האזינו

חיים כהן: "חכם שלום הוא כמו הרב אלישיב"

בראיון סוער אחרי הסיבוב השני בבחירות לרשויות המקומיות, מנתח בכיר ש"ס בעיריית ירושלים חיים כהן את התוצאות, מביע סיפוק מהישגי סיעתו ומתרגש מהנהגתו הייחודית של נשיא 'מועצת החכמים' • האזינו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דבריו של חיים כהן בראיון ל'קול חי' (תמונה: Yaakov Cohen/Flash90)

חיים כהן, חבר סיעת ש"ס בעיריית ירושלים, מביע היום (חמישי) את התפעלותו מהנהגתו בבחירות של נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, ומשווה אותה לזו של רבו מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל.

בראיון לבצלאל קאהן ב'מהדורת הבוקר' של רדיו קול חי, התחיל בסקירה היסטורית קצרה, הרלוונטית למתרחש: "אני חוזר קרוב ל-10 שנים אחורה, כשהייתי ליד מרן הרב אלישיב: היה אז כעס גדול בכל הציבור על משפחת פרוש, על ההתנהגות של מאיר שהודיע עצמאית, ללא תיאום עם דגל התורה, שהוא מתמודד לראשות העיר ירושלים. הוא קבע עובדה".

"אנשיו גם תבעו את הרב אלישיב בדין תורה לגבי ביתר עילית. אני מחזיר לאז, כדי שתבין את הכעס הנורא שהיה בציבור - ולמרות זאת, כשבאו לרב אלישיב, מפני חילול ה' לא הסכים להעניש את פרוש, ולבסוף חתם לו, למרות שאמר לנו שלבסוף הוא לא יבחר".

את התוצאות שהשיגה 'שלומי אמונים' (אגודת ישראל) בבחירות הנוכחיות, סיכם חיים כהן במשפט הבא: "התוצאה מדברת בעד עצמה; משפחת פרוש קיבלה בדיוק את סך הקולות שהם שווים - מנדט אחד בלבד...".

כהן, מתלווה לרבו מרן הגרי"ש אלישיב בביקור אצל מרן הגראי"ל שטינמן זצוק"ל (באדיבות המצלם)

"הייתי קרוב לרב אלישיב", המשיך בכיר ש"ס ותיאר, "ולאחרונה מטבע הדברים אני קרוב מאוד למרן ראש הישיבה חכם שלום: אומר לך משהו על האמת שהיתה אצל הרב אלישיב - אני אומר את זה בהתרגשות - זה אחת לאחת מרן חכם שלום. תראה מה היה בכותל, שהוא היחיד במעמדו וגדולתו, שעמד ודיבר על ה'שב ואל תעשה'. זה בער לו, שחלילה לא יהיה מצב של חילול ה'".

לדבריו, "כדי לאחות את הקרעים, הם (אגודת ישראל) צריכים להודות בהפסד ולהבין את הגודל שלהם. ברגע שהם יראו את הממדים שלהם, הם יבינו שצריך לשבת ולדבר, ולא לשקר, בלי כל המניפולציות שהיו לפני הבחירות".

באשר לחלוקת התיקים הצפויה בקרוב בעירייה, אמר כהן: "ברוך ה' אני לא מטפל בנושא. יש לנו יו"ר תנועה מוכשר מאוד, ואני מניח שלאור זה שהוא לקח על עצמו את ניהול הבחירות בירושלים - 'המתחיל במצווה, אומרים לו גמור'".

"המטרה שלנו, היא לדרוש את המגיע לנו על פי דין. איננו מתביישים בכך שאנחנו הבאנו לניצחון ראש העיר, והוא מחויב לנו יותר. יחד עם זאת, אין לנו עניין להיכנס לו לנושאים שבאחריותו. האיש ניהל בעבר מערכות גדולות בצורה יוצאת מן הכלל. אנו באים כרגע יחד איתו, כדי לתקן עוולה שקרתה פה בשנים האחרונות".

נשיא ה'מועצת' הגר"ש כהן בשירי הודיה עם ליאון, לאחר הניצחון (באדיבות המצלם)

מחמשת המנדטים שקיבלה ש"ס ומבחירת מועמדה ליאון לראשות העיר, חיים כהן מרוצה מאוד כמובן: "אנו בחודש כסליו, המסמל את ניצחון המיעוט שגבר על הרוב. וממש כמו אז, גם כאן כל התקשורת התגייסה נגדנו, וכגודל ההסתה נגדנו - גודל הנס שבניצחון. הקב"ה עשה עמנו נס, והצלחנו להראות קידוש ה', שיביא בעז"ה חיזוק גדול מאוד לעולם התורה ולקדושת ירושלים".

וברמה האישית: "מאוד נתן לי כוח וחיזוק לפעול במערכת הבחירות, זה שקודמתי למקום שני כהוראת חכם שלום. ואכן, בשכונות שתחת אחריותי, קיבלתי פידבק חזק, שמתבטא אף בגידול סך הקולות. מאוד התרגשתי מאברכי הציבור הספרדי, דבר שלא ניתן לתאר ברדיו. אשרינו שאלו הפנים שלנו".

"בשעות הבוקר של יום הבחירות היה לי רגע של שבירה, כשראיתי ילדים דורכים על תמונות של ר' חיים שהיו פזורות ברצפה. לבי שתת דם באותם רגעים. כשילדים עושים מעשה כזה, זאת אומרת שזה מה שהם קיבלו בבית. הולך לגדול פה דור מאוד לא פשוט. לכן עדיין יש את האפשרות למצוא את הדרך לאחדות. להשאיר הכל מאחור, ולהחזיר לגדולי ישראל את הכבוד המגיע להם", סיים חיים כהן את דבריו בראיון ל'קול חי'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר