הקרב על השלל

ללא הסכמות: ליאון יחל בהרכבת הקואליציה

המאבק על תיק הכספים וההקצאות • השמות החמים לתפקיד מנכ"ל העירייה • השבוע: פגישות מכריעות עם הסיעות החרדיות - לקראת חתימה על הסכם • משה ליאון מרכיב קואליציה (מקומי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
משה ליאון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הקואליציה של ראש עיריית ירושלים הנבחר משה ליאון הולכת ומתגבשת, לאחר שבסוף השבוע ישבה אגודת ישראל לפגישת משא ומתן ראשונה עם משה ליאון, השבוע צפויים ראשי הסיעות החרדיות לשבת לפגישות נוספת עם צוות המו"מ של משה ליאון לקראת חתימה סופית.

את התפקידים הבכירים צפויים לקבל חברי המפלגות החרדיות שהכתירו את ליאון לראשות העיר.

למשה ליאון נותרו פחות משבועיים להרכיב קואליציה. הקרב הגדול בין המפלגות החרדיות דגל התורה וש"ס נותר על תיק החינוך החרדי. בעוד בדגל התורה טוענים כי זכות החתימה על התיקים ניתנת להם בראשונה, בש"ס בטוחים כי תיק החינוך יוותר בידיהם.

לאורך שנים החזיקה בתיק סיעת יהדות התורה, שהורכבה עד לא מזמן מאגודת ישראל ודגל התורה. אלא שלפני חמש שנים, כשהסיעה האשכנזית הייתה עוד עסוקה בללקק את הפצעים מתבוסתו של ליאון, ברקת סגר מאחורי גבם הסכם קואליציוני עם ש"ס - והתיק הנחשק עבר לסיעה הספרדית.
בש"ס דורשים להשאיר את תיק החינוך החרדי בידיהם לחמש שנים נוספות, אך בדגל התורה לא מתכוונים לוותר. "לאורך שנים אנחנו החזקנו בתיק, שמונים אחוז ממערכת החינוך החרדית היא אשכנזית", הסביר השבוע בכיר בדגל התורה המקומית.

"לפני חמש שנים הלכו בש"ס וסגרו בשקט דיל עם ברקת. זה היה זמני וזה הסתיים. גם בש"ס יודעים שזה היה זמני. תיק החינוך החרדי יוחזר למקומו הטבעי".

ב'ידיעות ירושלים' דווח בסוף השבוע כי דגל התורה, שזכתה לשישה מנדטים, צפויה לקבל חוץ מתיק תכנון ובנייה גם את תיק הכספים, מבני ציבור ודת, ועדת הקצאות ועוד. "ניר ברקת המציא עירייה עם הרבה מאוד תיקים על מנת שתהיה לו קואליציה רחבה, לא חסר מה לחלק", אומר גורם בכיר בסיעה.

בשלב זה נראה שבסיעת ש"ס לא מוכנים להתפשר. בקדנציה החולפת עסקו שם בפתרון אפליית הבנות הספרדיות ובשנת הלימודים האחרונה נראה היה שהבעיה כמעט נפתרה.

תחילה חשבו בש"ס שאחרי שעמדו במשימה הם יסתפקו בתיק הכספים, אך כשבעיתונות החרדית דיווחו על כך הבינו שם את הבערה שנוצרה וחזרו בהם, כשהם מתעקשים שוב לקבל את תיק החינוך.

בכיר בספרא בטוח כי דגל התורה שתהיה הסיעה הגדולה בקואליציה תקבל מלבד תיק בכיר את תיקי תעבורה, שפ"ע ותיקים ניהוליים נוספים. קרב נוסף בין 'דגל' לש"ס צפוי להיות על תיק ההקצאות. את תיק תרבות תורנית צפויה ככה"נ לקבל אגודת ישראל.

למרות אמירתו של משה ליאון כי "הפלג" (בני תורה) שתמכו באופן רשמי בעופר ברקוביץ' לא יהיו מוחרמים, לא נראה כי דרכם לקואלוציה סלולה, זאת לאחר שעל פניו לא יקבלו אף תפקיד משמעותי ומשפיע בקואליציה של ליאון.

באשר לסיעת התעוררות שהפסידה את הבחירות אך קיבלה את מספר המנדטים הגדול ביותר, בכירים בסיעה אומרים ל'כיכר השבת' "אין שום דיבור על כניסה לקואליציה בעבור סגן וחצי, זה לא על הפרק" מנגד, בכיר בספרא, בטוח כי סיעת התעוררות לא תשרוד באופוזיציה. לדברי הבכיר, "משה ליאון יצליח לפצל את הסיעה ולהכניס את חלקה לקואליציה בעוד מספר חודשים".

בתוך כך ל'כיכר השבת' נודע כי השמות החמים בספרא לתפקיד מנכ"ל העירייה: מנהל לשכת ראש הממשלה לשעבר ומנכ"ל הרל"י כיום אייל חימובסקי או מוטי חזן לשעבר בכיר בהרל"י שהוזז על ידי ברקת לפני כמה שנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר