סוער בטבריה

היום הראשון של רון קובי: שבירת דלתות ותלישת מודעות

"יהיה סקי מים בשבת, הרבנים לא יכופפו אותי", כך הודיע רון קובי ביום הראשון כראש עיריית טבריה, שכלל שבירת דלתות הלשכה, הורדת מודעות של הגרא"ד אוירבך וליווי תקשורתי צמוד. צפו (חדשות)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
רון קובי מגיע לבניין העירייה, הבוקר (באדיבות המצלם)

חוויה לא פשוטה עברו היום (שלישי) עובדי עיריית טבריה עם כניסתו ש רון קובי, ראש העיר הצבעוני החדש, לתפקידו. קובי, שלא דומה לכל ראשי העיר שהיו בטבריה בכל השנים האחרונות, שידר בלייב בפייסבוק את יום העבודה הראשון, שהחל בהליכה על מלח שפורז לכבודו בכניסה לבניין העירייה וכניסה ברגל ימין, והמשיך בשבירת דלתות כאשר גם הקטעים המביכים שודרו במלואם ללא צנזורה.

העיתונאי רז זהבי, מגיש פינת המקומון בתכנית "הצנרת", בחר לעשות עם רון קובי את היום הראשון כראש עיריית טבריה. רז, שפך מלח על הכניסה לעירייה כסגולה להתחלה טובה ונגד עיין הרע, רון נכנס כאשר רגל ימין נכנסת ראשונה לפתח הבניין, כנהוג.

קובי, קיים דבר ראשון את הבטחתו והורה לעובדי העירייה לפרק את כל הדלתות בפתח לשכת ראש העיר: "כולם יכנסו חופשי. כולם מוזמנים", אמר קובי. הוא הצהיר כי יחזירו את המזוזות למקומם אחרי שיסיימו להסיר את כל הדלתות מלשכת ראש העיר.

קובי שידר את כניסתו בשידור חי בלייב בפייסבוק ועשה "קוקו" למצלמה כאשר השידור החל. הוא נכנס תחילה לחדר המנכ"ל ואמר: "בנתיים הוא פה הוא איש איכותי וביצועי", על שאר העובדים אמר: "מי שהלך איתי בבחירות יישאר".

מתוך השידור החי של רון קובי (צילום: דף הפייסבוק של רון קובי)

לשאלת עיתונאים אמר ראש העיר על יחסיו עם החרדים כי "כל החרדים לוחצים לי יד ומברכים. נעשה מהפך בשירותי הדת בעיר, כל אחד יתחתן איך שנוח לו. משה קרוטהמר (מספר 3 ברשימתו) הוא אדם דתי והוא יקבל סמכות על שירותי הדת. הרבנות תהיה הכשרות ללא תוספות אחרות. בקשר למודעות אני ימשיך לתלוש מודעות של מי שקורא לי 'רודף' ו'מומר' ואני יפעל עם יעוץ משפטי נכון להוציא אותם מחוץ לחוק".

על יחסיו עם רבני העיר אמר: "אפגש עם הרבנים אבל הם לא יכופפו אותי, הם כבר ניסו לכופף אותי, הם לא מצליחים כי אני ברזל, יהיה פה סטטוס קוו בשכונות שלא יפריעו לא לחרדים ולא לחילונים, אבל יהיה פה סקי מים בשבת ופסטיבלים בשבת, נחזיר את הסטטוס קוו של טבריה של פעם שהכל היה פתוח בשבת".

על ראש העיר היוצא יוסי בן דוד אמר: "לא היה לי חפיפה איתו ואני לא רוצה חפיפה איתו כי אין לו מה לתרום לי, אני אלמד מהדובר ומהיועץ המשפטי אני יודע מה לשאול וזה הכי חשוב".

ראש העיר הצהיר על שקיפות מלאה בעירייה, אך על שאלה אחת של רז זאבי ראש העיר סירב בתוקף להשיב על הצהרת ההון שלו. כאיש עסקים, כמה הונך מוערך, תהה רז זאבי, וקובי השיב: "לא נכנס מספרים". רז שאל "כמה שלושים מיליון, יותר?", רון קובי השיב: "יש כסף, יש נכסים, לא יכול לתת מספר, הציבור יידע הכל". יצוין י קובי חתם עם כניסתו לתפקיד על הצהרת הון אך סירב לחשוף אותה בנתיים לציבור.

לאחר מכן ערך רון קובי טקס קביעת מזוזה על הפתחים החדשים אחרי שהוסרו הדלתות כחלק מהשקיפות. משה קרוטהמר בירך שהחיינו ועל קביעת מזוזה וקבע את המזוזות.

כאשר התיישב על כיסאו בפעם הראשונה בלשכת ראש העיר זיהה עובד עירייה גוזם עצים סמוך למבנה העירייה הוא קרא לו בשמו ושוחח עמו דרך חלון לשכתו.

בפתח דבריו לחברי המועצה החדשים קיבל קובי פוש מאחד מאתרי החדשות לפיו אריה דרעי יועמד לדין והכריז "שמעתם? אריה דרעי כבר לא במשרד הפנים זהו".

בצהריים הגיע רון קובי לתלוש מודעה נוספת בשטיבלאך, (בית הכנסת של הגרא"ד אוירבך) הפעם כראש עיר מכהן במטרה להסיר מכתב חדש שכתב הרב כנגדו.

תלישת המודעות, היום (צילום: מצלמות אבטחה)

הרקע למכתב החדש שהכעיס את רון קובי הוא החשש במפלגה המאוחדת ש"ס ובדגל התורה המקומית כי עורך הדין מנשה בן אלישע המכהן כחבר המועצה מטעם הגר"ד קוק, יכנס לקואליציה. ראש המפלגה בה תמך הרב קוק - דודיק אזולאי אישר בשיחה עם עיתון מקומי כי אין מניעה מצד הגר"ד קוק להיכנס לקואליציה.

לאור זאת, כתב ראב"ד טבריה, הגרא"ד אוירבך מכתב חריף ושני במספר, הנחשף לראשונה ב"כיכר השבת". כזכור, המכתב הראשון עורר סערה עד שראש העיר נכנס לבית הכנסת וקרע את המודעה מלוח המודעות. גם המכתב הזה הביא את ראש העיר לבית הכנסת, בליווי עובדי העירייה שהגיעו להסיר את המודעה החדשה

במכתב החדש הגרא"ד חזר בתוקף על עמדתו הנחרצת שלא להיכנס לקואליציה עם קובי. עדיין לא ברור כיצד יגיבו אנשיו של הגר"ד קוק והאם אכן יגיעו לסיכומים עם רון קובי.

הרב כתב בפתח מכתבו: "בעצם הודעתי וכתבתי וחתמתי שמי, גלוי ומפורש בדברים ברורים ונוקבים, פסק הלכה למעשה, כי כל התחברות עם הרשע הזה אסור, ובעיקר בנושא ההצטרפות לקואליציה, ורצוני להוסיף משהו, כי ידוע הרי שלחילול ה' אין תקנה רק ע"י קידוש השם, וכשרואים שמשאירים אותו מבלי להצטרף עמו, יש בזה קצת תיקון ובעצם החילול ה' נמשך ומתרבה מיום ליום שיש כזה איש אשר מתלהם ובשצף קצף ללא מעצור מדבר השכם והערב נגד הדת, ונגד התורה, ונגד השבת, ונגד החרדים.

"וגם אני הייתי נבוך להבין שמץ דבר, והמסקנה היא שזה התוצאה של הפוליטיקה הארורה, כי בפוליטיקה עושים את כל החשבונות חוץ מאשר כבוד שמים, שזה משאירים כביכול להקב"ה, "הסובל ומעלים עין מסוררים" אוי לאוזניים שכך שומעות, וחז"ל הקדושים הורו לנו ולימדונו ההיפך שכל החשבונות יהיה מה שיהיה בטלים ומבוטלים כשיש עניין של חילול השם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר