משבר משפטי

השרה שקד למנדלבליט: "דינה זילבר צריכה להתפטר"

לאחר שדינה זילבר, המשנה ליועמ"ש, תקפה את חוק 'נאמנות בתרבות' שיזמה השרה מירי רגב, יוצאת שרת המשפטים נגדה בחריפות והודיעה כי אינה מייצגת את המשרד (חדשות, פוליטי)

השרה איילת שקד ודינה זילבר (צילום: מרים אלסטר והדס פרוש / פלאש 90)

משבר בין שרת המשפטים, איילת שקד, והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר - על רקע חוק ה'נאמנות בתרבות'.

השרה שקד פנתה הערב (שלישי) במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ובו כתבה כי היא מצפה שדינה זילבר תתפטר מיד מתפקידה, מאחר וזילבר, המכהנת כמשנה למנדלבליט, תקפה את חוק 'נאמנות בתרבות'.

זילבר תקפה הבוקר (שלישי) את הצעת החוק שיזמה שרת התרבות, מירי רגב, בוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת. לדבריה של זילבר, "הארץ שינתה את פניה. הימים אינם פשוטים, והם מביאים איתם לא רק חוקים חדשים אלא גם מילים חדשות".

"משילות, נאמנות, התגברות. שיח לעומתי, פוצע, מצלק את הרקמה החברתית המשותפת, מסמן ומתייג - מי לנו ומי לצרינו. ואם יש מי שנאמן, אז יש גם מי שבוגד? גיס חמישי? הבו לנו יועמ"שים צייתנים, אמנים מסורסים, תקשורת מרוסנת, עם ממושמע, מחונך, שחשיבתו אחידה", תקפה זילבר.

בתגובה לדברים אלו פנתה השרה שקד במכתב ליועהמ"ש. "זילבר אינה מייצגת את עמדת המשרד יותר בוועדות הכנסת", כתבה שקד למנדלבליט, והוסיפה כי "זילבר פתחה בשורת התבטאויות קיצוניות ומתריסות נגד חברי הכנסת ושרי הממשלה".

"ניכר ממעשיה החוזרים ונשנים של זילבר, שאין היא מבקשת לפעול על פי הנחיות התקשי"ר, הנחיות היועץ המשפטי לממשלה או כל כלל בסיסי אחר של מנהל תקין, המובן מאליו לכל גם מבלי שיועלה על הכתב. ניכר גם כי אין היא מבקשת לפעול כיועצת משפטית באופן מקצועי וישר", דברי שקד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר