תגובות חריפות

בנט אמר "חיילים מפחדים מהפצ"ר יותר מסינוואר"; הרמטכ"ל כעס

לאחר שיו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט טען כי ידיהם של חיילי צה"ל קשורות בפעילות מול האויב הפלסטיני בגלל עמדותיו של הפרקליט הצבאי, הרמטכ"ל והיועמ"ש ממהרים לגנות (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הרמטכ"ל איזנקוט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט הודף את ביקורתו הקשה של יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט נגד התנהלות הפרקליטות הצבאית, ומגבה את אלוף שרון אפק העומד בראשה, שלפי בנט חיילי צה"ל מפחדים ממנו יותר משהם מפחדים ממנהיג חמאס יחיא סינוואר.

בפתח ישיבת פורום המטה הכללי אמר איזנקוט, כי הוא "גאה בלוחמי צה"ל שעומדים על משמרתם, פועלים בנחישות ובמחויבות רבה בכל גזרות הלחימה ומגנים על תושבי מדינת ישראל", והדגיש: "הפרקליטות הצבאית היא חלק מעוצמתו של צה"ל".

"היא מסייעת לו כתף אל כתף עם המפקדים והלוחמים, לממש את ייעודו המבצעי ולנצח במלחמה. האלוף שרון אפק ממלא תפקידו במקצועיות ובהצטיינות, שזוכה להערכה בצה"ל ומחוצה לו".

הרמטכ"ל סיים את דבריו בנושא, וקרא: "יש להשאיר את צה"ל מחוץ לכל ויכוח פוליטי".

נאומו המסעיר של השר בנט (צילום: אלי מנדלבאום, ynet)

גם היועץ המשפטי לממשלה, האלוף (במיל.) ד"ר אביחי מנדלבליט, מיהר להבהיר כי אין שחר לדברים: "כמי ששימש עצמו בתפקיד הפרקליט הצבאי הראשי משך שבע שנים, כולל במהלך מלחמת לבנון השנייה ומבצע 'עופרת יצוקה', אני מדגיש כי עמידה בהוראות הדין, גם בשעת לחימה, היא מקור עוצמה לצה"ל, למפקדיו ולחייליו. קציני הפרקליטות הצבאית פועלים שכם אל שכם יחד עם המפקדים, למען המטרה המשותפת של השגת יעדי הלחימה".

"הפרקליטות הצבאית, בראשותו של הפצ"ר אלוף שרון אפק, פועלת ללא לאות על מנת להעמיד לרשות צה"ל את המעטפת המשפטית הדרושה להפעלת עוצמתו הצבאית, בכדי להכריע את אויבנו, תוך עמידה בהוראות הדין. היועץ המשפטי לממשלה מגבה באופן מלא את מלאכתם החשובה, המהווה חלק בלתי נפרד מהחוסן הלאומי של מדינת ישראל", סיים מנדלבליט.

גינויים אלו נסובים כאמור על דברי בנט, במסיבת העיתונאים מוקדם יותר היום בה הודיע כי החליט שלא להתפטר, אך מתח ביקורת נוקבת על ההרתעה הנשחקת של צה"ל מול האויב.

"אנחנו מטילים על לוחמינו חישוקים על גבי חישוקים. חישוקים משפטיים וחישוקים תפיסתיים", זעם יו"ר הבית היהודי והוסיף את המשפט שהקפיץ את הרמטכ"ל והיועמ"ש: "הלוחמים שלנו פוחדים יותר מהפצ"ר (הפרקליט הצבאי) מאשר מסינואר (מנהיג חמאס בעזה)".

לדבריו, "מ'הכרעת אויב' עברנו ל'הכלת אויב'. דברים שפעם היו ברורים, פתאום מוטלים בספק. משום מה, היה מי שהחליט לכנות את מחבלים המשגרים לעבר משפחותינו בלוני נפץ במונח השקרי 'ילדים', למרות שרובם בשנות ה-20 שלהם. מרגע שאנחנו כינינו אותם ילדים, המוסר המעוות מוביל אותנו להעדיף שהם יסכנו את ילדינו מאשר שאנחנו נהרוג אותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר