'טיסת השבת'

בקבוצת הווטסאפ הובהר: "ההליך נגד אל על ימשך בזירה המשפטית"

180 הנוסעים, רובם חרדים, שסבלו ב"טיסת השבת" לפני כשבוע, ובעקבות כך הגישו התראה לפני תביעת ענק נגד חברת אל על, הבהירו את תכניותיהם בקבוצת וואטספ פנימית, תוססת וכועסת (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Moshe Shai/FLASH90)

הסערה שזכתה לכינוי "טיסת השבת" מסרבת לרדת מסדר היום, ול'כיכר השבת' נודע כי למרות ניסיונות להשתיק את הפרשה, הנוסעים החרדים אינם מתכוונים לוותר לחברת 'אל על'.

תכתובת פנימית מקבוצת הווטסאפ שנפתחה על ידי הנוסעים הכעוסים, הגיע לידי "כיכר השבת", וממנה עולים הצהרות לוחמניות של החברים בקבוצה.

בהודעה שכתב בקבוצה המצומצמת אבי רפול, יד ימינו של ראש מוסדות 'עטרת שלמה' הגרש"ב סורוצקין שכזכור שהה על המטוס, נפרסה תמונת המצב העכשווית בפרשה: "בימים האחרונים ניסינו בכל כוחנו להגיע להסכמות מול חברת אל על, לפתרון המחדלים שהתגלעו בטיסה בה טסנו".

"לגבי הפיצוי, ההליך מול אל על ימשך בזירה המשפטית, בניהול עוה"ד ידידיה לווהנטל שהיה אף הוא על הטיסה, שיעבוד יחד עם עו"ד עמית חדד למיצוי הזכויות המשפטיות והכלכליות העומדות לרשותנו", תואר בתכתובת הווטסאפ שדלפה ל'כיכר השבת'.

בקבוצת הוואטספ התוססת הובהר עוד: "בקשר לנהלים הקשורים לשבת, מכיוון שהוועדה למען השבת נכנסה לעובי הקורה, כולנו תקווה שהם יעשו את הכל על מנת להסדיר את העניין על הצד היותר טוב. כל מי שיכול לסייע ולעזור על מנת להילחם למען קדושת השבת יבורך מפי עליון".

לדברי רפול, "הרב סורוצקין לא ינוח ולא ישקוט, עד שהתקלות שהתגלעו במהלך הטיסה יתוקנו במלואן".

"הרב סורוצקין מתכונן להמשיך את ההידברות מול אל על על הצרכים של הציבור החרדי, במטרה לשפר את השירות ולדאוג לכל הצרכים שעלו כאן במהלך הימים האחרונים - ובעיקר למנוע בשנית את הכפשת הציבור החרדי על לא עוול בכפו", לשון ההודעה בקבוצת הווטסאפ הפנימית.

שירי השבת, בתוך המטוס (צילום: יהודה שלזינגר, ישראל היום)

כזכור, חברת אל על טענה - וזכתה מיד לגיבוי של כמה מכלי התקשורת - כי חרדים ששהו על המטוס שאיחר להמריא בסוף השבוע מארה"ב לישראל, הכריחו באלימות את צוות המטוס להנחית אותו באתונה שביוון כדי לא לחלל את השבת.

אלא שלמרבה המזל, הפעם בין הנוסעים היה גם עיתונאי ישראל היום יהודה שלזינגר, שלאחר צאת השבת חשף את הגרסה האמיתית של השתלשלות האירועים: מאיחור רשלני של הדיילות, עבור דרך שקרים של צוות 'אל על' לנוסעיו ויחס מזלזל ומשפיל כלפיהם - ועד כאמור הסיפור על אלימות הנוסעים החרדים, שכלל לא התרחש.

בעקבות כל זאת, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', החליטו 180 מהנוסעים להגיש תביעת פיצויים גדולה נגד חברת התעופה נערכת פגישה עם נציגיה, שמצידה מנסה בימים אלו להגיע לפשרה עם הנוסעים וכך למנוע את התביעה. כחלק מזה, אף הודיעה אל על כי תקים ועדת בדיקה לכל ההתנהלות באירוע המסעיר.

אתמול הגדיל מנכ"ל 'אל על' והבהיר בשיחה עם אישיות רבנית שהיה על הטיסה, כי "לא אמרתי שחרדים תקפו או השתוללו על הטיסה. לא הייתה כל אלימות פיזית" - כך לפי דיווח ב'ישראל היום'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר