סוער בממשלה

דרעי התנגד לתקציב האירוויזיון: חילול שבת

הממשלה אישרה את הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה בכדי לממן את תוכנית הפנסיה לשוטרים. השר אריה דרעי הסכים לקיצוץ אך התנגד למימון האירוויזיון בשל חילול השבת (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר דרעי בדרכו לישיבת הממשלה. ארכיון (צילום: מארק ישראל, פלאש 90)

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי תמך הבוקר (ראשון), בישיבת הממשלה, בקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה אך התנגד להעברת תקציב לתאגיד השידור הציבורי, בכדי להיערך להפקת האירוויזיון בשל חילולי השבת בתוכנית.

במרכז ישיבת הממשלה: תוכנית לקיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה וזה בכדי לתקצב את מימון הפנסיה התקציבית לאנשי כוחות הביטחון, תוכנית שקידם שר האוצר משה כחלון.

לאחר ישיבת הממשלה, אמר השר דרעי כי: "אני, ביחד עם השרה מירי רגב, אורי אריאל ושרים נוספים התנגדנו להעברת תקציב נוסף לתאגיד להפקת שידור האורוויזיון. אני התנגדתי בשל חילולי השבת ההמוניים הצפויים, ושרים נוספים התנגדו משום שלדעתם התאגיד צריך לממן את הפקת האירוויזיון מתקציבו הגדול, בלי צורך בתקציב נוסף".

לפני אישור התקציב התפתח עימות חריף בין מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד לראש הסגל של ראש הממשלה יואב הורוביץ שצעק לעברו של באב"ד: אתה שקרן ושרלטן.

בתוך כך, סגן השר יעקב ליצמן תקף את הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה ואמר: "מדובר בהחלטה חמורה שתפגע אנושות בבריאות אזרחי ישראל. מחיתי נחרצות בפני רה”מ והשרים על הקיצוץ הצפוי והבהרתי כי זה עלול להביא להרס מערכת הבריאות בישראל".

"הקיצוץ הצפוי,", הוסיף ליצמן: "הגדול ביותר בשנים האחרונות, יביא לפגיעה עד כדי ביטול של התכניות שנועדו להבטיח טיפול נאות באוכלוסיה. ביניהם - התכנית להורדת העומסים בחדרי המיון, התכנית לצמצום הזיהומים, התכנית לשיפור השירות בפגיות, קיצור תורים בהתפתחות הילד ועוד".

לדבריו: "הבהרתי לראש הממשלה כי צרכי הבריאות של אזרחי ישראל הולכים ועולים, לצד העלייה בתחלואת החורף שהחלה והצורך להתמודד גם עם הסיכונים להתפרצויות בתחלואת חצבת ושפעת. אני שב וקורא לשר האוצר ולראש הממשלה להחריג את צרכי הבריאות מחרב הקיצוץ התקציבי ואף להביא להגדלת התקציב לבריאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר