'התעללו בו כמו נאצים'

תיעוד: קבוצת צעירים שחורים תוקפת בחור חסידי בשבת

לפני שהשליכו מוט ברזל לתוך בית כנסת חסידי בוויליאמסבורג, תקפו נערי שוליים אפרו-אמריקנים בחור וילדה חרדים ללא כל סיבה הנראית לעין • צפו בתיעוד מצלמות האבטחה (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הנערים מתעללים בבחור חסידי (צילום: שומרים וויליאמסבורג)

תיעוד חדש שהתפרסם אמש (שלישי) מציג בחור חסידי צעיר, המותקף בידי קבוצת נערי שוליים שחורים בשבת האחרונה בשכונה החסידית וויליאמסבורג.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', תושבים דיווחו כי קבוצת צעירים, שהשתתפה בהשלכת מוט לתוך בית כנסת, עשתה זאת דקות אחדות לאחר שתקפה שני ילדים חרדים בשכונה.

חשבון הטוויטר המקומי Williamsburg News השיג תיעודים ממצלמות אבטחה, בהם נראים הצעירים תוקפים לכאורה ילדה חרדית, שצעדה ברחוב בצהרי השבת.

צפו בתקיפת הילדה החרדית:

בתיעוד נוסף שמתפרסמים כעת, נצפה בחור ישיבה חסידי כבן 13 הצועד לתומו לתפילת מנחה, כאשר קבוצת ההוללים באה מאחוריו ומתעללת בו, ולבסוף מפיל אחד הנערים את מגבעתו של הנער.

בניגוד לילדה, שלפי עדי ראייה הותקפה במכות אלימות, הבחור 'יצא בזול' כאשר מלבד ההתעללות, ההשפלה ונזק למגבעת - לא קיבל שריטה.

תושב השכונה מספר ל'כיכר': "המחזה הוא מזעזע, נערים מסתובבים בקבוצה, מטילים חיתתם על התושבים ועושים ככל העולה על רוחם". לדבריו, "הצפייה בהתעללות בבחור ישיבה תמים הזכירה זמנים אפלים, כמו הנאצים ימ"ש".

צפו בתקיפת הבחור החרדי:

על פי תיעוד שהפיץ ארגון המתנדבים החרדי 'השומרים' סניף וויליאסבורג, דקות ספורות לאחר מכן - בסביבות השעה 17.40 בצהרי השבת, לפני תפילת מנחה - נצפה נער מתוך הקבוצה מיידה צינור ברזל לתוך בית כנסת חסידי בשכונה, ככל הנראה במטרה לגרום נזק ברכוש או אפילו בנפש.

בסרטון נצפה הצעיר השחור מגיע עם ששת חבריו לרחבה הסמוכה לבית הכנסת 'אבני אש' של קהילת חסידי וולקאן בוויליאמסבורג, השכונה החסידית המיתולוגית בברוקלין, כשבידו צינור ברזל.

צפו במעשי הצעירים ליד בית הכנסת:

בתחילה מתמהמה הצעיר, אך לבסוף מתנדב חבירו, נוטל את הצינור ומשליכו לתוך המבנה כשהוא מנפץ חלון וגורם נזק בשווי כ-250 דולרים. בשלב זה נמלטת החבורה מהמקום, כשכאמור כל המתואר תועד באמצעות מצלמות האבטחה.

לאחר המעשה פרסם דובר של התחנה ה-79 של משטרת ניו יורק, כי נפתחה ביחידה לפשעי שנאה חקירה בנושא, בחשד שהמניע לתקיפה היה אנטישמי - כך דווח באתר 'דיילי ניוז'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר