"אני יהודי"

נשיא צ'כיה: "בגידה בישראל היא בגידה בעצמינו"

"אני יהודי" הצהיר נשיא צ'כיה מילוש זמאן בנאומו במליאת הכנסת והוסיף: " "בגידה בישראל היא בגידה בעצמנו. חשוב ונחוץ לבטא בכל עת את ההזדהות שלנו עם מדינת ישראל" (מדיני)

ישי כהן | כיכר השבת |
נשיא צ'כיה במליאת הכנסת, היום ((צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת))

מליאת הכנסת קיימה הערב (שני) ישיבה מיוחדת עם נשיא צ'כיה מילוש זמאן, במעמד נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין.

הנשיא זמאן התבטא במהלךנאומו: "בגידה בישראל היא בגידה בעצמנו. חשוב ונחוץ לבטא בכל עת את ההזדהות שלנו עם מדינת ישראל. ולכן אני כאן".

זמאן חזר בעברית על המשפט אותו אמר בוועידת איפא"ק: "אני יהודי", וזכה למחיאות כפיים מחברי הכנסת במליאה.

לדבריו: "לפני מספר חודשים החלנו בתהליכים לקראת העברת שגרירות צ'כיה לירושלים. מחר אחנוך את הבית הצ'כי בירושלים, אשר יחזק את קשרי המסחר, הכלכלה והתיירות עם ישראל. אמנם אינני דיקטטור, אך האמינו לי שאעשה הכל לצורך השלמת התהליך, ואתם יכולים לנחש בעצמכם מה צפוי להיות הצעד הבא".

הנשיא ריבלין, יו"ר הכנסת ונשיא צ'כיה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הנשיא הצ'כי הוסיף בציניות כי: "ראש הממשלה נתניהו אמר שצ'כיה היא ידידתה הגדולה ביותר של ישראל באירופה. אני תוהה מדוע רק באירופה... בכל מקרה, האמינו לי: אני החבר הכי טוב של ישראל במדינתי".

נשיא צ'כיה במליאה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לדבריו: "לאחרונה, בפרלמנט האירופי, דיברו טרוריסטים פלסטינים והתייחסו לישראל. זאת בושה לשמוע זאת בפרלמנט האירופי, בושה לכל האירופאים. לפעמים נחוץ להיות נחרצים, לכן אני לא מדבר על טרור עולמי, אלא על טרור אסלאמי. בחוסר עדינותי אני שואל - אנו האירופאים, לפעמים הססנים, לפעמים אנחנו הפחדנים. אני חושב שזאת האמת, ולכן חשוב לבטא את התמיכה בישראל כי בגידה בישראל פירושה בגידה בעצמנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לנשיא צ'כיה: "כולנו התרגשנו מנאומך ליום ירושלים, כשאמרת בשנה הבאה בירושלים. זה לקח פחות משנה, היום אתה פה איתנו, כמנהיג דגול וידיד שמגן על האמת, ובשם האמת הזו אתה אחד המנהיגים הראשונים שהכיר באמת הזו".

ראש הממשלה נואם במליאה, הערב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לדברי נתניהו: "הניסיון לשלול מאיתנו את קיר המגן של ערי היהודה ושומרון בלב מולדתנו ההיסטורית ישאיר את מדינתנו ללא הגנה ויאפשר לכוחות האיסלאם הרדיקלי לאיים על כל המזרח התיכון. יש מי שרוצה לקנות שקט במחיר ריצוי המשטר הרודני באיראן. הם לא הפנימו את לקחי ההיסטוריה. אבל אנחנו כן. לכן התנגדתי להסכם הגרעין עם איראן, שאפשר לה לפתח אימפריה. התנגדתי להסכם גם כשהדבר היה כרוך בעמידה מול העולם. לשמחתי, הנשיא טראמפ חידש את הסנקציות והתוצאה כבר מורגשת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר