישנן טענות כי בית המלוכה אכן לא היה מעורב בהחלטה. על פי גורם נוסף ששוחח עם CNN, מתכנן המבצע לא היה גלוי לגמרי עם ארמון המלוכה לגבי הפרטים וייתכן שהם אכן לא ידעו על התכנית ועל ביצועה.

כזכור, חשוקג'י נעלם ב-2 באוקוטובר, כשלאחרונה נראה בבניין הקונסוליה הסעודית בטורקיה. על פי ההערכות, החשד שהוא נרצח כי הוא עיתונאי הוושינגטון פוסט, שהוא מבקר ידוע של המשטר בריאד. הסעודים פתחו בחקירה משותפת עם הטורקים בניסיון לנקות את האחריות מבית המלוכה הסעודי, אך בינתיים כבר נגרם להם נזק תדמיתי גדול מאד.

הסעודים ובמיוחד מוחמד בן סלמאן ניסו להיתפס בשנים האחרונות כמדינה מודרנית הפוסעת קדימה והרצח של העיתונאי חשף אותם בקלונם. כבר עתה בוטלו השקעות שונות של הסעודים בארה"ב לאחר שגופים כלכליים העדיפו בינתיים שלא לקשור את שמם עם הסעודים בעקבות הפרשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר