הוגשה בקשת פירוק

'סופר דרינק' קורסת; העובדים החרדים במצוקה

חברת המשקאות הקלים סופר דרינק, הפופולרית במחוזות מסוימים בציבור החרדי ואף מעסיקה עובדים רבים מבני המגזר, נקלעה למשבר פיננסי חריף, המאיים על קיומה (כלכלה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: Nati Shohat/Flash 90)

עשרות מעובדי חברת המשקאות הקלים B&H, בעלת השליטה ב'סופר דרינק' (כיום סוויצ'), מבקשים לפרק אותה ולמנות לה מפרק זמני, מה שמעיד לכאורה על קריסתה של החברה. בין העובדים, לא מעט חרדים.

אל שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים נשלחה אתמול עמדתם של 27 מעובדי החברה הפופולרית במחוזות מסוימים בציבור החרדי, לפיה אם החברה לא תפורק בהליך מוסדר, הם חוששים כי נושים ישתלטו על המלאי והציוד.

לדבריהם, בארבע השנים שחלפו הושקעו סכומים משמעותיים ברכישת ציוד למפעל B&H, שבאזור התעשיה עטרות בירושלים, אך לאחורנה נודע להם כי החברה רשמה הפסדים והגיעה לחדלות פירעון.

"50 עובדים לא קיבלו את משכורות נובמבר ולא יקבלו גם את אלו של נובמבר, והחברה חייבת להם מאות אלפי שקלים בגין הפרשות סוציאליות", נטען.

לפי חוות הדעת שהוגשה באמצעות עו"ד שמרית סויסה, עדיין קיימת היתכנות אמיתית לשימור מפעלה של החברה כעסק חי ומכירתו במסגרת הליכי הפירוק הזמני, ולכן מן הראוי לבחון אפשרות לאתר מיד רוכש למלאי ו"למוניטין הרב אותם צברה החברה בשנות פעילותה".

בתוך כך, בנק מזרחי-טפחות מבקש אף הוא - באמצעות עוה"ד בעז פייל ואיתי גוטל - למנות כונס זמני לכל נכסיה של B&H, המשועבדים לטובתו. לטענת הבנק, החברה חייבת לו 13 מיליון שקל, ובשבועיים האחרונים היא סגרה את שערי מפעלה והשביתה את פעילותו.

כזכור, לפני ארבע שנים הגיעה חברת סופר דרינק לחדלות פירעון, ובגין כך רכשה אותה חברת B&H. כעת, כעך עולה, גם B&H צפויה להיות מוכרזת כחדלת פירעון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר