התפטרות ליברמן: ההזדמנות של החרדים

״איווט ליברמן לא טוב ליהודים״. ההתעקשות על כל פרט ותג בחוק הגיוס, הפכה להיות מאבק אישי ואג׳נדה מובילה, עם מחשבה צינית בסגנון ״איווטי״, על הקמפיין העתידי (טור דעה)

יצחק שינפלד, עו"ד | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

הולכים או לא הולכים לבחירות? בשבוע הבא נדע. מה שבטוח, בשנה האזרחית הבאה מתרגשות עלינו בחירות. הקואליציה תלויה בכל אחד ממרכיביה הנוכחים. באם ׳כולנו׳ של כחלון, או כל ח״כ סורר יעשו דין לעצמם, המשמעות הקדמת בחירות תוך 90 יום. צירופה של ח״כ אורלי לוי כשרת בריאות,יעזור, רק באם כל המרכיבים ישלבו ידיים וישבעו ׳שבועת אמונים׳ זה לזה ולרוה״מ. אפשרי! ריאלי? קשה להניח.

מוקש אחד מחייב פתרון והמפלגות החרדיות ׳חייבות׳ להציעו ולכפותו. דרישתו של השר נפתלי בנט לתיק הבטחון. המפלגות הדתיות והחרדיות חייבות לשלב ידיים לגוש אחד ולתבוע את חלוקת התיקים היום ולעתיד, גם בקואליציה עתידית, כגוש אחד יציב וחזק. במקביל ומיד, מינויו של נפתלי בנט כשר בטחון כדרישת סף.

למפלגות האמוניות טוב בתפקידיהם הנוכחים, רק משרד השיכון עם סמכויות העבר שלו, יכול להיות פרס הצטיינות באם משהוא רוצה להחליף, או שמפלגה ספציפית תתחזק חיזוק משמעותי.

הסיבה: איווט ליברמן היה שר בטחון גרוע, ההרתעה אבדה, הדיבורים והאיומים ללא כיסוי ותאריך תפוגה, התגברו. צה״ל בתקופת ליברמן, כנראה בהשראת המפקד העליון הנתון במחלוקת, לא ניסה להיות יצירתי ולא חשב מחוץ לקופסה.

הדברים עלו במפורש בדיוני הקבינט. צה״ל לא סיפק פתרונות יצירתיים שיאפשרו ליצור הרתעה, ללא מלחמה. המטכ״ל הואשם בשבלוניות, התמקדות בפגיעות כירורגיות מסובכות, הדגש, מינימום נפגעים בצד האויב, משנה חדשה ב״רוח המפקד״. בחסות ליברמן ונתניהו, הפצ״ר (פרקליט צבאי ראשי) הפך למפקד העליון של הכוחות המזוינים, מעל הרמטכ״ל.

״איווט ליברמן לא טוב ליהודים״. ההתעקשות על כל פרט ותג בחוק הגיוס, הפכה להיות מאבק אישי ואג׳נדה מובילה, עם מחשבה צינית בסגנון ״איווטי״, על קמפיין הבחירות העתידי. זה הבייס אליו ליברמן מכווין לפנות ואיתו לשכנע את קהל מצביעיו. המלחמה העיקשת על עריקי הפלג הירושלמי. בשקט ולגופם של יחידים היה ניתן להגיע להסדרה, ליברמן מעוניין להחריף את התגובה הצהלי״ת, בכדי לבסס אג׳נדה ולשמור על הכותרות.

איווט ליברמן שהציניות נר לרגליו, שיטה ודרך חיים, מאוהב רק בעצמו ולתועלתו. ליברמן כשר בטחון לא טוב לעם ולמדינה בפרט, לא לחרדים ולא לחיילי ההסדר, לסרוגים ובוגרי המכינות הצבאיות הדתיות. מעולם לא היה קיים מתח בין צה״ל לבין מי שרואה בשירות הצבאי, ערך עליון ומצווה, דור הכיפה הסרוגה. ליברמן ניסה לסגור את המכינה צבאית דתית, בעלי, חופש הביטוי מעולם לא היה עניין אצלו.

את הסיטואציה הנוכחית יצר איווט ליברמן, בכדי לבסס לעצמו סיסמת בחירות ולשמור על הישרדות פוליטית. העובדה שזה משמש בידי האוייב החמאסי להוכחת נצחון, המציאות שבכך נפגעה שארית ההרתעה הישראלית, לא היוותה שיקול! השיקול היחידי, מה טוב לאיווט! מומחי בטחון מאשימים את ליברמן שהוא שיחק לידי האוייב. הוא לא היה יכול למצוא מועד יותר גרוע! יום אחרי ההחלטה על הפסקת אש. זו החלטה שהוחלטה לא ברגע. העיתוי נבחר לפי צרכי האיש, לא הבטחון ולא המדינה.

המפלגות האמוניות מחזיקות במפתח וחבל ההצלה לקואליציית נתניהו, באם הם יהפכו עצמם לגוש מלוכד אחד, שיישאר מלוכד גם לקדנציה הבאה באותם תביעות פרסונליות, לנתניהו לא יהיה שום עניין בהקדמת הבחירות, ורק אז הפקדת תיק הבטחון בידי נפתלי בנט בלית ברירה. עדיף לתת את תיק הבטחון לבנט עכשיו ולנסות להשלים את הקדנציה עד תומה. הישג לא קטן בצוק העיתים. למפלגות החרדיות יהיה יותר קל להעביר את חוק-הגיוס עם בנט כשר בטחון. ומי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר