ברקע 'חוק הגיוס'

דריכות בממשלה: מועצת גדולי התורה תתכנס מחר

כינוס מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל נקבע למחר, כדי להכריע האם 3 הח"כים החסידיים יפרשו מהממשלה במידה ו"חוק הגיוס" החדש יעבור ללא התיקונים שהם דורשים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מועצת גדולי התורה החסידית. ארכיון (צילום: משה גולדשטיין)

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל צפויה להתכנס מחר (רביעי) ולהכריע, האם הסיעה תפרוש מהממשלה במידה ו"חוק הגיוס" יעבור ללא התיקונים אותם הם דורשים. בסיעה מעריכים, כי הההוראה תהיה - לפרוש.

פרטי הכינוס: בשעה 17:00, ב'בית ועד הפועל' בירושלים. במרכז ההתכנסות, ידונו האדמו"רים בהחלטה האם לפרוש מהקואליציה או שמא לאפשר לחוק הנפיץ לעבור למרות ששלושת נציגיהם ירימו ידיהם נגדו.

גורמים בכירים ב'אגודה' אומרים ל"כיכר השבת", כי בקרב חברי ה'מועצת' ישנו כעס על החלטת הממשלה להתעלם מדרישתם לשנות את חוק הגיוס במתכונתו הנוכחית, ובעקבות כך הם יזמו את הכינוס המיוחד.

הגורמים באגודת ישראל מוסיפים ומדגישים: "מועצת גדולי התורה לא תאפשר לחקיקת החוק, בלא לפרוש מהקואליציה". לדברי הגורם, גדולי התורה מודעים להשלכות ולבחירות שיוקדמו בעקבות כך, אך לעת עתה נראה כי הם נחושים בעמדתם.

במצב הנוכחי, עם קואליציה של 61 חברים בלבד, מאז פרישתה של 'ישראל ביתנו', תלוי נתניהו תלוי בשר הביטחון המתפטר אביגדור ליברמן וביו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד, שכזכור הכריזו שיתמכו בחוק הגיוס שהוגש על ידי ליברמן - אך רק בתנאי שלא ישונה בו אף פסיק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר