מתיחות פוליטית

הבחירות מתקרבות? נתניהו נשאר בישראל

המתיחות לאחר התפטרותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן והדרישה של הבית היהודי לקבל את התיק שהתפנה מקרבת לדעת רבים את הבחירות וכבר יש תאריך אפשרי (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נתניהו הערב (צילום: חיים צח לע"מ)

התפטרותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן ותביעתו של שר החינוך נפתלי בנט, לקבל את התיק שהתפנה, מעלים את ההערכות כי הבחירות לכנסת קרובים מתמיד וכי נתניהו יכריז בקרוב על הקדמת הבחירות לכנסת.

בינתיים, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל את נסיעתו לווינה בשבוע הבא, שם אמור היה להשתתף בכנס למאבק באנטישמיות ובאנטי-ציונות שיזם קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ.

על פי אנשים בקרבתו של ראש הממשלה, נתניהו החליט על ביטול הנסיעה בעקבות המשבר הפוליטי לאחר התפטרותו של אביגדור ליברמן מתפקידו כשר הביטחון, והאפשרות להקדמת הבחירות. נתניהו ביטל אתמול גם את פגישתו עם שר החוץ הצ'כי שהגיע לביקור בישראל.

האפשרות הסבירה המסתמנת על פי הערכות שונות שהבחירות יתקיימו במרץ 2019 כשהתאריכים האפשריים הם יום שלישי ה-5 או 26 בחודש. בקרב הסיעות החרדיות עלתה גם האפשרות של חודש מאי לאחר חג הפסח, ולא בסמיכות גדולה כל כך לחג הפורים, אולם מדובר כעת בשיחות ראשוניות בלבד וכלל לא ברור שאכן אנו הולכים לבחירות.

הערב נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם שר האוצר משה כחלון, שר הפנים אריה דרעי, הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט ואלוף פיקוד הדרום הרצי הלוי נפגשו עם ראשי רשויות מעוטף עזה, בלשכת רה"מ בירושלים.


בדיון הציגו ראש הממשלה, הרמטכ"ל ומפקד פיקוד הדרום את המאמצים הצבאיים הנעשים נגד הטרור מעזה. כמו כן, בדיון דנו בקידום תוכנית חוסן ליישובי עוטף עזה לשנים 2019-2020 בהיקף כחצי מיליארד ש"ח.

התכנית, שתובא לאישור הממשלה בשבועות הקרובים, כוללת חיזוק רפואת החירום, החינוך הלא פורמלי, שירותי הרווחה והענקת מענקים ביטחוניים לרשויות לשם עזרה בתפקוד השוטף. כמו כן, יינתנו תוספות במכסות הטלה וחלב לחקלאים בעוטף, סבסוד מעונות יום ועוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר