בעקבות הפסקת האש

אפס הרתעה; בשדרות כועסים - בעזה צוהלים: "כתשנו אתכם"

בעוד רבים מתושבי הדרום חוסמים כבישים במחאה על הסכם הפסקת האש בין ישראל לבין חמאס, בעזה מקיימים "צעדות ניצחון" ומחצינים את תחושת העליונות על מדינת ישראל (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אחת מצעדות הניצחון בעזה (צילום מסך: מתוך טוויטר)

זמן קצר לאחר שנודע על הפסקת האש בין ישראל לבין חמאס, נמלאו הערב (שלישי) רחובות עזה בצעדות ניצחון, תוך כדי המשך השמעת איומים על "האויב הציוני".

"נתנו את התגובה לפשע של הכיבוש", אמר בכיר חמאס אסמאעיל רדואן, בנאומו באחת הצעדות. "מכאן יצאו טילי ההתנגדות ופגעו בעומק הציוני. לאחר הניצחון שהשיגה ההתנגדות, נצליח בצעדות השיבה. אנו ממשיכים עד שאלה ישיגו את מטרתן".

הארכי-מחבל הוסיף והצהיר: "טילינו כתשו את העומק הישראלי והמסר שלנו ברור - הפצצה נגד הפצצה, דם נגד דם; אם תתקפו את עזה ואת בני עמנו, טילי חמאס ירעידו אתכם בכל מקום - בחיפה, ביפו, באשקלון ובאשדוד".

ובעוד בעזה מביעים שביעות רצון מופגנת, רבים מתושבי הדרום זועמים על הסכם הפסקת האש, וחלקם אף החלו לחסום כבישים ולהבעיר צמיגים בצומת שדרות.

מחאת תושבי עוטף עזה (צילום: רועי עידן ושמיר אלבז, ynet)

מריה, תושבת העיר, אמרה ל-ynet: "כל הלילה סבלנו מפיצוצים, ופתאום יש הפסקת אש. הגיע זמן שיצאו למבצע גדול, כי אנחנו כל הזמן באותה הנקודה".

שכנתה, ריטה קאלפה, הוסיפה: "באתי כי כבר נמאס לנו. אי אפשר להמשיך ככה. כל הזמן אותו דבר. ציפיתי שיהיה מבצע אחד גדול שיסיים את הרקטות האלה שהמחבלים יורים עלינו. הרגשתי שזה עומד לקרות ואז החליטו שהכל בסדר ושחוזרים לשגרה. די נמאס".

(צילום: רועי עידן, ynet)

גם דני ברמן אמר: "נמאס לנו מאזלת היד של הממשלה. סוף סוף הייתה הזדמנות לנסות לפתור את הבעיות בדרך צבאית. יש תחושה של אכזבה, היא לא מהיום, זה מאז שהתחילו הסבבים. כל הזמן מבליגים וממשיכים. היתה הרגשה שמשהו ישתנה, וחזרנו לאותו המקום. הקפיצו את הילד שלי מהצבא ואני רואה שהוא יצטרך להיכנס ביום מן הימים לעזה".

מחר מתכננים מאות מתושבי הדרום להגיע אל תל אביב ולחסום בה כבישים, בדרישה לצאת למבצע צבאי שישנה אסטרטגית את המצב המתוח והנפיץ בו הם חיים מול הרצועה.

השמחה בעזה (צילום מסך: מתוך טוויטר)
(צילום מסך: מתוך טוויטר)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר