'דם רע'

'כסאח' חסר תקדים בחמאס: הנייה וסינוואר לא מדברים

גורם בארגון הטרור אישר כי סכסוך בין הבכירים פוגע בשיקולי המדיניות של חמאס, ופיצל את הארגון כולו לשתי קבוצות • הרקע למחלוקת: סוגיית שחרור האסירים הפלסטינים (חדשות)

סינוואר (משמאל) והנייה (מימין) ב-2017 (צילום: עבד רחים כתיב, פלאש 90)

גורם בארגון הטרור חמאס אישר כי סכסוך בצמרת הארגון הוביל לפיצולו: מחנה תומכי הנייה, ומחנה תומכי סינוואר.

לפי דיווח ב'ישראל היום', איסמעיל הנייה - ראש הלשכה המדינית של התנועה, ויחיא סינוואר - מנהיג חמאס ברצועת עזה, אינם מדברים זה עם זה בשל סכסוך חסר תקדים ביניהם.

על פי הדיווח, בכירים בעזה מלינים על הסכסוך - 'דם רע' כלשונם - בין שני האישים, שהביא לפיצול הארגון לשני מחנות. על מחנה הנייה נמנים מרבית מבכירי הזרוע המדינית של התנועה, ואילו מחנה סינוואר זוכה לגיבוי הזרוע הצבאית של חמאס והעומד בראשה מוחמד דף.

בכיר בהנהגה המדינית של חמאס אמר ל'ישראל היום', כי מדובר בקרע שטרם התרחש כדוגמתו בצמרת חמאס. לקרע זה יש מחיר: הוא טרפד את המגעים להפסקת אש מול ישראל, והסדרה ברצועת עזה.

לפי הבכיר, המשתייך למחנה סינוואר, "סינוואר, ששוחרר בעסקת שליט, הבטיח לאלו שנותרו בכלא לעשות הכל כדי לשחררם והוא פועל מתוך מחויבות לאסירים הפלסטינים. את הנייה סוגיית האסירים פחות מעניינת והוא סירב להצעות שונות להוציא לפועל עסקת חילופין עם ישראל".

הבכיר הפלסטיני אף הוסיף ואמר כי "סינוואר אמנם מצטייר כניצי יותר מהנייה, משום שהוא מגיע משורות הזרוע הצבאית. למעשה הוא הרבה יותר פרגמטי מהנייה שלא מסוגל לקבל החלטות קשות ולשאת באחריות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר