סערת חוק הגיוס

הרבנים החסידיים נגד חוק הגיוס: עומדים לגייס 60% מכל מחזור

הרבנים החסידיים במכתב אזהרה הגר"מ קוטלר נגד חוק הגיוס שצפוי להיות מאושר כנסת: "עומדים לגייס 60% מכל מחזור, למנוע בכל הדרכים את קבלת החוק המוצע" (חדשות חסידים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
האדמו"ר מסאסוב (צילום: באדיבות המצלם)

הרבנים החסידיים במכתב אזהרה נגד חוק הגיוס שצפוי להיות מאושר בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת: עומדים לגייס 60% מכל מחזור.

כפי שפורסם לראשונה ב'כיכר השבת': בלייקווד תתקיים 'עצרת זעקה' נגד חוק הגיוס בעקבות חוק הגיוס שעומד לעבור בכנסת, העצרת תתקיים הערב (חמישי) בהיכל הישיבה קטנה בלייקווד ובה ישאו דברים, ר"י ליקווד הגר"מ קוטלר והגר"א פלדמן ר"י נר ישראל.

כעת מתברר כי העצרת מקבלת חיזוק לא רק מהפלג הירושלמי בציבור הליטאי אלא גם מרבנים חסידיים, אמש נחשף בכיכר השבת כי בחוד החנית במאבק נגד החוק עומד האדמו"ר מסאסוב, כעת חתם האדמו"ר עם עוד רבנים חסידיים על מכתב חריף נגד החוק.

אתמול נשלח להגר"מ קוטלר המכתב, עליו חתומים הגר"מ ברזובסקי בן האדמו"ר מסלונים, האדמו"ר מסאסוב, הגרי"ב וואזנר, הגרי"מ שניאורסון ר"י טשעבין והגרי"ד טורצין.

במכתב כותבים הרבנים: "אחר פרסום החוק המוצע, ופירושו הברור של היועץ המשפטי לממשלה הרי הדבר ברור כשמש שעיקרו ויסודו הוא לקעקע את כל יסוד הישיבות הק' ויסוד הקדושה והאמונה דעם קדוש. ראש לכל הצעת החוק היא כי כל המשך קיום הסדר הדיחוי לבני ישיבות מותנה בכך שמתוך היהדות החרדית יתמלאו "יעדים ומכסות" תמורת אלה שישארו בהיכלי הישיבות, דהיינו שמכל מחזור יתגייסו אלפים מהציבור החרדי והישיבות, ותוך עשרים שנה יגיע אחוז המתגייסים לשישים אחוז מכל מחזור וכפי שכתב היועץ משפטי לממשלה בחוות דעת שלו".

בהמשך נכתב "כידוע נתפרסם כאן בארה"ק דעת חכמי מועצת גדולי התורה שיש לעמוד כנגד החוק עד כדי מסירות נפש אבל עדיין יש סכנה גדולה להעברת החוק באם לא נעשה כל מה שביכולתנו למנוע את העברתו".

"עינינו נשואות אליכם ראשי עולם התורה והחסידות שבגולת אריאל אשר מאז ומעולם עמדו לימין אחיהם שבארה"ק ולמאבקם בגזירות על הדת, להתייחס לגזירה זו כאל סכנה קיומית לציבור החרדי ואילו היה מדובר בסכנת נפשות גשמית ברור לנו שהייתם עושים כל מה שביכולתכם לטכס עצה להצלה"

"צריכים להתיישב ולדון כדת מה לעשות, על מנת למנוע בכל הדרכים את קבלת החוק המוצע", מסיימים גדולי הרבנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר