דאגה בריאותית

ירידה גדולה בשיעור המתחסנים בשפעת

משרד הבריאות מתריע כי השנה חלה ירידה נוספת בשיעור המתחסנים למחלת השפעת. זו השנה השנייה ברציפות בה חלה ירידה באחוזי המתחסנים מפני מחלת החורף (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ליצמן מתחסן לשפעת (צילום: משרד הבריאות)

במשרד הבריאות הכריזו בחודש האחרון מלחמה במחלת החצבת והגבירו את המאמץ לחסן כמה שיותר ילדים ומבוגרים. מנגד, אל מול העלייה בחיסוני החצבת ישנה ירידה במספר המתחסנים לשפעת, מחלה אמנם קלה יותר ובדרך כלל פחות משמעותית אך במקרים קשים היא יכולה לגרום אף למוות.

על פי נתוני משרד הבריאות נכון לתחילת נובמבר רק 10% מכלל אזרחי ישראל התחסנו נגד שפעת, זאת לעומת 12.7% מהאוכלוסייה בשנה שעברה, ו-14% לפני שנתיים.

על פי המשרד, גם אוכלוסיות בסיכון (מבוגרים, תינוקות ובעלי מערכת חיסונית חלשה) התחסנו השנה בשיעורים נמוכים יותר: בקרב מבוגרים בני 65 ומעלה התחסנו השנה 37.4% בלבד בעוד בתקופה המקבילה אשתקד שיעור ההתחסנות עמד על 45.1%, ולפני שנתיים על 48%. בקרב תינוקות בני 6־23 חודשים התחסנו השנה 7.1% עד תחילת חודש נובמבר, לעומת 10.1% בתקופה המקבילה בשנה שעברה ו־11.8% לפני שנתיים.

בקרב פעוטות בגילי שנתיים עד חמש, שיעור ההתחסנות עומד השנה על 7.5% לעומת 11.5% אשתקד ו־13.9% לפני כשנתיים. גם בקרב חולים במחלות כרוניות מתחת לגיל 65 שנמצאים בסיכון מוגבר הייתה השנה ירידה משמעותית מאד, ושיעור המתחסנים באוכלוסייה הזו עומד נכון לתחילת נובמבר על 18.4% לעומת 26% בשנה שעברה ו־26.5% לפני שנתיים.

בשנה שעברה דווח על 78 בני אדם שמתו כתוצאה משפעת, בשנה שלפניה נפטרו 54 ולפני כשנתיים מתו 60 בני אדם כתוצאה משפעת וסיבוכיה. הממוצע השנתי מאז תחילת העשור עומד על 40 חולים בשנה. השיא של המחלה בישראל היה בשנת 2010 אז נפטרו מהמחלה וסיבוכיה 96 בני אדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר