"טיסת השבת"

הגרש"ב סורוצקין באולטימטום ל'אל על'

ראש ישיבת עטרת שלמה הגרש"ב סורוצקין, מי שהיה על 'טיסת השבת' והופתע מגל ההסתה כנגד הציבור החרדי, באולטימטום לחברת אל על: תתנצלו או שנקרא לציבור להעדיף חברות אחרות (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הגרש"ב סורוצקין (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

שבוע לאחר סערת 'טיסת השבת' והמשבר החריף בין הציבור החרדי לחברת התעופה 'אל על' לא יורד מסדר היום. ראש ישיבת עטרת שלמה, הגאון רבי שלום בער סורוצקין, מי שהיה על המטוס מארה"ב לישראל במסר חריף לחברת 'אל על': תתנצלו עד יום ראשון או שנקרא לציבור להעדיף חבורת תעופה אחרות.

הגרש"ב סורוצקין שיגר אולטימטום ל'אל על': "באתי בזאת להודיע כי לאחר המשא ומתן, באם עד יום א׳ בערב לא תצא התנצלות, נאלץ לצערנו לפעול בתוך הציבור הקדוש להעדפת חברות תעופה אחרות". ב'אל על' סרבו להגיב לאיום.

בפתח מכתבו כותב הגרש"ב סורוצקין : "אמנם לצערי ולבושתי חלף שבוע מהאירוע שבו הוכפשו לעיני כל ציבור שומרי תורה ומצוות שומרי השבת על דברים שלא היו בשום אופן".

לדבריו: "באתי בזאת להודיע כי לאחר כל המו"מ של הימים האחרונים שבו המשיך ביתר שאת, הזלזול בשומרי השבת ושומרי המסורת, באם עד יום א' בערב לא תצא התנצלות והבהרה מפורשת ללא התחכמויות על הפגיעה הנ"ל, וכן תיקון הדברים הנוגעים לציבור הנ"ל נאלץ לצערנו לפעול בתוך הציבור הקדוש להעדפת חברות תעופה אחרות שלכל הפחות לא מפלות בין איש לרעהו, לא מבזות את היקר והקדוש לעם ה', ומעריכות את עקרונותיהם.

"במקום שבח וגדולה לשומרי השבת שירדו מהטיסה ללא נודע וקידשו שם שמים לעיני כל לרומם עם מקדשי שביעי, ומלך עולם ששבת בו מכל מלאכתו, ניצלתם אירוע שבאשמתכם וניסיתם להסיט העניין ולעורר ריב ומדון ולהפריד בין חלקי עם ישראל עם סגולה".

כזכור, שעה קלה לאחר הנחיתה התראיין הגרש"ב סורוצקין ליהודה שלזינגר ותקף את 'אל על': "הציבור התנהג בצורה נפלאה ומיוחדת. שיקרו אותנו. אמרו לנו נתונים לא נכונים. ויותר מזה - לא התייחסו לאנשים. לא נתנו שום מידע".

הרב סורוצקין הוסיף: "השתמשו בי אישית: אמרו לי שהטיסה תיקח 9 שעות ועשר דקות, ביקשו ממני לדבר במערכת הכריזה של המטוס ואמרו שהטיסה תנחת בשעה שלוש בתל אביב. גם כשהיה שינוי, בכלל לא עדכנו אותנו, למרות ההצהרות"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר