בתיווך מצרים

הפסקת האש בתוקף: ישראל וחמאס חוזרות לשתף פעולה

לפי מקורות פלסטיניים, חוזרים להסכמים של לפני ההסלמה האחרונה: משיבים את מרחב הדיג הרחב בעזה, קו החשמל בין ישראל לרצועה וצינור גז לצורך תחנת חשמל בגדה (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
דיג בחופי עזה (צילום: shutterstock)

ישראל וחמאס שבות ליישם את ההבנות שהושגו ביניהן לפני ההסלמה האחרונה - כך על פי מקורות פלסטיניים ודיפלומטיים, שמסרו את הדברים לעיתון הערבי 'אל-חיאת'.

לפי הדיווח, המצרים הם שהצליחו לשכנע את הצדדים לחזור לאותן הבנות, מבלי לשנות אותן לטוב או לרע.

המקורות מוסיפים כי מדובר בהסכמות הבאות: מרחב הדיג פלסטיני מוגדל - בן 20 מייל, קו העברת חשמל בין ישראל לרצועה יופעל, וצינור הגז הדרוש לצורך הפעלת תחנת חשמל יונח במקומו.

כזכור, אביגדור ליברמן שהתפטר אתמול (רביעי) מתפקידו כשר הביטחון, תקף את תהליך ההסדרה מול חמאס, ושב על הדברים במסיבת העיתונאים בה הודיע על התפטרותו.

ליברמן בהכרזת ההתפטרות (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

לפי שר הביטחון לשעבר, "הפסקת האש אתמול בשילוב עם כל תהליך ההסדרה מול חמאס - זה כניעה לטרור. אין לזה שום הגדרה אחרת. אין לזה שום משמעות אחרת, אלא כניעה לטרור".

ליברמן הוסיף כי "מה שבפועל אנחנו עושים כרגע כמדינה, אנחנו קונים שקט לטווח קצר במחיר פגיעה קשה בביטחון הלאומי לטווח ארוך".

בחמאס התייחסו להתפטרותו של ליברמן ומסרו כי מדובר ב"הכרה בתבוסה ובחוסר היכולת להתמודד מול ההתנגדות הפלסטינית. זהו ניצחון פוליטי של עזה, אשר הצליחה לעמוד איתנה ולעורר רעידת אדמה פוליטית בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר