המאבק על תיק החינוך

מתלהט הקרב בין ש"ס לדגל; הפגישה עם דרעי 'התפוצצה'

ראש העיר הנכנס של ירושלים משה ליאון השאיר לש"ס ודגל התורה להכריע בעצמן מי תשלוט בתיק החינוך החרדי בבירה, והפגישה בין הרבנים הליטאים לדרעי לא קידמה את הצדדים הניצים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
השר דרעי (צילום ארכיון: מארק ישראל, פלאש 90)

פרסום ראשון: הפגישה הממושכת שנערכה אמש (שני) בין הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי, בניסיון להגיע לפרשה במאבק בין הסיעות על תיק החינוך בעיריית ירושלים, הסתיימה ללא התקדמות ממשית.

הפגישה, שדבר קיומה נחשפה ב"כיכר השבת", נערכה בבנין המשרד לפיתוח הפריפריה, נגב וגליל, בראשו עומד דרעי, ברחוב כנפי נשרים בבירה.

ל"כיכר השבת" נודע, כי במהלך הפגישה הציע רב 'דגל' בירושלים הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק כי התיק החשוב יועבר לידי תנועתו, אך במקביל תוקם ועדת רבנים לענייני אפליה בסמינרים, כך שש"ס לא תזדקק לתיק זה כפי שהיא כעת טוענת.

אלא שיו"ר ש"ס השר אריה דרעי לא קיבל את ההצעה. גורמים המעורים בענין מדווחים כי דרעי טען, שתיק החינוך עמד בראש הקמפיין של ש"ס בבחירות האחרונות, ולכן מפלגתו לא מתכוונת לוותר עליו.

הצעה נוספת שעלתה במהלך המו"מ, מתחילתו, הוא לפצל את סמכויות התיק בין דגל התורה לש"ס, אך גם לזה לא הושגה כל הסכמה.

הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק (צילום: אלי קובין)

כזכור, לפני שתי קדנציות שלטה דגל התורה בתיק זה (מנח"ח), שהופקד בידיו של מ"מ ראש העיר דאז יצחק פינדרוס. בקדנציה האחרונה מיהרה ש"ס לחתום עם ראש העיר ברקת על הסכם קואליציוני, וכך זכתה בתיק זה לפני 'דגל'.

גורם בכיר בדגל התורה אמר כזכור ל'כיכר השבת', טרם הפגישה אתמול: "הגיע הזמן להוציא את הסוגיה הרגישה של אפליית הבנות מידי הפוליטיקאים המקומיים, שעושים דרכו הון פוליטי ואיבדו את האימון, כשמנהלי הסמינרים מצידם מוצאים דרכים לעקוף אותם".

יצוין, כי באשר לתיק תכנון ובניה הנחשב אף הוא לתיק נחשק, מסכימים בש"ס בשלב זה לוותר על השליטה בו, כשהעיקר בעיניהם הוא שתיק החינוך יישאר בידיהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר