דרמה בביתר עילית

רובינשטיין מחק את "תביעת ההשתקה" וישלם לנתבעים

יום לפני שהיה צריך לעלות לדוכן העדים ולהיחקר על ידי עו"ד איתמר בן גביר, משך ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין את תביעת השתקה נגד האופוזיציה וישלם 84 אלף שקלים לנתבעים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מאיר רובינשטיין ומנחם זיידה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90, באדיבות המצלם)

דרמה בעיר ביתר עילית: ראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטיין משך את "תביעת ההשתקה" נגד חברי האופוזיציה, רגע לפני שהיה צריך לעלות לדוכן העדים לחקירה נגדית על-ידי עו"ד איתמר בן גביר, אף ייאלץ לשלם לנתבעים סכום של 84,000 שקלים בגין הוצאות המשפט.

לפני כשלוש שנים הגיש ראש העיר רובינשטיין תביעה נגד יו"ר האופוזיציה בביתר מנחם זיידה, חבר המועצה אורי הולצמן וחברי אופוזיציה נוספים. בתביעה נטען בין היתר, כי פרסומים של האופוזיציה ולפיהן רובינשטיין הוא שקרן, בטלן, פושט רגל ויש לו קשר עם יזמי נדל"ן אינם נכונים ובשל כך דרש ראש העיר סכום של מיליון שקלים.

במשך שלוש שנים התנהל המשפט כאשר בכתב ההגנה טען עורך הדין איתמר בן גביר, כי מדובר בתביעת השתקה ובפגיעה בחופש הביטוי. למרות הערות שופט בית המשפט השלום בירושלים מרדכי בורשטיין, כי התיק לא מתאים לתביעת לשון הרע - התעקש ראש העיר רובינשטיין להמשיך בתביעה.

אלא שיום לפני מועד ההוכחות שנקבע ליום חמישי האחרון, ומשהבין רובינשטיין שייאלץ לעלות על דוכן העדים ולהיחקר על ידי עו"ד בן גביר ולהשיב תשובות על התנהלותו בעיר ביתר, הודיע לפתע רובינשטיין כי הוא חוזר בו מן התביעה.

לדברי רובינשטיין, הסיבה למחיקת התביעה שהגיש לבית המשפט, היא ההודעה שפרסם במהלך הבחירות כי הוא מוחל לכל מי שדיבר נגדו לשון הרע.

בבקשה כתבה רובינשטיין: "מילים אלו לא היו מן השפה ולחוץ וכאקט בחירות בלבד. התובע, נאמן להודעתו הפומבית לציבור, נועץ בימים אלו עם רבניו ורבני העיר, ובפרט לאחר שנוכח לדעת כי במבחן התוצאה - ההשמצות לא פגעו בו, ומתוך רצון לפתוח דף חדש, עם כל אנשי העיר, לרבות עם הנתבעים, החליט לוותר אף על תביעה זו. מתוך תקווה, תפילה ומעשה אמיץ, להשיב את השלום בין כל אנשי העיר".

רובינשטיין הדגיש בבקשת המחיקה שהגיש, כי "תוצאת הבחירות שהסתיימו בשבוע שעבר, הוכיחו לתובע כי הארס אותו ניסו הנתבעים להעביר כנגד התובע, לא קנה שביתה בליבם של תושבי העיר. התובע קיבל אמון מחודש גדול מתושבי העיר, כאשר מנגד – מפלגת האופוזיציה קיבלה מחצית מהפעם הקודמת".

"התובע, נאמן להודעתו הפומבית לציבור, נועץ בימים אלו עם רבני העיר, ובפרט לאחר שנוכח לדעת כי במבחן התוצאה - ההשמצות לא פגעו בו, ומתוך רצון לפתוח דף חדש, עם כל אנשי העיר, לרבות עם הנתבעים, החליט לוותר אף על תביעה זו. מתוך תקווה ותפילה להשיב את השלום בין כל אנשי העיר", כתב ראש העיר.

אלא שבדיון שהתקיים, טען עו"ד איתמר בן גביר, סנגורם של זיידה והולצמן ושל רוב הנתבעים הנוספים, כי מהיום הראשון טענו הנתבעים שמדובר בתביעת סרק שמטרת היחידה היא להשתיק את חברי האופוזיציה מלמתוח ביקורת לגיטימית ועניינית נגד ראש העיר. עו"ד בן גביר הוסיף, כי למען חופש הביטוי ועל מנת להרתיע אישי ציבור מהגשת תביעות השתקה יש לפסוק הוצאות משפט משמעותיות נגד התובע.

כאמור, השופט בורשטיין הורה על דחיית התביעה וקבע כי בשל העובדה שבדיון הקודם הוצע לצדדים להגיע לכלל הסכמה שתייתר דיון משפטי והתובע התעקש להמשיך בניהול התביעה, כמו גם העובדה שבקשת התובע לחזור בו מן התביעה הוגשה "ערב הדיון" ובהתחשב בהיקף התביעה, על התובע לשלם לנתבעים סכום של 84,000 שקלים בגין שכר טרחת עורך הדין והוצאות המשפט.

עו"ד איתמר בן גביר מסר בתגובה: "ראש עיר שתובע אופוזיציה על אמירות כמו 'בטלן' או 'שקרן' הוא ראש עיר שמנסה להשתיק ביקורת באמצעים לא לגיטימיים. זהו יום של בשורה נפלאה לחופש הביטוי ולדמוקרטיה הישראלית וידע כל איש ציבור שיש מחיר להגשת תביעות סרק שמטרתן להשתיק ביקורת עניינית ולגיטימית על התנהלותו הציבורית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר