חשבון נפש

מחלוקת ליטאים-חסידים // הרב ישראל גליס

שבעה חברי כנסת החליטו לערבב את חיינו ולנסות להביא למלחמה בין חסידים וליטאים ולגרור את יהדות המזרח לתוך המחלוקת. נזכור: בוועד הבית לא מדברים השקפה (טור דעה)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: באדיבות המצלם)

אנחנו היום בשלבי סיום של הבחירות לרשויות המקומיות עוד נשארו פה ושם מסיבות ניצחון ושירת הניצחון הולכת ונמוגה ועכשיו הגיע הזמן לבירור אמתי מה היה לנו כאן.

חששנו שהנה הבחירות לכנסת בשער והריב יימשך ומהשמיים רצו אחרת.

שבעה חברי כנסת החליטו לערבב את חיינו ולנסות להביא למלחמה בין חסידים וליטאים ולגרור את יהדות המזרח לתוך המחלוקת.

ברור קצר, חבר הכנסת מאיר פרוש לא בא מבית חסידי אביו סבו והדורות לפניו היו פרושים ירושלמים.

יעקב ליצמן עד גיל 17 חי בארה"ב לא בחסידות גור, הוא עולה לארץ ובישיבת טשבין מגלה את חסידות גור.

ישראל אייכלר הוא לא יצירה של חסידות בעלז, אביו מנשה אייכלר ודודו יוסל אייכלר הצטרפו לחסידות בעלז כבחורים שצעדו מדי שבת לשכונת קטמון לשולחנו של כ"ק האדמו"ר רבי אהרון מבעלז. אביהם אהרון אייכלר מנכבדי שכונת בתי הונגרין לא היה חסיד מוכר.

היחיד שיש בו ריח חסידות שורשית הוא מנחם אליעזר מוזס, שאביו הרב שלמה זלמן היה מזכיר מועצת גדולי התורה והוא התחנך על ברכי חסידות ויזניץ'.

משה גפני, נולד בתל אביב להורים חסידי גור ועד היום הוא חובש לראשו את כובעי החסידות.

אורי מקלב, נולד לחסידות קרלין, הסבא שלו הרב שמעון בוקשפן זצ"ל היה מנהל מוסדות חסידות קרלין סטולין.

יעקב אשר. נולד למשפחה שחלקה מחסידות. למד ושירת בצבא. דרך אגב, כל חברי הכנסת שרתו בצבא

על ש"ס בהמשך.

באו עלינו הבחירות לרשויות המקומיות, בהן נטלו חלק פעיל חברי הכנסת והצליחו בכח לערבב אותנו עם הפוליטיקה הארצית ולא העירונית.

את מישהו מאתנו באמת מעניין מי יושב במועצת העיר אם חסיד או ליטאי? האם חבר עירייה שיחזיק את תיק החינוך ידאג למוסדות חסידים יותר משידאג למוסדות ספרדים וליטאים וכן בכל מחלקה אחרת בעירייה?

זו הייתה הפגנת כוח, למי יש יותר קולות ולמי יש יותר נציגים במועצת העיר וזה לגיטימי והמאבק צודק ואולי גם נחוץ

עכשיו שהגענו אל המנוחה ואל הנחלה נוציא מקרבנו את המחלוקת חסידים וליטאים, כי זה לא שם בשנת תשמ"ט אז נקרעו משפחות, בן יצא נגד אביו, אחים וגיסים רבו ועד היום מלקקים את הפצעים של המחלוקת ולאט לאט חזרה המודעות שכל הוויכוח הוא פוליטי ולא השקפתי, אז בואו נשאר שם.

כל אחד ימשיך ללכת בדרך רבותיו, נהרא נהרא ופשטיה ונלמד את צאצאינו שכל מה שהיה, היה זר לביתנו ואין שום דבר שקשור ליסודי התורה אלא ליסודי התנהלות ועד הבית של העיר ובוועד הבית לא מדברים השקפה.

על ש"ס, אולי לא מובן למה הם חברו לדגל התורה שבועטת בהם לאורך כל הדרך. מי שמקיז את דמם של בנות הסמינרים או בני תורה הם עסקנים וראשי מוסדות אשכנזים והפעם הוכח מעל לכל ספק שאריה דרעי לא צריך אותם, יש לו רזומה גדול מאוד לפרסם מה הוא ומפלגתו עושים ברחבי הארץ.

אריה דרעי מיגר עד למינימום את האפליה של בנות ספרדיות, הוא גייס מיליארד שקלים לבניית כיתות חדשות בירושלים, די אם ניקח לדוגמא את תלמוד תורה סנהדרין שהוא ליווה מקרוב עד הפתרון. רשת חינוך "בני יוסף" מתרחבת ומתעצמת בפתיחת עשרות מוסדות חדשים. טבלה חדשה של הנחות בארנונה לישובים חלשים, מהפכת החופים הנפרדים ועוד הרשימה ארוכה.

יש לאריה דרעי אהדה חוצה גבולות וערים ולא יעזור כל מיני ציוצים ברשתות החברתיות. גם אני הייתי אולי חלק מהרמת גבה על מה שעובר על ש"ס העירונית והארצית וטעיתי, אלו שמתנגדים הם מעוט עד כדי בדיחה.

לסיכום, לדעתי ש"ס יכולה ללכת לבד ולזכות בגדול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר