העריקים שוחררו בתמורה להבטחה

חשיפה: הסיכום בין המשטרה ל'הפלג' שסיכל הפגנות בי-ם

עד אמש, תושבי ירושלים לא נתקלו בכבישים החסומים בידי פעילי 'הפלג'; מזה יותר מ-3 חודשים שרר שקט יחסי בבירה - כעת נחשף מה הושג במו"מ שקיימה המשטרה עם מארגני הפגנות אלו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הפגנת 'הפלג' בירושלים, שהובילה לסיכום המפתיע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אמש (שלישי) הפגינו עשרות מבני 'הפלג' בירושלים, בעקבות מעצרו של תלמיד הישיבה העריק ישראל מאיר אלישיב, כשהם עדיין לא מודעים לדרמת הימלטותו מבית החולים, כפי שדווח ב'כיכר השבת'. אלא שהפגנה זו היתה ספונטנית, ולא אורגנה על ידי "הוועדה להצלת עולם התורה" - הגוף העומד מאחורי ההפגנות הרשמיות של 'הפלג'.

מעקב מדוקדק מגלה, כי מאז כ"א אב תשע"ח, לא קיים 'הפלג' כל הפגנה רשמית ברחובות ירושלים, אלא בעיקר בבני ברק.

כעת, נחשפת הסיבה להימנעות 'הפלג' מהפגנות כלשהם בירושלים, גם בשעה שעריקים מאנשיו נמקים בבית הכלא הצבאי: סיכום סודי שהושג בין המשטרה לגורמים ב'הפלג'.

מתברר, כי בעקבות הפגנה גדולה שנערכה בבירה לפני כשלושה חודשים וחצי, הגיע 'הפלג' לסיכום דרמטי עם משטרת ירושלים, לפיו 14 העריקים שנעצרו במהלכה לא יועברו לרשות המשטרה הצבאית - אלא ישוחררו.

ממראות ההפגנה, אמש (צילום: מתוך 'מחאות החרדים הקיצונים' - 'חדשות כל העולם')

ב-02.08, כ"א אב, הפגינו כאמור מאות אנשים מ'הפלג' בצומת הרחובות שרי ישראל פינת יפו בירושלים, במחאה על מעצר העריק ניסן ראדה, זאת ביום בו נערך בעיר הקודש 'מצעד התועבה', כשהמשטרה חוששת כי מחאה זו תאיים על קיומו של המצעד.

בסופה של הפגנה זו נמנו לא פחות מ-51 עצורים, ביניהם יותר מעשרה שהתגלו כעריקים. כלל העצורים נשלחו למעצר בתחנת משטרה בשכונת נווה יעקב בירושלים, אך רובם שוחררו ממעצר תוך זמן קצר, כשמחוץ לתחנה מפגינים חבריהם כדי שאכן ישחררו אותם.

אלא שאת 14 העריקים המשטרה לא שחררה, ובמקביל פתחה במשא ומתן מול גורמים ב'הפלג', בסופו כאמור - כפי שכעת נחשף - סיכמו הצדדים כי גם עצורים אלו ישוחררו, ולא יועברו כרגיל להליך בבית המשפט הצבאי שבסופו יחכה להם מעצר ממושך - וזאת בתמורה להתחייבות 'הפלג' כי הוא לא יפגין בירושלים לפחות עד אחרי חגי תשרי.

ואכן, מאז ועד היום לא התקיימו כל הפגנות רשמיות מטעם 'הפלג' ברחובות ירושלים, וכשהיה רצון להפגין על מעצר עריק זה או אחר, ירדו המפגינים לרחובות שבכניסה לבני ברק.

מטעם גורם רשמי ב'הפלג' נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "לא זכור לנו מה היה לפני שלושה חודשים"...

גורם מוסמך במשטרת ישראל אישר ל"כיכר השבת" את נכונות הידיעה, אך מהמשטרה נמסרה ההודעה הבאה, בתגובה רשמית: "במהלך פעילות המשטרה לשמירה על הסדר הציבורי ולאבטחתו של מצעד בירושלים, נתקלו השוטרים במתפרעים רבים שהפגינו נגד המצעד, הפרו את הסדר הציבורי וחסמו ציר תנועה מרכזי. בעקבות ההתפרעות, עצרה המשטרה 46 חשודים שהתפרעו וכן ניתנו דוחות תנועה לאותם אלו שחסמו את הציר. בניגוד מוחלט לנטען, חלק מהעצורים זומנו להתייצב בלשכת הגיוס של צה״ל בשל היותם נפקדים/עריקים. משטרת ישראל תמשיך לפעול משיקולים מבצעיים ומקצועיים בלבד, לאכוף את החוק ולשמור על הסדר הציבורי בכל זמן ובכל מקום, הכל בכדי לאפשר את חופש הביטוי כחוק לכל אזרח ולשמור על שלום הציבור וביטחונו".

בהכנת הידיעה השתתף חיים גולדברג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר