סוער באשדוד

ש"ס נגד יחיאל לסרי: "ישנם אנשים ששולטים בו"

ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי עמל בימים אלו להרכיב את הקואליציה החדשה שברשותו, אך באופן מפתיע עד כה טרם נחתם הסכם עם ש"ס: "זו כפיות טובה מצדו להזניח אותנו" (ארץ)

דרעי בזמן ההכרזה על התמיכה בלסרי (צילום: באדיבות המצלם)

בדרך להרכבת הקואליציה: קשיים ומתיחות בעיר באשדוד בין תנועת ש"ס לראש העיר יחיאל לסרי . בשיחות עם "כיכר השבת", מאשימים תומכי ש"ס, את ראש העיר ב"בגידה" לאחר שהמפלגה שתמכה בו ראשונה, נותרה אחרונה במו"מ הקואליציוני.

עד כה, לסרי סגר על כניסה לקואליציה עם יריבו שמעון כצנלסון השווה שישה מנדטים, אגודת ישראל עם ארבעה מנדטים, אשדודים שני מנדטים ומפלגת הלביאות ששווה אף היא שני מנדטים.

מפלגת ש"ס בראשות אבי אמסלם, שקיבלה בבחירות האחרונות שישה מנדטים, והיא זו שהכריזה ראשונה על התמיכה בו נותרה כמעט אחרונה, מה שמוביל לזעם רב בקרב מקורביו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי.

לדברי גורם בש"ס: "ש"ס ראתה ביחיאל לסרי שותפה טבעית והכריזה ראשונה על תמיכה בו. זו כפיות טובה מצדו להזניח את ש"ס. ישנם אנשים ששולטים ביחיאל לסרי ומנהלים את כל המו"מ ולא מוכנים להשלים עם התוצאה של ש"ס".

לדברי הגורם: "מי שמנהל את המו"מ הוא אריה דרעי בעצמו שרותח על יחיאל לסרי ומבהיר למקורביו כי בלעדי ש"ס לסרי לא היה נבחר". הבכיר מסכם: "דרעי הבהיר כי לא יוותר על על פיפס ממה שמגיע לש"ס כסיעה הגדולה במועצה".

לדברי גורמים בעיר, אחת הסיבות שהובילו למשבר הוא בקשתו של אבי אמסלם להקים בלוק מאוחד עם אגודת ישראל בכל סוגיות השבת ונושאי דת. כאשר היוזמה דיברה על כך שאגודת ישראל וש"ס יתנגדו לכל הצבעה נגד השבת, וכזו שתטיב עם הרפורמים בעיר אשדוד, זאת על רקע כניסתו של כצנלסון שכזכור ניהל את המאבק נגד השבת לקואליציה של לסרי. אך באגודת ישראל סירבו לבקשתו של אמסלם.

לסרי ואמסלם עם הראשל"צ, הערב

באגודת ישראל מאשרים את הדברים אך מציגים סיבות אחרות להתעלמות 'אגודה' מדרישתו של אמסלם. לדבריו, הועדה הרוחנית החסידית שהקומה קודם הבחירות מורכבת מרבנים מחסידות גור, ויז'ניץ ובעלזא. כאשר הגאון רבי שמואל דוד הכהן גרוס רב חסידי גרו נמצא מחות לועדה.

גורם ב'אגודה' טוען כי אמסלם התנהל מול הרב גרוס, מה שהוביל להחלטה של ועדת הרבנים והעסקנים הנלווים לה להתעלם מדרישתו לבלוק מאוחד בדרך לקואליציה של לסרי.

בתוך כך, בצל המתיחות נפגשו הערב אבי אמסלם ויחיאל לסרי עם הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף במהלך האזכרה לבתו של איש ש"ס יהודה אבידן בעיר. במפלגה מקווים שהפגישה תוביל להתקדמות במו"מ.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "דברי הבל שלהערכתינו ספק נאמרו, ואם כן נאמרו, הרי שאינם ראויים לתגובה". אבי אמסלם מכחיש את הנאמר בידיעה וטוען "לא היה ולא נברא". אבי אמסלם מכחיש את הנאמר בידיעה וטוען "לא היה ולא נברא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר