לא רק 'טיסת השבת'

בכיר ביטחוני ב'אל על' חשוד במעורבות ברשת לייבוא סמים

לאחר הסתבכות חברת 'אל על' ב'טיסת השבת' וה"הבהרה" שעוררה סערה, מגיעה הסתבכות נוספת עם מעצר בכיר באגף הביטחוני של 'אל על', בחשד למעורבות ברשת שייבאה קוקאין לישראל (בארץ)

אל על (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

הותר לפרסום: הסתבכות חברת 'אל על' סביב "טיסת השבת" וזעם הציבור החרדי מההסתה כלפיו כמו גם מה"הבהרה" שפורסמה הבוקר (שני) נמשכת בהסתבכות נוספת הפעם במעצר של בכיר בחברה.

רמי יוגר, בכיר בחברת אל על, המשמש בין היתר כאיש הקשר בין השב"כ לנציגויות חברת 'אל על' בחו"ל, נעצר על-ידי המשטרה בחשד למעורבות ברשת שייבאה קוקאין לישראל. מלבד יוגב נעצרו עוד שלושה חשודים.

לפי ynet, יוגב, הוא ראש מדור פיתוח ואמצעים באל על, עובד בחברה מזה כ-25 שנה ויש לו סיווג ביטחוני מהגבוהים שיש.

יוגב, הובא הבוקר לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון. נציג המשטרה אמר בדיון בנוג ליוגב כי "אנחנו סבורים שיש מאפיינים חמורים אף יותר משאר החשודים עד כה".

כפי שדווח הבוקר לראשונה ב"כיכר השבת" לאחר שבוע סוער ומטלטל שעבר על חברת 'אל על', בעקבות תקרית "טיסת השבת" ובעקבות החלטת רבנים להחרים את החברה, בשל היחס המזלזל כלפי הציבור החרדי, חברת 'אל על' פרסמה הבהרה והודעה על פיצוי לנוסעים, אלא שהודעת ההבהרה הצליחה לעורר סערה, לאחר שלא היה בה כל התנצלות מצדה של החברה.

בהודעת החברה נאמר: "הודעה בנוגע לטיסה 002 מה-15 בנובמבר מניו יורק לתל אביב: אל על מוצאת לנכון לחזור ולהבהיר, כפי שכבר הבהירה בהודעה לתקשורת ביום 19 בנובמבר, כי היא לא הטילה אשם בציבור החילוני הדתי או החרדי באירועים עליהם דווח. כל פרסום אחר לא נעשה על דעת אל על.

"אל על אינה מבחינה בהשתייכות לקוחותיה למגזר, מגדר או לאום כלשהו", נמסר מהחברה. בהמשך ההודעה מגבה ההנהלה את צוות המטוס: "הנהלת אל על מגבה ומוקירה את אנשי צוות האוויר והקרקע שפעלו בטיסה זו באופן מעורר הערכה".

באשר לפיצוי לנוסעים, נמסר כי "אל על החליטה להעניק כרטיס טיסה הלוך ושוב לאירופה לכלל 400 נוסעי הטיסה נוכח אי הנוחות שנגרמה ללקוחות החברה".

כזכור, החברה עצמה איימה להגיש תלונה במשטרה נגד הנוסעים שעוררו מהומה במטוס. "אנו מקווים שמשטרת ישראל תפעל לחקר העניין ומיצוי הדין", נמסר מהחברה, שכעת טוענת כי לא האשימה את החרדים או החילונים במה שהתרחש.

לאחר השבת, פורסמה באתר ynet כתבה בה צוטטו דיילות של החברה, שהכפישו את המגזר החרדי במה שהתרחש. אחת הדיילות סיפרה כי "מאמציי להסביר להם שמדובר בכוח עליון (שלג. שלג ראשון בניו יורק) עלו בתוהו. ההתלהמות האיומה והכניסה למרחב האישי ואף ירידה לפסים אישיים... אפילו אין לי כוחות נפשיים לפרט לכם מה היה שם. כל זה בשם השבת...".

דיילת נוספת תיארה את שהתרחש: "ברגע זה החלה התלהמות גדולה מצד הרבה מנוסעינו, חילוניים ודתיים כאחד, והחל עליהום מטורף על הצוות שכלל: גידופי פה, הרמות קול, אי כיבוד של מרחב אישי, איומים, השפלות ואף - הרמת יד על הצוות. (נוסע שתפס בחוזקה ביד של דיילת)".

נוסעים חרדים סירבו לקבל את ההתנצלות ואומרים ל"כיכר השבת", "פשוט עושים מאיתנו צחוק, עושים עלינו סיבוב חושבים שהחרדים מפגרים. זו התנצלות זאת? כולם ידעו וקראו בכל מקום שהחרדים אשמים פתאום לא האשימו את החרדים? והפיצוי? כרטיס לאירופה? זה לא מקובל בשום צורה. אנחנו חרדים אבל לא מטומטמים".

נוסע חרדי נוסף מספר ל"כיכר השבת" כי "מדובר בטיסה מניו יורק, מה הקשר פיצוי כרטיס לאירופה? על מי הם עובדים? ואיך זה שאחרי ההבטחה להתלונן במשטרה וההסתה של הדיילות נגדנו החברה טוענת שלא האשימה את החרדים?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר