מדינה נוספת

דיווח: התקדמות במגעים בין ישראל לבחריין

דיווחים מאנשי משרד החוץ מלמדים כי המדינה המוסלמית הבאה איתה תכונן ישראל יחסים דיפלומטיים תהיה הנסיכות בחריין שבמפרץ הפרסי. נתניהו רמז לכך בדבריו אמש (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נתניהו עם הסולטן העומאני לפני חודש (צילום: לע"מ)

נתניהו מרסק שוב את המושג "הבידוד המדיני", כשעוד מדינה מוסלמית צפויה להצטרף בקרוב לשורת המדינות להן יש יחסים דיפלומטיים עם ישראל והפעם על פי ההערכות מדובר בבחריין שבמפרץ הפרסי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז אתמול במהלך מסיבת העיתונאים עם נשיא צ'אד, אידריס דבי על היחסים המתקדים עם בחריין. נתניהו התייחס בדבריו לביקורו לאחרונה בעומאן, ואמר, כי "יהיו ביקורים דומים במדינות ערביות בקרוב". כבר לאחר ביקור נתניהו בעומאן העריכו בירושלים שהמדינה הבאה שתארח את ראש הממשלה תהיה בחריין.

בחריין שבמפרץ הפרסי היא מדינה קטנטונת המונה 1.4 מיליון תושבים בלבד ואינה מקיימת קשרים דיפלומטיים עם ישראל. למרות גודלה, בחריין היא בעלת כלכלה מתפתחת במיוחד בשל הנפט הרב שבשטחה.

במדינה יש קהילה יהודית קטנטנה המונה כ-40 איש והיא המדינה היחידה במפרץ שיש בה בית כנסת או בכלל קהילה יהודית מסודרת למרות גודלה הזעיר. חודה עזרא איברהים נונו, יהודיה בחריינית, אף שימשה בין השנים 2008 ל-2013 כשגרירת בחריין בארה"ב ובקנדה. אחת מחברות הבית העליון של הפרלמנט, שכל חבריו ממונים בידי המלך, היא יהודיה - ננסי דינה כדורי, עורכת דין במקצועה. במדינה נשמר באופן קבוע מקום אחד בפרלמנט לבן הקהילה היהודית.

לפני כחודש ערך ראש הממשלה נתניהו ביקור רשמי בעומאן יחד עם רעייתו ועם ראש המל"ל מאיר בן שבת. נתניהו ורעייתו הוזמנו לסולטנות שבמפרץ הפרסי על ידי שליט עומאן, לאחר מגעים ממושכים שהתנהלו בין המדינות. ביקורו של ראש הממשלה נתניהו בעומאן הוא המפגש הרשמי הראשון בדרג זה, מאז שנת 1996. ארבע שנים לאחר מכן, עם פרוץ האינתיפאדה השנייה, ניתקה עומאן את היחסים עם ישראל.

למרות חשיבותו של הביקור לא מדובר היה בהפתעה גמורה. בשנים האחרונות התפרסמו כמה פעמים דיווחים על מגעים חשאיים בין ישראל לעומאן ואפילו על כך שעומאן אפשרה לישראל לפתוח נציגות חשאית במסקט. במסגרת מאמצי הממשל האמריקני לקדם את התהליך הם פעלו לשכנע את עומאן לבצע מחוות נורמליזציה כלפי ישראל, כשכעת מדובר על רשות למטוסים ישראלים לטוס מעל עומאן ולקצר את הדרך לדרום אמריקה ולמזרח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר