לקראת החורף:

שימוש יעיל במזגן יחמם אתכם כהוגן ויחסוך לכם בחשמל

כולנו מחפשים לקבל את הטוב ביותר והחסכוני ביותר. אלא שיש פעולות שלגמרי תלויות בנו. גם אם נקנה את הטוב והנכון ביותר – שימוש לא נכון יכול לגרום לנו נזק מבחינה מקצועית וגם בתחום הכלכלי. כמו למשל בהכנת הבית לחורף (כלכלה, שיווקי)

סלון ממוזג באלקטרה (צילום: יח"צ)

בענקית המיזוג, 'אלקטרה', מבקשים לעשות לצרכנים סדר לקראת בוא החורף – כי למכור מזגנים מעולים זה באמת לפני הכל, אך בחברה שמים דגש על סיוע לתחזוקה נכונה, במטרה שהצרכנים ירגישו את האפקטיביות מכל הבחינות.

אז איך מתכוננים נכון?

  • ניקיון:אין מה לעשות. כמו שאתם מקפידים להדיח כלים ולשטוף רצפה, גם מסנני האוויר של המזגנים שלכם דורשים ניקיון. זה נשמע מסובך, אך המסננים ניתנים לשליפה די בקלות וכך גם הניקיון שלהם. "מסנני האוויר משפיעים מאוד על חימום", מסבירים מומחי 'אלקטרה', "ולכן הניקיון שלהם לפני בוא החורף חשוב. ברגע שהם סתומים, המזגן מתקשה לפעול, מה שמשפיע גם על מידת היעילות וגם על חשבון החשמל כמובן".

  • תקינות: חשוב לבצע מעת לעת בדיקות תחזוקה שוטפת וניקוי של 'מחליפי חום' חיצוניים ופנימיים: ביחידה החיצונית יש לבחון את מחליף החום מאחור ולוודא שאין חסימות לכניסת אוויר כגון צמחיה, ניירות, ניילונים, או במסתורי כביסה, שהכביסה אינה צמודה אליו.

    ביחידה הפנימית, לאחר שהסרנו את המסננים, יש לבחון ויזואלית אם מחליף החום נקי. במידה וניכרת סתימה, מומלץ להזמין טכנאי לשם ניקיון. בדיקות שגרתיות אלו מפחיתות עלויות תיקונים בהמשך.

  • טמפרטורה נכונה:עניין הטמפרטורה משתנה לפי פרמטרים רבים . חשוב לשים לב לעניין הטמפרטורות ולהשתמש בהן בחכמה. מלכתחילה מומלץ לכוון מזגן בחימום ל- 22 מעלות. אם עדיין לא נעים, ניתן העלות או להוריד בהתאם לנוחות. זכרו, ככל שהמעלות עולות, האוויר יבש יותר, וצריכת החשמל יקרה יותר.

  • כיוון פתחי האוורור כלפי מטה:בנוסף, האוויר החם הסטטי קל מהאוויר הקר. לכן יש לכוון את זרימת האוויר כלפי מטה בחימום, כך שיסתחרר בגבהים הנמוכים של החדר בו אנו יושבים וחיים. חשוב מאוד שהאוויר החם הנפלט מהמזגן לא ייזרק ישירות על האנשים – שלא יתייבשו.

  • מצב I FEEL: נועד בעיקר לשפר את הרגשת החום בגבהים בהם אנו יושבים או ישנים. במצב I FEEL המזגן מתפקד על פי רגש הטמפרטורה הנמצא בשלט רחוק, הנמצא בקרבתנו. בהרבה מאוד מקרים ובמיוחד בחללים גדולים - כמו חדר האורחים (סלון) ובמיוחד כשזרם האוויר החם אינו מופנה כלפי מטה, האוויר החם חוזר למזגן בשכבות הגבוהות של החדר. המזגן "חושב" שמספיק חם ומפסיק את פעולת החימום מוקדם מדי. אך למטה עדיין קר. תפעול המזגן במצב זה מצמצם משמעותית בעיה זו.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר