לאחר החילוץ הדרמטי

הניצול מההצפות בחיפה: "כמעט הייתי מת" • צפו

"עוד 30-40 שניות היינו מאבדים אותו" - כך מתאר ראש צוות המחלצים, את האירוע הדרמטי לפנות בוקר, בו נלכד אריה קליין בן ה-70 בתוך רכבו, במנהרה תת-קרקעית מוצפת (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המפגש המרגש, בבית החולים (צילום: באדיבות דוברות בית החולים רמב"ם)

חייו של אריה קליין בן ה-70, שנלכד היום (ראשון) ברכבו במעבר תת-קרקעי בחיפה, שהוצף במים, ניצלו תוך כדי חילוץ דרמטי. המעבר הוצף, כפי שקורה מדי שנה, לאחר שירדו באזור לא פחות מ-30 מ"מ של גשם תוך 40 דקות בלבד. המוצף כמעט מדי שנה.

רס"ר אילון זינגר, ראש צוות הכיבוי מתחנת מפרץ, סיכם את החילוץ הדרמטי במלים: "עוד 30-40 שניות היינו מאבדים אותו". זינגר, שהוזעק למקום עם צוותו, שחה לעבר קליין, תושב קריית אתא, וחילץ אותו לאחר מאמצים מרובים.

הנהג הועבר לבדיקות בבית החולים רמב"ם בחיפה, במצב של תת חום (היפותרמיה), ומדוברות בית החולים נמסר כי כעת מצבו תקין.

"נלכדתי עם חגורת הבטיחות", תיאר הנהג המתאושש, "לא הצלחתי להשתחרר ממנה והמים עלו. הם הגיעו עד הסנטר, וידעתי שיש לי חמישה ס"מ לפני שאני טובע, ואז הכבאי הגיבור הגיע אלי בשחייה - והצליח לחלץ אותי. בלעדיו, הייתי מת עכשיו".

רגעי החילוץ (צילום: דוברות כב"ה מחוז חוף)

בהמשך, הגיע המחלץ לבית החולים רמב"ם, שם אושפז הנהג שאותו חילץ, לפגישה מרגשת - עבור שניהם. הנהג, ארייה קליין מקריית אתא, אמר לו: "היית המלאך שלי". הכבאי זינגר השיב: "אני שמח לראות אותך מחייך, אנחנו כמו משפחה עכשיו".

"טוב שבאת בשחייה והרמת אותי מעל גובה המים שלא אטבע. המצב שלי טוב. בהתחלה לא הרגשתי את הרגליים, כי חום הגוף שלי היה 33 מעלות ועטפו אותי בנייר אלומיניום", תיאר הנהג והוסיף, כי לא היה כל שלט אזהרה בפתח המנהרה: "אני מאשים את העירייה. אחד כבר מת במנהרה הזאת לפני כשנה וחצי ואם אתה לא היית, גם אני הייתי טובע במנהרה הזאת".

המחלץ - והמחולץ (צילום: באדיבות דוברות רמב"ם)

הכבאי גולל את השתלשלות העניינים, בראיון לאולפן ynet: "התחנה שלנו נמצאת במרחק דקה נסיעה מהמקום. הגענו לכניסה של המנהרה והייתה זרימה אדירה של מים. ואז השוטר אומר לי שהשיחה עם הנהג התנתקה, שהוא לא עונה".

"אני נכנס בשחייה כמו בים, מגיע אליו, משחרר אותו מהחגורה ושנינו עומדים עם הראש בחוץ, על הגג, מחכים לצוות שלנו שמגיעים עם סירה כדי למשות אותנו מהמים. אם היינו מגיעים עוד דקה, הוא היה טבע, וזה כבר היה סיפור אחר. עוד דקה לא היינו רואים את האוטו ולא רואים אותו. במקומות כאלה, במיוחד במנהרה כזאת, כל שנה מתריעים לא להיכנס. כי יודעים איך להיכנס אבל לא יודעים לצאת. אז אל תיכנסו".

(צילום: דוברות כב"ה מחוז חוף)

תגובת עיריית חיפה, לשאלה מדוע המנהרה לא נסגרה מראש לתנועת כלי רכב, למרות שבמקום מותקנים חיישנים שאמורים להתריע על עליית המים ולהביא לסגירת המנהרה: "העירייה התקינה מערכת המתריעה על עליית מפלס המים במנהרה, ומפעילה באופן אוטומטי משאבות השואבות את המים מהמנהרה במקרה של הצפה. מערכת ההתראה וערנות אנשי המוקד המבצעי בעיריית חיפה וכוחות ההצלה שהגיעו למקום דקות ספורות לאחר התרעת המערכת, הם שהביאו לאיתורו המהיר של הרכב וחילוץ הנהג ללא פגע.

"סגירת המנהרה מתבצעת על פי תחזית השירות המטאורולוגי. בהתאם לתחזית זו נחסמה המנהרה בלילה שבין חמישי לשישי. המנהרה נפתחה לאחר שמזג האוויר התייצב. במהלך יום שבת לא התקבלה כל התראה על מזג אוויר או כמות משקעים חריגה, כמו כן לא נצפו ענני גשם במכ"ם הגשם. המנהרה הוצפה בתוך דקות כתוצאה משבר ענן מקומי במהלכו ירדה כמות גדולה מאוד של משקעים בפרק זמן קצר ביותר. יצוין כי בהתאם לנוהל אותו מפעילה העירייה כל המנהרות נבדקות באופן קבוע בעת ירידת גשמים ובמסגרת זו נבדקה גם מנהרת חלוצי התעשייה כ-10 דקות לפני האירוע המדובר - ונמצאה תקינה".

(צילום: באדיבות דוברות רמב"ם)
(צילום: באדיבות דוברות רמב"ם)
(צילום: באדיבות דוברות רמב"ם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר