"באתי לברך ויצאת מקלל"

אריה דרעי לנציג 'אגודת ישראל': תתנצל או שאתבע אותך

בצעד חסר תקדים בפוליטיקה החרדית, יו"ר ש"ס אריה דרעי מאיים לתבוע נציג 'אגודה' בירושלים ודורש מהיו"ר יוסי דייטש להתנצל. הרקע: הקלטה בה נטען שהשר דרעי פגע באדמו"רים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי ויוסי דייטש (צילום: פלאש 90)

ייו"ר ש"ס השר אריה דרעי בפניה אל חבר מועצת העיר ירושלים ונציג 'אגודת ישראל' מיכל הלברשטאם: "חזור בך מהאשמות השווא שפורסמו בתקשורת על פגיעה שלי כביכול בגדולי ישראל. פעילותי למען אחדות המחנה החרדי עוותה בניסיון לגרום להפכם של דברים".

בדרישה ובהתראה לפני נקיטת הליכים משפטיים באמצעות הפרקליט הרבני טו"ר משה מיטלמן דורש דרעי מהלברשטאם להתנצל בתוך 72 שעות ולהבהיר, כי בשיחתו עמו לפני הבחירות שמע ממנו רק על כוונתו לאחד בין כל חלקי המחנה החרדי ובניגוד גמור לאופן הצגת הדברים בחברת החדשות.

כזכור, בהקלטה שפורסמה בחברת החדשות נשמע יו"ר 'אגודת ישראל' בירושלים יוסי דייטש מספר על שיחה שהתקיימה בין דרעי להלברשטם: "שמעת את סגנון הדיבור של דרעי? "אנחנו ודגל התורה הבעלי בתים בירושלים, מה האדמור"ים רוצים כבוד? ניתן להם כבוד. אגודה הפסידו ואנחנו ודגל ניצחנו".

המכתב ליוסי דייטש

כמו כן דרש דרעי מיו"ר הסיעה החסידית בירושלים יוסי דייטש להבהיר ולהתנצל על פרסום הדברים שיש בהם משום קבלת לשון הרע עליו וכתוצאה מכך פגיעה חמורה בשמו הטוב כמי שמכבד את גדולי ישראל.

בסביבת דרעי אמרו כי "הפניה נעשתה באמצעות טוען רבני על פי ההלכה כראוי לאנשי ציבור חרדים, מתוך מטרה אחת ויחידה לוודא את שמירת כבודם של גדולי התורה והחסידות ולתקן את הרושם המעוות כאילו יש אישי ציבור חרדים שאינם מכבדים חלילה את מי מגדולי ישראל".

את מכתבו מסיים טו"ר מיטלמן בהתראה להלברשטאם כי : "אם לא תעשה כן בתוך 72 שעות מקבלת מכתבי זה, הורה לי מרשי לפעול בכל דרך הלכתית למיצוי זכויותיו".

יצוין כי העתק של הפניה נשלח אל כל חברי מועצת גדולי התורה באמצעות מזכיר המועצה הרב יעקב ולצר.

במכתב כותב מיטלמן להלברשטאם: "ביום 8.11.2018 פורסמה בתקשורת הקלטה של הרב יוסי דייטש, ממנה עולה, כי בשיחה שלך עם האחרון, ייחסת למרשי דברים הפוכים בתכלית מן האמת, דברים שגרמו לו למרשי לנזק רב ולעוגמת נפש מרובה. זאת, משום שמדבריך השתמע שמרשי מזלזל חלילה בכבודם של גדולי ישראל, דבר שאין הפוך ממנו.
2. מרשי מוצא עצמו נפגע על ידך בכפלים, שכן השיחה שניהל עמך בה התווה בפניך קווים של פעילות למען אחדות המחנה החרדי, עוותה בניסיון לגרום להפכם של דברים. מרשי בא לברך ואתה יצאת מקלל.

"בשיחה האמורה הבהיר מרשי, כי בכוונת מפלגות ש"ס ודגל התורה לדון בחלוקת תיקים אך ורק אחרי סיבוב הבחירות השני בירושלים וביקש להזמין באמצעותך גם את אגודת ישראל להצטרף לאותו מהלך, על בסיס אותו עיקרון, לפיו ההחלטות על חלוקת התיקים תעשנה במאוחד.

מכתב האיום להלברשטם

"בסוד, ובאמירה מפורשת שהדבר אסור בפרסום, אמר לך מרשי, שהכוונה לפעול לאחדות בציבור החרדי, תבוא לידי ביטוי גם בכינוס משותף של מורי הדרך בהנהגה החרדית בביתו של כ"ק האדמו"ר מגור שליט"א, בהשתתפותם של מרנן ורבנן גדולי התורה והחסידות שליט"א.

"לצערו הרב של מרשי, השיחה שלו עמך עוותה לכאורה על ידך לחלוטין, עד כדי הצגתו של מרשי כמי שמזלזל חלילה בכבודם של גדולי ישראל, כאילו מרשי מתכנן מהלך של חנופה כלפי כ"ק האדמורים שליט"א, אשר נועד חלילה להציגם כרודפי כבוד. אצ"ל שתוכן הדברים שפורסם הינו בניגוד להערצה ולכבוד אותם רוחש מרשי לגדולי ישראל בכל חוג שהוא.

"הנך נדרש אפוא להתנער, באופן פומבי ובקול ברור ביותר, מדברי הלשון הרע החמורים שייחסת לכאורה למרשי. אם לא תעשה כן בתוך 50 שעות מקבלת מכתבי זה, הורה לי מרשי לפעול בכל דרך הלכתית למיצוי זכויותיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר