תיעוד מהסערה חסרת התקדים

ישיבת המועצה בבני ברק התפוצצה; האיום - 'נגיש עתירה'

5 נציגי האופוזיציה בעיריית בני ברק עשו יד אחת בהתנגדות לשיבוץ חברי הוועדות, והיועץ המשפטי הסכים עם חלק מטענותיהם • האם יש דיל עם ניר אריאל ומדוע מנחם שפירא לא השתתף? (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המהומה האדירה (צילום: אלי פרידמן)

חברי המועצה של עיריית בני ברק, בראשות אברהם רובינשטיין, התכנסו היום (חמישי) לישיבה מן המנין, אחרי זו החגיגית שכבר התקיימה, אך בשונה מהישיבות בשנים עברו, זו מהיום הופסקה בגלל טענות מהאופוזיציה, בצעד שנחשב חסר תקדים בעיר.

כזכור, האופוזיציה בעיריית בני ברק גדלה בבחירות האחרונות משניים לחמישה נציגים, כאשר הסיעה של הפלג, "בני תורה" (עץ), זכתה לעוד מנדט, כשבנוסף נבחר נציג לליכוד כמו גם נציג ל'יחד' מפלגתו של אלי ישי (הן).

מתברר, כי ערב ישיבת המליאה סיכמו נציגי האופוזיציה על הליכה בגוש אחד, בדרישה משותפת לרשימת חברים בוועדות השונות, אך ראש העיר אברהם רובינשטיין סירב לכך וקבע סדר שונה.

במרכז העימות - יו"ר ועדת ביקורת, כשבעוד והאופוזיציה דורשת להעניק את התפקיד למשה מלאכי המייצג את סיעת האופוזיציה הגדולה מביניהם, ראש העיר ביקש למנות ליו"ר את נציגו של אלי ישי, ניר אריאל.

בפועל, ניר אריאל נמנע בהצבעה, ושאר נציגי האופוזיציה הצביעו נגד. ההצבעה עברה, אריאל מונה לתפקיד, אך נציגי האופוזיציה טענו כי ההצבעה לא חוקית מאחר ובג"ץ פסק כבר בקדנציה קודמת כי האופוזיציה היא שקובעת את סדר החברים שלה בוועדה.

רובינשטיין וזייברט. מתייעצים (צילום ארכיון: שוקי לרר)

בשלב מסוים במהלך הישיבה, היא יצאה משליטה. אחד הנוכחים מתאר ל'כיכר השבת': "ראש העיר החדש איבד שליטה על המצב, אנשי הליכוד צעקו וצרחו, וראש העיר הקודם חנוך זייברט ישב ליד רובינשטיין וניסה לעזור לו".

לצד האופוזיציה התייצב היועץ המשפטי של העירייה, שהצדיק חלקית את טענותיה, בעוד ראש העיר מצטט אותו שהוא כן מסכים לעמדתו.

טרם ברור אם הישיבה התפוצצה בגלל הצעקות או בגלל טענת היועץ המשפטי. "היה בלבול. גם לא ברור האם ניר אריאל בצד של ראש העיר או בצד של האופוזיציה, כי הרי נמנע ולא הצביע נגד. יש סיכוי שיש דיל בינו לרובינשטיין", מוסיף גורם אחר שנכח במקום, בשיחה ל"כיכר השבת".

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי באופוזיציה מכינים עתירה לבית המשפט נגד השיבוץ הלא הוגן לטענתם בוועדות העירייה השונות.

ואם לא די בכך, מתברר כי גם בסיעת יהדות התורה המצב לא פשוט. מי שהיה סגן בכיר בקדנציה הקודמת, חבר המועצה מנחם שפירא, נמצא בלב סכסוך על תפקיד הסגן: במפלגתו דגל התורה הוחלט כזכור על רוטציה עם שלומי אמונים בתפקיד זה, כאשר שפירא ישמש בו בחלק הראשון של הקדנציה, כשנתיים וחצי, ונציג שלומי אמונים בחלק האחרון של הקדנציה. בפועל, בגלל חילוקי דעות, המינוי לא יצא לפועל.

מנחם שפירא (באדיבות המצלם)
מנחם שפירא (באדיבות המצלם)
הגדלה

עימות זה המתנהל מאחורי הקלעים היווה ככל הנראה מבחינת מנחם שפירא סיבה מספקת לא להופיע היום לישיבת מליאת העירייה.

מדוברות עיריית בני ברק נמסר היום בהודעה לעיתונות: "מועצת עיריית בני ברק בחרה בישיבתה הראשונה, לפי הצעת הרב אברהם רובינשטיין, ראש העיר בהרב חנוך זייברט מסיעת "הרשימה התורתית המרכזית" (אגודת ישראל- דגל התורה) למ"מ ראש העיר; הרב מנחם שפירא והרב יהושע מנדל, אף הם מסיעת "הרשימה התורתית המרכזית" לסגני ראש העיר והרב אליהו דדון, והרב גדליהו בן שמעון, מסיעת ש"ס, לסגני רה"ע".

כאמור הדברים לא עולים בקנה אחד עם המציאות, משום שמינויו של מנחם שפירא לסגן ראש העיר בשכר טרם אושר בגלל חילוקי דעות האם להגדיר את תפקידו כסגן באופן חוקי רק לשנתיים וחצי, או למנותו לסגן מלא על סמך התחייבות להתפטר במסגרת הרוטציה עם שלומי אמונים לטובת נציגם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר