לקראת הכרעה

היועמ"ש מנדלבליט: "העבודה על תיק 4000 בסיומה"

במענה לשאלות סטודנטים באוניברסיטת בר אילן, אמר היועץ המשפטי עוד: "כשאני מזהה בעייה, אני מנסה לסייע לממשלה ולהוביל אותה להחלטה הנכונה במסגרת החוק" (פוליטי מדיני)

ישי כהן | כיכר השבת |
מנדלבליט ונתניהו (צילום: Emil Salman, לע"מ)

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט סיפר היום (שני), כי העבודה על תיק 4000 - "וואלה-בזק" בו נחקר בין היתר ראש הממשלה נתניהו, בסיומה.

בשיחה עם סטודנטים למשפטים באוניברסיטת בר אילן אמר מנדלבליט, כי "העבודה על תיק 4000 לקראת סיום".

היועץ המשפטי התייחס בדבריו גם לעבודתו מול הממשלה. לדבריו, "אני עובד עם הממשלה בצורה מקצועית, אך אני כפוף לשלטון החוק. מוניתי על ידי שופט עליון שעומד בראש ועדה, ואם אסיים את תפקידי זה יהיה רק בתיאום עם הוועדה. אני רוצה לסייע לדרג הנבחר, אך רק במסגרת החוק".

"כשיש בעיות, אני משקף אותן ומוצא פתרונות. הדוגמא הבולטת ביותר היא חוק ההסדרה, שנבחן על ידי ועדה כרגע. כשאני מזהה בעייה אני מנסה לסייע לממשלה, ולהוביל אותה להחלטה הנכונה במסגרת החוק", אמר מנדלבליט.

היועץ המשפטי התייחס גם לדבריו של השר בנט ביחס לעבודת הפרקליט הצבאי, כי "החיילים מפחדים יותר מהפצ"ר מאשר מסינוואר". מנדלבליט הגיב בשיחה כי "עבודת הפצ"ר נעשית בשיתוף פעולה מלא איתי, כך פועלות מדינות דמוקרטיות גם כשהן נאבקות בטרור".

בנושא אחר אמר מנדלבליט, כי "אין דבר כזה מדינה פלשתינית, ולכן אני מתכוון להוציא בקרוב חוות דעת לפיה לבית הדין הבין לאומי בהאג אין סמכות לדון במה שהוא מכנה הסכסוך הישראלי-פלשתיני".

"לאחרונה מתחילים קולות חדשים בבג"ץ בעניין מתן אפשרות לשרים בממשלה לייצוג עצמאי בבית המשפט. אני שומע אותם, אבל המיינסטרים בין שופטי בג"ץ עדיין הוא כשעמדתנו היא שעל המדינה לדבר בקול אחד. אני רואה את עצמי כאיש מקצוע", הוסיף.

במענה לשאלה נוספת השיב היועמ"ש: "אני מודע לדרישות לפצל את התפקיד שלי, אך חושב שמי ששלטון החוק קרוב לליבו בעד לשמר את המודל הקיים של היועמ"ש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר