תוכנית חדשה בצה"ל: 'גיוס חרדים לסייבר הכפיל את עצמו'

החיילים החרדים באגף התקשוב וההגנה עוברים טירונות ולאחר מכן תקופת מכינה, בה הם משלימים פערים בתחומי האנגלית והמתמטיקה, כדי לשפר את יכולותיהם (צבא, חדשות)

חייל חרדי. למצולם אין קשר לכתבה (צילום: דוד כהן / פלאש 90)

תוכנית חדשה באגף הסייבר בצה"ל, תסייע לחרדים להשלים פערי ידע באנגלית ובמתמטיקה. בצה"ל מספרים כי אגף התקשוב וההגנה בסב"ר - 'סייבר' יצא בחודשים האחרונים עם תוכנית חדשה, כדי להגדיל את היקף גיוס החרדים למקצועות מחשב בצה"ל.

במסגרת התוכנית, החיילים החרדים יעברו טירונות ולאחר מכן תקופת מכינה, בה ישלימו פערים בתחומי האנגלית והמתמטיקה, כדי לשפר את יכולותיהם בתחומים אלו ולהגדיל את התפוקה.

לפי צה"ל, "עד כה, חיילים אשר היו מעוניינים להתקבל למקצועות תקשוב כמו תוכניתן או בודק תוכנה, נדרשו לבצע טרם הגיוס 'מחשבון קרב' - מבחן לוגי, שלא מצריך הכנה מוקדמת, המבוסס על אנגלית ומתמטיקה".

"בשיתוף פעולה עם אגף התקשוב וההגנה בסב"ר (סייבר) ישבנו וחשבנו כיצד ניתן להגדיל את פוטנציאל הגיוס", מסביר קמ"ט גיוס לתקשוב, סגן חיים זילברשלג, "הגענו להבנה כי אנחנו צריכים להרחיב את המקצועות ואת האופציה לעבור את 'מחשבון הקרב'".

על פי זילברשלג, הוחלט גם להזיז את ביצוע אותו מבחן סמוך למועד בו יסיימו החיילים את הטירונות ואת המכינה, שמתקיימת לפני ביצוע "מחשבון הקרב" ומטרתה להעניק בסיס במקצועות האנגלית והמתמטיקה, מהרמה הבסיסית ביותר ועד לרמה מתקדמת כדי שבסופו של דבר אותם חיילים, שלרוב מגיעים מרקע בו תחומים אלו לא חזקים, יוכלו להתכונן כראוי, להשלים את הידע הנדרש ולקבל הזדמנות שווה לרכוש את אחד ממקצועות התקשוב.

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

לאחר "מחשבון הקרב", החיילים שצלחו אותו ממשיכים לקורס התוכניתן בבית הספר למקצועות המחשב. "מדובר בקורס ייחודי של חצי שנה שבו הם רוכשים תפקיד ומקצוע ובמקביל יכולים לשמור על אורחות חייהם", מציין סגן זילברשלג, ומגלה שהתוכנית צפויה להתרחב למקצועות נוספים בעתיד.

המסלול שעוברים החיילים, כבר משלב הטירונות, מותאם אליהם מאוד - שעות נוחות ומעטפת מקיפה, על מנת שיוכלו גם לתחזק את חיי הנישואים שחלקם מקיימים. לצד התאמת המסלול, מחלחלת באותם חיילים ההבנה שהשירות שלהם משמעותי, מעשיר, מפתח ותורם.

"מחזור הגיוס האחרון עמד על כ-80 חיילים, כפול מבעבר - והרצון הוא להגיע לגיוס של כ-300 חיילים בשנה", מסכם סגן זילברשלג. "בקצה, מעבר לזה שהחיילים תורמים למדינה, לא פחות מהלוחמים בשטח, הם נתרמים מהמקצוע לא פחות - זו מטרתנו העיקרית".

״זה מדהים לראות חיילים, שהגיעו ללא שום ידע בסיסי במתמטיקה, אנגלית או מחשבים, ולראות אותם מתפתחים אצלנו, לומדים ועוברים תהליך משמעותי - אין דבר יותר מרגש מלראות חייל יוצא לאזרחות עם סל כלים שרכש בתוכנית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר