התשובה לסאטמר

הגאב"ד ישתתף באירועי חב"ד בי"ט כסליו

גאב"ד 'קהילות החרדים' בלונדון, הגאון הרב משה חיים אפרים פדווא, נפגש עם רבני חב"ד בעיר וסיפר להם על כוונתו להגיע לאירועי י"ט כסלו - במענה למודעה מטעם סאטמר (חסידים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הרב פדווא בפגישה עם רבני חב"ד (צילום: COL)

מהלך בלתי צפוי: אחד מבכירי הרבנים החסידיים בלונדון, אישר את השתתפותו בהתוועדות י"ט כסלו, שמקיימת קהילת חב"ד בבירה.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', ההנהלה הרוחנית של מוסדות סאטמר בלונדון שיגרה מכתב למנהלים ולמלמדים כי בהוראת רב קהילת סאטמאר בלונדון, אין להשתתף באירועי חג הגאולה ו'ראש השנה לחסידות' שמקיימת חב"ד בי"ט כסלו, לציון שחרורו של מייסד חסידות חב"ד, רבי שניאור זלמן מלאידי זי"ע, ויום היארצייט של המגיד ממעזריטש זי"ע.

במוצאי שבת הקרוב צפוי להיערך אירוע ההתוועדות המרכזי באולמי 'פרדס - ויזניץ' בלונדוןף, בהשתתפות האדמו"ר מוויזניץ-לונדון, הדרשן החב"די המוכר מניו יורק, הרב יוסף יצחק יעקבסון וכן המשפיע רבי נתן גוראריה.

במכתב מטעם מוסדות סאטמר נכתב: "היות שבשבוע זו במוצ"ש, וגם למחרתו פרשת וישב, יתקיים בעירנו חינגאות שונות מאנשי חב"ד, המשתדלים מאוד לתפוס ברשתם תמימי לב אשר לא ידעו במה יכשלו, גם הביאו לפה בעל דרשן הנודע בדעותיו המקולקלים וחלקלקות לשונו.

המכתב שפרסמו מוסדות סאטמר (צילום: באדיבות המצלם)

"לפיכך חובה עלינו להזהר ולהשמר מאוד, כל המלמדים וכלי קודש שלנו, לבל ילכו בדרך אתם וימנעו רגלם מנתיבתם, וכלי שמשתמשים בו קודש אל ישתמשו בו חול, ואין לשום אחד מאתנו לקבל שום לקח ודרכי חינוך משם. שהם דרכים שונים ומשונים, שדרכן להזיק ושמירתן עליך, על החתום - ההנהלה הרוחנית", נכתב.

מסתבר שמכתב זה לא הצליח למנוע מגדולי רבני העיר החסידיים לפקוד את האירועים. במקביל לאדמו"ר מוויזניץ-לונדון כאמור, מצטרף עתה שם נוסף לרשימה שתפאר את שולחן הכבוד: הגאון ר' משה חיים אפרים פדווא.

הרב פדווא, שמכהן כגאב"ד 'קהילות החרדים' בבירה הבריטית, החליט במענה למודעות אלו להשתתף בהתוועדויות. בפגישה שנערכה עם הרב לוי יצחק ראסקין, דיין ומו"צ קהילת חב"ד בלונדון; הרב נתן גוראריה אורח ההתוועדות והעסקן החסידי ר' געציל איצינגער, אישר הרב פדווא כי ישתתף - כך על פי דיווח באתר COL.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר